Page 12 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 12

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               CEVAP 5: Öncelikle ortaokul ya da lise seviyesinden farklı olarak ilkokulda öğrenciler arasında
               büyük  dil  seviyesi  farklılıkları  bulunmadığı  görülmektedir.  Karşılaşılan  seviye  farklılıkları;
               öğrencilerin okul dışında dil kursuna gitmesinden, özel ders almasından, İngilizce derslerine
               çok  daha  küçük  yaşta  başlanmasından  ve  ders  saatinin  nispeten  daha  fazla  olduğu  özel
               okullardan  nakil  gelmesinden  ya  da  okul  içinde  İngilizce  çocuk  kulübü  gibi  çalışmalara
               katılmasından  kaynaklanabilmektedir.  Bu  durumlarda  öğretmenler,  bireysel  inisiyatifleri  ile

               sınıfta dil seviyesi daha iyi olan öğrencilere farklılaştırılmış öğretim imkânları sunabilmektedir.
               Müfredat  konuları  sabit ve  standart olsa  da  bunların  ne  şekilde  uygulanıp,  farklı  seviyelere
               göre  nasıl  geliştirilip,  derinleşeceği  öğretmenlerin  tercihine  bırakılmıştır.  Öğretmenlere
               temaları derinleştirmek konusunda eğitim verilmesi, aynı konunun değişik seviyelere uygun
               öğretim  planlarının  paylaşılması  bu  soruna  çözüm  olarak  sunulmaktadır.  Sınıf  mevcudunun
               kalabalık olduğu sınıflarda ise bunu gerçekleştirmenin bu kadar az ders saatinde oldukça zor
               olduğuna da dikkat çekmek gerekmektedir.


               SORU 6: Müfredatta kültürel içeriklere yeterli vurgu yapılıyor mu? Öğrencilere kültürlerarası
               iletişim becerilerini geliştirmeleri için yeterli fırsatlar sağlanıyor mu?

               CEVAP  6:  Müfredatta  kültürel  içeriklere  yeterli  vurgu  yapılmadığı  hususunda  ortak  görüş
               hakimdir. Öğretmenler, bir dilin, içinde oluştuğu, beslendiği ve beslediği kültürden bağımsız
               olarak öğrenilmesi mümkün olmadığı düşüncesindedir. Üstelik sadece öğrenilen yabancı dilin
               kültürü  değil,  diğer  kültürler  hakkında  farkındalık  da  müfredatta  ve  ders  kitaplarında  yer
               almalıdır. Kültürel farklılıklar konusunda farkındalık arttıkça dünya barışı konusunda adımlar
               atılır, önyargılar azalır. Dünya çapında hızlı etkileşim ve iletişimin mümkün ve yaygın olduğu

               günümüzde, dünya vatandaşı olabilmek için kültürlerarası öğelerin müfredata dâhil edilmesi
               bir ihtiyaç olarak görülmektedir.



























                                                                                                        12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17