Page 19 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 19
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
Çalıştay Masa 2: Ortaokul Masası
Başkanlar: Dr. Öğretim Üyesi Pınar BAŞKAN (Marmara Üniversitesi)
Dr. Elifcan ÖZTEKİN (Boğaziçi Üniversitesi)
Raportör: Şaziye KARATAŞ (İngilizce Öğretmeni-Zeytinburnu)
Katılımcılar:
Ecem KÖRTEMUR İngilizce Öğretmeni Ümraniye
Eyüp Ömer BAL İngilizce Öğretmeni Sarıyer
Melek DOĞRU İngilizce Öğretmeni Tuzla
Mücahit Ramazan BOLAT İngilizce Öğretmeni Başakşehir
Neslihan HASİPOĞLU İngilizce Öğretmeni Avcılar
Havva FETTAHOĞLU İngilizce Öğretmeni Palet Okulları
Nezaket KURUM 4. Sınıf Staj Öğrencisi Biruni Üniversitesi
Hilal ASLAN 4. Sınıf Staj Öğrencisi Biruni Üniversitesi
Konular:
• İngilizce Öğretim Programı
• Öğretmen
• Öğrenci
• Ölçme ve Değerlendirme
• Kaynaklar
OTURUM I
İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI
SORU 1: Ortaokul Yabancı Dil Eğitim Programı’nın felsefesi, hedefleri ve amaçları hakkında
ortaokul öğretmenlerinin görüşleri nelerdir? Mevcut müfredatın İngilizce dil becerilerini
yeterince kapsadığını düşünüyor musunuz? Öğrenciler arasındaki dil seviye farklılıkları
müfredat uygulamasını nasıl etkiliyor? Müfredat, dil seviyesi farklılıkları olan öğrencilere
uygun bir şekilde uyarlanabiliyor mu? Müfredat, ilkokuldan ortaokula sorunsuz bir geçiş
sağlayacak şekilde nasıl yapılandırılabilir?
CEVAP 1: Mevcut müfredattaki kazanımlar göz önüne alınarak ortaokulu bitirmiş bir
öğrencinin hedef dilde farklı becerilerde A2 düzeyinde olması beklenmektedir. Bu durumda,
İngilizce ders müfredatının lisede B1 düzeyinden başlaması öngörülmektedir. Ancak; İngilizce
derslerine yine A1 düzeyinden giriş yapıldığı, müfredatın her öğretim düzeyinde (ilkokul,
ortaokul, lise) “to be” ile başladığı, her sene geniş zaman konusunun öğrencilere sunulduğu
ve kazanımların sürekli tekrar ettiği bilinmektedir. Halbuki, İngilizce dil eğitimi ilkokuldan lise
sona kadar devam eden, kazanımların tekrar tekrar öğretilmediği ve eklektik bir biçimde
öğrenmenin mümkün olduğu şekilde planlanmalıdır.
Aktif öğrenme ve tam öğrenme sağlanmadan bir üst sınıfa/öğretim kurumuna geçen
öğrenci hedeflenen kazanıma ulaşmış kabul edilmekte, bütün öğrenciler dil edinim düzeyi
19