Page 12 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 12
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
CEVAP 5: Öncelikle ortaokul ya da lise seviyesinden farklı olarak ilkokulda öğrenciler arasında
büyük dil seviyesi farklılıkları bulunmadığı görülmektedir. Karşılaşılan seviye farklılıkları;
öğrencilerin okul dışında dil kursuna gitmesinden, özel ders almasından, İngilizce derslerine
çok daha küçük yaşta başlanmasından ve ders saatinin nispeten daha fazla olduğu özel
okullardan nakil gelmesinden ya da okul içinde İngilizce çocuk kulübü gibi çalışmalara
katılmasından kaynaklanabilmektedir. Bu durumlarda öğretmenler, bireysel inisiyatifleri ile
sınıfta dil seviyesi daha iyi olan öğrencilere farklılaştırılmış öğretim imkânları sunabilmektedir.
Müfredat konuları sabit ve standart olsa da bunların ne şekilde uygulanıp, farklı seviyelere
göre nasıl geliştirilip, derinleşeceği öğretmenlerin tercihine bırakılmıştır. Öğretmenlere
temaları derinleştirmek konusunda eğitim verilmesi, aynı konunun değişik seviyelere uygun
öğretim planlarının paylaşılması bu soruna çözüm olarak sunulmaktadır. Sınıf mevcudunun
kalabalık olduğu sınıflarda ise bunu gerçekleştirmenin bu kadar az ders saatinde oldukça zor
olduğuna da dikkat çekmek gerekmektedir.
SORU 6: Müfredatta kültürel içeriklere yeterli vurgu yapılıyor mu? Öğrencilere kültürlerarası
iletişim becerilerini geliştirmeleri için yeterli fırsatlar sağlanıyor mu?
CEVAP 6: Müfredatta kültürel içeriklere yeterli vurgu yapılmadığı hususunda ortak görüş
hakimdir. Öğretmenler, bir dilin, içinde oluştuğu, beslendiği ve beslediği kültürden bağımsız
olarak öğrenilmesi mümkün olmadığı düşüncesindedir. Üstelik sadece öğrenilen yabancı dilin
kültürü değil, diğer kültürler hakkında farkındalık da müfredatta ve ders kitaplarında yer
almalıdır. Kültürel farklılıklar konusunda farkındalık arttıkça dünya barışı konusunda adımlar
atılır, önyargılar azalır. Dünya çapında hızlı etkileşim ve iletişimin mümkün ve yaygın olduğu
günümüzde, dünya vatandaşı olabilmek için kültürlerarası öğelerin müfredata dâhil edilmesi
bir ihtiyaç olarak görülmektedir.
12