Page 9 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 9
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
Çalıştay Masa 1: İlkokul Masası
Başkanlar: Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Betül TOPLU (İstanbul Aydın Üniversitesi)
Dr. Öğretim Üyesi Gizem MUTLU GÜLBAK (Biruni Üniversitesi)
Raportör: Zümrüt ORHAN (İngilizce Öğretmeni-Üsküdar)
Katılımcılar:
Akın ÖZKAN İngilizce Öğretmeni Gaziosmanpaşa
Bengisu TOMBULOĞLU İngilizce Öğretmeni Fatih
Elif İLHAN HAFIZOĞLU İngilizce Öğretmeni Esenler
Hatice Hande ŞENER İngilizce Öğretmeni Beyoğlu
Zehra GÜZEL İngilizce Öğretmeni Küçükçekmece
Konular:
• İngilizce Öğretim Programı
• Öğretmen
• Öğrenci
• Ölçme ve Değerlendirme
• Kaynaklar
OTURUM I
İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI
SORU 1: İlkokul Yabancı Dil Eğitim Programı’nın felsefesi, hedefleri ve amaçları hakkında
ilkokul öğretmenlerinin görüşleri nelerdir? Mevcut müfredatın İngilizce dil becerilerini
yeterince kapsadığını düşünüyor musunuz?
CEVAP 1: İlkokul Yabancı Dil Eğitim Programı’nın temel felsefesi, öğrencilere yabancı dilin
sadece bir ders gibi değil bir iletişim yolu olarak tanıtılması ve sevdirilmesidir. Programda
öğrencilerin özellikle dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesinin hedeflendiği
görülmektedir. Diller Avrupa Ortak Çerçeve Programını temel alan bu programda öğrencilerin
dili kullanarak iletişim kurmasının hedeflenmesi, derslerin öğrencilerin yaşlarına uygun
yöntem, teknik, materyal ve etkinlikler ile işlenmesini gerektirmektedir. Bu doğrultuda
ilkokulda derse giren İngilizce öğretmenleri bunlara uygun olarak, derslerinde drama,
canlandırma, resimli kartlar ile oyunlar oynama, yarışmalar yapma, kuklalar kullanma, şarkılar
ve videolardan faydalanma gibi yöntem, teknik ve materyallerden faydalanmaktadır. Örneğin;
yapılan etkinliklerde kuklalar kullanarak tanışma, yaş sorma gibi temel diyalogların
pekiştirildiği bilinmektedir. Sınıflarda bulunan akıllı tahtalardan da bu hedefler doğrultusunda
yararlanılmaktadır. Akıllı tahtalar ders anlatmak, oyun oynamak, konu ile ilgili görsel-işitsel
materyallere erişmek noktasında ve hatta sınıf yönetiminde oldukça etkili olmaktadır.
Ancak İlkokul Yabancı Dil Eğitim Programı’nın hedef ve amaçlarında okuma ve yazma
hedeflerinin olmaması ise bir eksiklik olarak görülmektedir. Genel olarak ilkokul İngilizce
9