Page 27 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 27

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



                                             Çalıştay Masa 3: Lise Masası
               Başkanlar: Prof. Dr. Leyla MARTI (Boğaziçi Üniversitesi)

                                  Öğr. Gör. Tuğçe KILIÇ (İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa)
               Raportör: Ece ONUR (İngilizce Öğretmeni-Kartal)


               Katılımcılar:
               Ahmet GENÇ                    İngilizce Öğretmeni  Tuzla
               Cansel ÖZDEMİR                İngilizce Öğretmeni  Kartal
               Mehmet BAŞ                    İngilizce Öğretmeni  Esenyurt
               Merve BERRAK                  İngilizce Öğretmeni  Adalar
               Sedakat Rakibe YETMİŞBİR      İngilizce Öğretmeni  Fatih
               Konular:
               •      İngilizce Öğretim Programı
               •      Öğretmen
               •      Öğrenci
               •      Ölçme ve Değerlendirme
               •      Kaynaklar



               OTURUM I

               İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI

               SORU 1: Ortaöğretim Yabancı Dil Eğitim Programı’nın felsefesi, hedefleri ve amaçları hakkında

               ortaokul  öğretmenlerinin  görüşleri  nelerdir?  Dil  politikası  ve  müfredat  geliştirme,  gelişen
               küresel iletişim ihtiyaçlarını yansıtacak şekilde uygulanıyor mu? Mevcut müfredatın İngilizce
               dil becerilerini yeterince kapsadığını düşünüyor musunuz?

               CEVAP 1: Ortaöğretim yabancı dil programı halihazırdaki okulların ihtiyaçlarını kapsayacak ve
               karşılayacak  özgünlükte  değildir.  Bu  nedenle  Avrupa  Konseyi  tarafından  şekillendirilmiş
               Avrupa Dil Portföyü ve Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesi (CEFR) doğrultusunda belirlenmiş
               bir  program  hazırlanması  gerekmektedir.  Türkiye’de  farklı  türlerde  liseler  bulunmaktadır.

               Liselerin hedeflerine göre mezun edeceği öğrencilerin yabancı dil bilgisinde veya seviyesinde
               farklılıklar  olacaktır  ve  bu  hedeflere  göre  öğrencilere  yabancı  dil  eğitimi  verilmesi
               gerekmektedir. Okul türlerine göre ayrı programlar hazırlanmalı, öğrencilerin temel İngilizce
               eğitimden  sonra  ihtiyaç  duyacağı  seviye  ve  içerikte  yabancı  dil  eğitimi  verilmelidir.  Yüksek
               öğrenime  devam  etmeyecek  öğrencilerin  seçtiği  lise  türüne  göre  ihtiyaç  duyacağı  Mesleki
               İngilizce dersi alması öğrenci motivasyonunu da arttıracaktır. Mesela Moda Tasarım okuyan
               bir öğrencinin A2 seviye üzerine Mesleki İngilizce eğitimi alması, Turizm ve Otelcilik okuyan
               öğrencilerin  en  az  B1  ve  Mesleki  İngilizce  dersi  alması,  yüksek  öğrenime  devam  edecek

               öğrencilerin B2 seviye yabancı dil öğrenmesi gibi okul ve program tipine göre ayrı yabancı dil
               öğretim programları hazırlanması gerekmektedir.



                                                                                                        27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32