Page 27 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 27
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
Çalıştay Masa 3: Lise Masası
Başkanlar: Prof. Dr. Leyla MARTI (Boğaziçi Üniversitesi)
Öğr. Gör. Tuğçe KILIÇ (İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa)
Raportör: Ece ONUR (İngilizce Öğretmeni-Kartal)
Katılımcılar:
Ahmet GENÇ İngilizce Öğretmeni Tuzla
Cansel ÖZDEMİR İngilizce Öğretmeni Kartal
Mehmet BAŞ İngilizce Öğretmeni Esenyurt
Merve BERRAK İngilizce Öğretmeni Adalar
Sedakat Rakibe YETMİŞBİR İngilizce Öğretmeni Fatih
Konular:
• İngilizce Öğretim Programı
• Öğretmen
• Öğrenci
• Ölçme ve Değerlendirme
• Kaynaklar
OTURUM I
İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI
SORU 1: Ortaöğretim Yabancı Dil Eğitim Programı’nın felsefesi, hedefleri ve amaçları hakkında
ortaokul öğretmenlerinin görüşleri nelerdir? Dil politikası ve müfredat geliştirme, gelişen
küresel iletişim ihtiyaçlarını yansıtacak şekilde uygulanıyor mu? Mevcut müfredatın İngilizce
dil becerilerini yeterince kapsadığını düşünüyor musunuz?
CEVAP 1: Ortaöğretim yabancı dil programı halihazırdaki okulların ihtiyaçlarını kapsayacak ve
karşılayacak özgünlükte değildir. Bu nedenle Avrupa Konseyi tarafından şekillendirilmiş
Avrupa Dil Portföyü ve Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesi (CEFR) doğrultusunda belirlenmiş
bir program hazırlanması gerekmektedir. Türkiye’de farklı türlerde liseler bulunmaktadır.
Liselerin hedeflerine göre mezun edeceği öğrencilerin yabancı dil bilgisinde veya seviyesinde
farklılıklar olacaktır ve bu hedeflere göre öğrencilere yabancı dil eğitimi verilmesi
gerekmektedir. Okul türlerine göre ayrı programlar hazırlanmalı, öğrencilerin temel İngilizce
eğitimden sonra ihtiyaç duyacağı seviye ve içerikte yabancı dil eğitimi verilmelidir. Yüksek
öğrenime devam etmeyecek öğrencilerin seçtiği lise türüne göre ihtiyaç duyacağı Mesleki
İngilizce dersi alması öğrenci motivasyonunu da arttıracaktır. Mesela Moda Tasarım okuyan
bir öğrencinin A2 seviye üzerine Mesleki İngilizce eğitimi alması, Turizm ve Otelcilik okuyan
öğrencilerin en az B1 ve Mesleki İngilizce dersi alması, yüksek öğrenime devam edecek
öğrencilerin B2 seviye yabancı dil öğrenmesi gibi okul ve program tipine göre ayrı yabancı dil
öğretim programları hazırlanması gerekmektedir.
27