Page 25 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 25

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               OTURUM III

               ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE KAYNAKLAR


               SORU  1:  Öğretmenlerin  değerlendirme  konusunda  karşılaştıkları  zorluklar  nelerdir?  Yeni
               değerlendirme  sistemi  ile  ilgili  görüşleriniz  nelerdir?  Öğretmenlik  mesleğindeki  iş  yükü  ile
               başa çıkma konusunda yaşadığınız zorluklar nelerdir?

               CEVAP 1: Millî Eğitim Bakanlığı’nın Eylül ayında yayınlamış olduğu Ölçme ve Değerlendirme
               Yönetmeliği  ile  ortaokullarda  ortak  sınav  yapılması  kararlaştırılmıştır.  Bu  değişiklik  bazı
               çelişkileri  ve  sorunları  da  beraberinde  getirmiştir.  Her  sınıf  düzeyinde  ortak  sınav
               yapılmamaktadır.  Mevcut  ölçme  değerlendirme  kriterlerinin  akademik  yılın  başlangıcından

               kısa bir süre önce açıklanması da öğrenci ve öğretmenlerin adaptasyon sürecini zorlaştırmıştır.
               Bunun yanı sıra, ortak sınavlar öğretmenin otonom olma sürecini de göz ardı etmiştir. Ders
               saatliğinin  azlığı  nedeniyle  uygulama  sınavlarının  yürütülmesi  esnasında  öğretmenler  bir
               nebze  tükenmişlik  yaşamışlardır.  İngilizce  ders  saatlerinin  artırılmasıyla  özellikle  uygulama
               sınavlarının değerlendirilme süreci daha sağlıklı yürütülebilir. Ders saatlerinin artırılamayacağı
               durumda  ise  en  azından  öğrencilerde  hedef  dilde  okuma/yazma  becerileri  ilk  dönem,
               konuşma/dinleme      becerileri   ise   ikinci   dönem   uygulama    sınavları   bağlamında
               değerlendirilebilir. Aynı zamanda, ülke genelinde İngilizce uygulama sınavlarında kullanılacak
               ortak bir rubrik belirlenmesi ve bunun kitapçık şeklinde öğretmenlerle paylaşılması önemlidir.
               Belirlenecek olan bu rubrikte sadece öğrenci-öğretmen iletişimi değil aynı zamanda öğrenci-
               öğrenci  iletişiminin  de  değerlendirme  ölçütleri  arasında  olması  beklenir.  Dikkate  alınması

               gereken  diğer  bir  nokta  ise  ders  kitaplarının  da  öğrencilerin  değerlendirildiği  şekliyle
               tekrardan düzenlenmesidir; çünkü sınav içerikleri öğrenme süreçleri üzerinde bir etki bırakır
               ve  öğrenciler  ellerindeki  kaynaklarda/materyallerde  kendilerine  sunulduğu  şekilde
               değerlendirilmeyi beklerler.

               SORU  2:  Ortaokul  düzeyindeki  eğitimciler,  mevcut  ders  kitaplarının  ortaokul  seviyesi
               öğrencilere  İngilizce  öğretimindeki  etkinliğini  nasıl  algılıyorlar?  Teknoloji  ortaokul
               öğrencilerine yönelik İngilizce öğretimine ne kadar kullanılıyor, etkili bir şekilde nasıl entegre

               edilebilir? Öğretmenlik mesleğindeki iş yükü ile başa çıkma konusunda yaşadığınız zorluklar
               nelerdir?

               CEVAP 2: Ortaokul İngilizce ders kitaplarında etkileşimli bölümler sınırlı sayıdadır. Online ya
               da  yüz  yüze  oyun  örnekleri  ve  grup  çalışmasına  teşvik  edecek  aktivitelere  kitaplarda  yer
               verilebilir. Bunun yanı sıra, kitaplarda yer alan diyalogların daha gerçekçi olması inandırıcılığı
               da artıracaktır. Örneğin, karşılıklı diyalogda bir kişinin telefonda kendisini ismen tanıtması ve
               sonrasında  aradığı  kişiyi  kafeye  davet  etmesi  gerçeklikten  uzaktır;  çünkü  telefonda  kafeye

               davet  edebilecek  kadar  yakın  olunan  kişinin  telefon  rehberinde  kayıtlı  olması  da  beklenir.
               Bununla beraber, EBA’da yer alan materyallerin görsel belleğe daha çok hitap edecek şekilde
               tasarlanması öğrenmenin kalıcılığını artıracaktır.





                                                                                                        25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30