Page 11 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 11

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               kitaplarının  ise  hem  fiziksel  olarak  (basım,  renk  vb.  özellikleri  bakımından)  hem  de  içerik
               olarak  (temaları,  temaların  sıralaması,  bu  temaları  pekiştirmesi  gereken  çalışmalar,  temalar
               arası bağlamlar, tekrar çalışmaları vb. bakımından) geliştirilmesi gerektiği görülmektedir.

                      Sınıf  mevcutlarının  fazla  olduğu  okullarda  öğrencilerin  dili  kullanma  alanında  yeterli
               zaman ve mekân olanağına sahip olması zorlaşmaktadır, ders saati de yetersiz olduğundan

               dolayı  öğrencinin  dil  becerilerini  geliştirmeleri  ise  önemli  ölçüde  kısıtlanmaktadır.  İlkokul
               öğrencileri  söz  konusu  olduğunda  veli  ile  iletişim  ve  iş  birliğinin  önemi  yadsınamaz  olup
               yaşanılabilecek zorluklar karşısında dürüst, açık, çözüm odaklı ve sürekli iletişimin sağlanması
               büyük  önem  taşımaktadır.  Eğitim  ve  öğretime  tüm  paydaşlar  karşılıklı  destek  vermeli  ve
               anlayış  gösterilmelidir.  Sınıf  öğretmenleri  hem  veli  ile  hem  de  öğrenci  ile  ilişkilerin  kilit
               noktasında bulunduğundan bu durum eğitim sürecini doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle
               ilkokul  İngilizce  öğretmenleri  ve  dersine  girdikleri  sınıf  öğretmenleri  arasında  profesyonel,
               öğrenci yararı gözetilen, sağlıklı bir iletişim kurulmalı ve iş birliği içinde çalışılmalıdır.


               SORU 3: Mevcut ders süresi içinde öğrencilere dil becerilerini geliştirmeleri için yeterli fırsatlar
               sunabiliyor musunuz?

               CEVAP 3: Mevcut ders süresinin öğrencilerin dil  becerilerini geliştirme sürecinde en büyük
               engeli teşkil ettiği, haftada iki dersin yetersizliği, öğrencilerin bir sonraki derse/haftaya  dek
               öğrenilenleri  unuttukları  tespit  edilmiştir.  Bu  sorununun  çözümü  olarak  ders  saatinin
               artırılması  önerilmektedir.  Örneğin;  ders  saatinin  haftada  5  veya  6  olması  ile  öğrenmenin
               gerçekleştirilebilmesi için gerekli olan tekrarın, dili kullanmanın, etkinliklerin, dersi oluşturan

               tüm unsurların çok daha nitelikli olarak gerçekleştirilebileceği düşünülmektedir.

                      Mevcut  ders  saatleri  içinde,  sınıfta  tamamen  İngilizce  konuşulduğu  takdirde
               öğrencilerin müfredatlarında/kitaplarında olmayan ancak günlük hayatta karşılaşabilecekleri,
               sık kullanılan ifadelere de maruz kaldıkları, bunları maruz kala kala öğrendikleri, sınıfta sadece
               İngilizce  kullanmanın  dil  gelişimine  verdiği  destek  göz  ardı  edilmemelidir.  Tüm  bunların
               gerçekleştirilebilmesinde  sınıfı  önceki  yıllardan  tanımanın,  etkili  sınıf  yönetiminin  ve  sınıf
               mevcudunun uygun olması gibi değişkenlerin de etkili olduğu göz önünde bulundurulmalıdır.


               SORU  4:  İlkokul  öğretmenleri;  okul  programı  dâhilinde,  İngilizce  derslerine  yeterli  zaman
               ayırma konusunda ne gibi zorluklarla karşılaşıyorlar?

               CEVAP 4: İlkokul İngilizce öğretmenleri için ders saatinin azlığı başlı başına bir problem teşkil

               etmektedir.  Nitekim  2  ders  saatinde  dil  becerilerini  geliştirmeye  yeterli  zaman  ayırılması
               mümkün değildir. Okullarda yapılan tören, kutlama, etkinlik, seminer, kermes vb. etkinliklerde
               İngilizce  derslerinin  bu  etkinliklere  denk  gelmesi  durumunda  da  ders  yapılamamakta  ve
               öğrenci tekrar derse geldiğinde 2 hafta geçmekte olup bu süre bir ilkokul öğrencisi oldukça
               uzun bir süredir.

               SORU  5:  Öğrenciler  arasındaki  dil  seviye  farklılıkları  müfredat  uygulamasını  nasıl  etkiliyor?
               Müfredat, dil seviyesi farklılıkları olan öğrencilere uygun bir şekilde uyarlanabiliyor mu?



                                                                                                        11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16