Page 13 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 13

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               OTURUM II

               ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ


               SORU 1: İlkokul öğretmenleri için hangi mesleki gelişim fırsatları mevcuttur ve bunlar nasıl
               geliştirilebilir? İngilizce öğretmenleri olarak ihtiyaç duyduğunuz konularda hizmet içi eğitim
               imkânlarına erişimde zorluk yaşıyor musunuz?

               CEVAP 1: Öğretmenler için MEBBİS uygulamasında yer alan hizmet içi eğitim modülünden
               başvurabilecekleri pek çok eğitim bulunmaktadır. Bunlar hem alanları ile ilgili hem de alan dışı
               ve kişisel gelişimleri destekleyen eğitimlerdir. Öğretmenler yüz yüze veya çevrimiçi eğitimler
               ile  öğretmenin  bağlı  bulunduğu  il  veya  ilçeye  özgü  yerel  ve  Millî  Eğitim  Bakanlığı’nın

               düzenlediği  eğitimlerden  faydalanabilmektedir.  Millî  Eğitim  Bakanlığı  ayrıca  ÖRAV,  British
               Council  gibi  kurumlar  ile  protokol  yaparak  öğretmenlere  hizmet  içi  eğitim  fırsatları  da
               tanımaktadır. Ayrıca İstanbul ili içinde gerçekleşen İstanbul Öğretmen Akademileri ve İstanbul
               Öğretmen Atölyeleri de ulaşımın son derece kolay olduğu ve güncel ihtiyaçlara hitap eden
               hizmet  içi  eğitim  fırsatları  sunmaktadır.  Öğretmenlerin  bu  eğitimlere  katılımının  teşvik
               edilmesi  katılımı  ve  ilgiyi  arttırmada  önemli  bir  yere  sahiptir.  Örneğin  öğretmene  hizmet
               puanı,  başarı  belgesi  vb.  pekiştirenlerin  verilmesi  eğitimlere  katılma  isteğini  olumlu
               etkileyecek ve bu da öğretmenlerin mesleki performanslarına olumlu yansıyacaktır.


               SORU 2: Öğretmenlerin İngilizce öğreniminde karşılaştığı temel engeller nelerdir? Öğrenciler
               arasında İngilizce iletişim kurma konusunda gözlemlediğiniz zorluklar nelerdir?

               CEVAP  2:  Öğretmenlerin  lisans  eğitimlerinde,  üniversitede  görev  yapan  öğretim  üyelerinin
               öğretim yöntemlerini çeşitlendirmesi büyük önem arz etmektedir. Örneğin sadece sunuş yolu
               ile  gerçekleştirilen  bir  öğrenme  süreci  öğretmen  adaylarına  uygun  öğretim  deneyimi
               sağlamamaktadır.  Öğretmen  adaylarının  gerçek  sınıflara  daha  çok  girmesi  gerektiği,  sınıf

               yönetimine  ilişkin  pratiğin  artırılmasının  zaruri  bir  ihtiyaç  olduğu  konusunda  fikir  birliğine
               varılmıştır. Teori ile pratik arasındaki farkın azaltılması, öğretmenlerin aktif olarak derse girdiği
               dönemdeki mesleki becerilerini son derece olumlu etkileyecektir. Bu konuda üniversitelerde
               staj süresinin artırılması, stajda sınıflarda geçirilen vaktin uzatılması, ders anlatım sürelerinin
               arttırılması, gönüllü öğretmenliğin teşvik edilmesi bu noktada çözüm olarak sunulabilir. Staj
               okullarındaki  danışman  öğretmenlerin  de  ne  çok  kontrolcü  ne  de  çok  serbest  bırakan  bir
               tutum benimsemesi, dengeli bir yaklaşım içerisinde olması gerekmektedir.


                      Öğretmen  adaylarının  üniversitede  aldıkları  eğitim  bilimleri  dersleri  alan  derslerine
               göre  daha  fazla  olup,  daha  farklı  planlanabilmelidir.  Adayların  öğretmen  olma  düşüncesi,
               bilinci  ve  motivasyonu  ile  üniversite  eğitimlerini  tamamlamaları  gerekmektedir.  Alan
               derslerinde uygulanan mikro-öğretimlerin etkili olduğu ve özellikle bir topluluğa hitap etme,
               sesini  doğru  kullanma,  sınıf  yönetimi,  bilgi  aktarımı,  ders  planlama  ve  uygulama  gibi
               hususlarda  öğretmen  adaylarını  geliştirdiği  bilinmektedir.  Gerçek  uygulamanın  mümkün
               olmadığı bu öğretimler esnasında gerek  sınıf arkadaşlarından gerekse dersin eğitmeninden
               alınan dönütlerin önemi büyüktür.


                                                                                                        13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18