Page 19 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 19

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



                                          Çalıştay Masa 2: Ortaokul Masası
               Başkanlar: Dr. Öğretim Üyesi Pınar BAŞKAN (Marmara Üniversitesi)

                                  Dr. Elifcan ÖZTEKİN (Boğaziçi Üniversitesi)
               Raportör: Şaziye KARATAŞ (İngilizce Öğretmeni-Zeytinburnu)


               Katılımcılar:
               Ecem KÖRTEMUR                 İngilizce Öğretmeni     Ümraniye
               Eyüp Ömer BAL                 İngilizce Öğretmeni     Sarıyer
               Melek DOĞRU                   İngilizce Öğretmeni     Tuzla
               Mücahit Ramazan BOLAT         İngilizce Öğretmeni     Başakşehir
               Neslihan HASİPOĞLU            İngilizce Öğretmeni     Avcılar
               Havva FETTAHOĞLU              İngilizce Öğretmeni     Palet Okulları
               Nezaket KURUM                 4. Sınıf Staj Öğrencisi   Biruni Üniversitesi
               Hilal ASLAN                   4. Sınıf Staj Öğrencisi   Biruni Üniversitesi
               Konular:

               •      İngilizce Öğretim Programı
               •      Öğretmen
               •      Öğrenci
               •      Ölçme ve Değerlendirme
               •      Kaynaklar


               OTURUM I


               İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI

               SORU 1: Ortaokul Yabancı Dil Eğitim Programı’nın felsefesi, hedefleri ve amaçları hakkında
               ortaokul  öğretmenlerinin  görüşleri  nelerdir?  Mevcut  müfredatın  İngilizce  dil  becerilerini
               yeterince  kapsadığını  düşünüyor  musunuz?  Öğrenciler  arasındaki  dil  seviye  farklılıkları
               müfredat  uygulamasını  nasıl  etkiliyor?  Müfredat,  dil  seviyesi  farklılıkları  olan  öğrencilere
               uygun  bir  şekilde  uyarlanabiliyor  mu?  Müfredat,  ilkokuldan  ortaokula  sorunsuz  bir  geçiş
               sağlayacak şekilde nasıl yapılandırılabilir?


               CEVAP  1:  Mevcut  müfredattaki  kazanımlar  göz  önüne  alınarak  ortaokulu  bitirmiş  bir
               öğrencinin hedef dilde farklı becerilerde A2 düzeyinde olması beklenmektedir. Bu durumda,
               İngilizce ders müfredatının lisede B1 düzeyinden başlaması öngörülmektedir. Ancak; İngilizce
               derslerine  yine  A1  düzeyinden  giriş  yapıldığı,  müfredatın  her  öğretim  düzeyinde  (ilkokul,
               ortaokul, lise) “to be” ile başladığı, her sene geniş zaman konusunun öğrencilere sunulduğu
               ve kazanımların sürekli tekrar ettiği bilinmektedir. Halbuki, İngilizce dil eğitimi ilkokuldan lise
               sona  kadar  devam  eden,  kazanımların  tekrar  tekrar  öğretilmediği  ve  eklektik  bir  biçimde
               öğrenmenin mümkün olduğu şekilde planlanmalıdır.


                      Aktif öğrenme ve tam öğrenme sağlanmadan bir üst sınıfa/öğretim kurumuna geçen
               öğrenci  hedeflenen  kazanıma  ulaşmış  kabul  edilmekte,  bütün  öğrenciler  dil  edinim  düzeyi


                                                                                                        19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24