Page 22 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 22

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               OTURUM II

               ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ


               SORU 1: Ortaokul öğretmenleri için hangi mesleki gelişim fırsatları mevcuttur ve bunlar nasıl
               geliştirilebilir? İngilizce öğretmenleri olarak ihtiyaç duyduğunuz konularda hizmet içi eğitim
               imkanlarına erişimde zorluk yaşıyor musunuz?

               CEVAP  1:  Türkiye’deki  her  ilin  İstanbul  Öğretmen  Akademileri  ve  İstanbul  Öğretmen
               Atölyeleri’nde olduğu gibi öğretmenlere sağlanacak hizmet içi eğitimler için belli bir ajanda
               oluşturması  ve  bu  eğitimlere  sadece  gönüllü  öğretmenlerin  katılım  sağlaması  önemlidir.
               Yürütülecek  hizmet  içi  eğitimlerin  kapsamının  belirlenebilmesi  için  ise  öğrencilere  ve

               öğretmenlere ihtiyaç analizleri yapılabilir. Görevde olan öğretmenlerin lisans sonrası bir araya
               gelmesi  ve  deneyimlerini  paylaşabilmeleri  bu  şekilde  mümkün  kılınabilir.  Eğitimde  yenilikçi
               yaklaşımları  öğrenebilmek  ve  sınıflardaki  öğretimin  güncel  tutulabilmek  için  bu  eğitimler
               elzemdir. Ancak, her öğretmenin ders yükünün farklı olması ve faaliyet yerine ulaşımın da her
               katılımcı için elverişli olmadığı göz önüne alınarak uzaktan hizmet içi eğitimler ve tekrar eden
               yüz  yüze  eğitimler  bu  bağlamda  destekleyici  olacaktır.  Uluslararası  akredite  edilmiş  eğitim
               enstitülerinden  öğretmen  eğitimcileri  bu  hizmet  içi  eğitimlerin  planlanması  sürecine  dahil
               edilebilir  ve  eğitimlerin  sunulması  kapsamında  öğretmen  eğitimcilerinden  destek  alınabilir.
               Örneğin,  bugünlerde  “eğitimde  yeni  yaklaşımlar”,  “ters  yüz  öğrenme”,  “yapay  zekâ”,
               “dijitalleşmenin derslere entegre edilmesi”, “sınıfta öğrencinin hedef dilde konuşma süresini
               en üst düzeye çıkarma”, “hedef dilde konuşma becerisini değerlendirebilme” gibi konularda

               öğretmenlerin hizmet içi eğitimlere ihtiyacı olduğu görüşünü paylaşıyoruz.

                      Mevcutta  yürütülmekte  olan  “Birlikte  İngilizce”  (English  Together)  projesi  ile  eğitim
               alan  yürütücüler  görev  yaptıkları  illerde  bir  eğitim  öğretim  yılında  4  farklı  başlıkta  Mesleki
               Gelişim Toplulukları seminerleri gerçekleştirmektedir. Ancak, mesai saatleri içerisinde yapılan
               bu hizmet içi eğitimleri okul idarecileri gönülden desteklememektedir. Öğretmenlerin mesleki,
               alan ve bireysel gelişimlerinin desteklenmesi için önem arz eden bu eğitimlerin de devamlılığı
               esastır.  Bu  bağlamda,  imkân  dahilinde  okullarda  “ikame  öğretmen”  bulundurulması

               öğretmenlerin  mesleki  gelişim  fırsatlarını  değerlendirebilmelerine  katkı  sunacaktır.  İhtiyaç
               olmadığı  zamanlarda  ise  ikame  öğretmenler  materyal  geliştirme,  eğitim  öğretimin
               desteklenmesi gibi alanlarda görev alabilirler.


               SORU 2: Öğretmenlerin İngilizce öğreniminde karşılaştığı temel engeller nelerdir? Öğrenciler
               arasında İngilizce iletişim kurma konusunda gözlemlediğiniz zorluklar nelerdir? Sınıfınızda dil
               seviye farklılıkları öğrencilerin öğrenme sürecini nasıl etkiliyor? Ortaokul İngilizce derslerinde
               öğrenci katılımı ve motivasyonuyla ilgili dikkat çeken durumlar var mı? Öğrenciler arasında
               derslere aktif katılım konusunda yaşanan zorluklar nelerdir? Ortaokul öğrencileri için İngilizce
               öğrenimi nasıl daha ilgi çekici ve alakalı hale getirilebilir?

               CEVAP  2:  Sınıflarda  öğrenciler  arasında  dil  seviye  farklılıklarının  çok  fazla  olduğunu
               gözlemliyoruz.  Her  ne  kadar  ikili  çalışmalar  ve  grup  çalışmaları  aracılığıyla  öğrencilere


                                                                                                        22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27