Page 16 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 16

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               OTURUM III

               ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE KAYNAKLAR


               SORU 1: İlköğretim düzeyindeki eğitimciler, mevcut ders kitaplarının küçük yaş öğrencilere
               İngilizce öğretimindeki etkinliğini nasıl algılıyorlar?

               CEVAP  1:  Mevcut  ders  kitaplarındaki  etkinlikler  dil  becerilerini  geliştirmekte  oldukça
               yetersizdir. Kitaplardaki etkinlikler çeşitlilik bakımından da yetersizdir ve bu etkinlikler yaparak
               yaşayarak  öğrenmeye  imkân  tanımamaktadır.  Kitaplarda  canlandırma  vb.  anlamlı  iletişim
               kurma  etkinlikleri,  yaparak  öğrenen  öğrenciler  için  el  işi,  kesme-yapıştırma,  boyama
               etkinlikleri, okuma ve yazma etkinliklerinin de son derece sınırlı olduğu görülmektedir. Kelime

               ve kalıpların dışında okuma ve yazma etkinlikleri ise kesinlikle yoktur. Hâlbuki öğrendiklerini
               birleştirme,  tekrar  etme,  bunlar  ile  anlamlı  bağlamlar  içinde  karşılaşma,  öğrendiklerini
               kullanarak üretme ve tüm bu süreç içerisinde öğrenileni daha da pekiştirme için okuma ve
               yazma etkinlikleri dil öğrenmenin olmazsa olmazlarındandır.

                      Ders  kitapları  konu  tekrarı  açısından  da  yetersiz  olarak  değerlendirilmektedir.  Ders
               kitaplarında tekrar bölümlerinin olmaması da büyük bir eksiklik olarak görülmektedir. Ayrıca
               konular  arası  geçişlerin  olmaması,  birbirini  takip  eden  konuların  bağlamdan  ve  birbirinden

               kopuk  olması,  konularda  ortak  karakterlerin,  olayların  olmaması  da  dil  öğrenme  sürecini
               olumsuz  etkilemektedir.  Dil  bir  bütün  olduğu  halde  müfredat  ve  ders  kitaplarına  bu
               bütünlüğün  yansımadığı  görülmektedir.  Çözüm  olarak  temaların  yeniden  belirlenmesi,  bir
               bağlam içerisinde sıralanması, temalar arası ortak öğeler kullanılması önerilmektedir.

                      Ders  kitaplarının  tasarım,  renk,  resim  gibi  özellikleri  bakımından  ilgi  çekici  olmadığı
               görülmektedir.  Başka  kaynak  kitapların  veya  materyallerin  olmaması  öğretimin  etkililiğini
               azaltmaktadır. Kitap tasarımının da tedarik edilen materyallerin de zenginleştirilmesinin süreci

               olumlu  etkileyeceği  görüşü  hakimdir.  Müfredata  dersler  arası  iletişim  sağlayan  konuların
               eklenmesi, eklenen konuların en az bir önceki dönem diğer derslerde işlenmiş olması, ayrıca
               kültürel ve kültürlerarası unsurların da müfredatta yer alması bir zorunluluktur.

               SORU  2:  Teknoloji  ilkokul  öğrencilerine  yönelik İngilizce  öğretiminde  ne  kadar  kullanılıyor,
               teknoloji yabancı dil öğretimi sürecine etkili bir şekilde nasıl entegre edilebilir?

               CEVAP  2:  İlkokul  öğrencilerine  İngilizce  öğretiminde  teknolojiden  etkin  bir  şekilde

               faydalanılmasının  öğrenmeyi  olumlu  etkileyeceği  bilinmekte  ve  görsel-işitsel  materyallere
               erişimin farklı zekâ türlerindeki öğrencilere hitap ettiği bilinmektedir.

                      Teknoloji entegrasyonu hususunda bir denge sağlanması, öğretime katkı sağlayacak
               unsurlardan  aktif  yararlanılmasına  önem  verilmesi  ancak  fazla  kullanım  hususuna  dikkat
               edilmesi gerekmektedir.  Öğretimde web 2.0 araçlarının kullanılması, çeşitli uygulamalardan
               faydalanılması   gibi   eğitim   teknolojilerinin   sınıfa   getirilmesi   öğretim   sürecini
               zenginleştirecektir.




                                                                                                        16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21