Page 9 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 9

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



                                            Çalıştay Masa 1: İlkokul Masası
               Başkanlar: Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Betül TOPLU (İstanbul Aydın Üniversitesi)

                                  Dr. Öğretim Üyesi Gizem MUTLU GÜLBAK (Biruni Üniversitesi)
               Raportör: Zümrüt ORHAN (İngilizce Öğretmeni-Üsküdar)


               Katılımcılar:
               Akın ÖZKAN                  İngilizce Öğretmeni     Gaziosmanpaşa
               Bengisu TOMBULOĞLU          İngilizce Öğretmeni     Fatih
               Elif İLHAN HAFIZOĞLU        İngilizce Öğretmeni     Esenler
               Hatice Hande ŞENER          İngilizce Öğretmeni     Beyoğlu
               Zehra GÜZEL                 İngilizce Öğretmeni     Küçükçekmece
               Konular:
               •      İngilizce Öğretim Programı
               •      Öğretmen
               •      Öğrenci
               •      Ölçme ve Değerlendirme
               •      Kaynaklar


               OTURUM I

               İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI

               SORU  1:  İlkokul  Yabancı  Dil  Eğitim  Programı’nın  felsefesi,  hedefleri  ve  amaçları  hakkında
               ilkokul  öğretmenlerinin  görüşleri  nelerdir?  Mevcut  müfredatın  İngilizce  dil  becerilerini

               yeterince kapsadığını düşünüyor musunuz?

               CEVAP  1:  İlkokul  Yabancı  Dil  Eğitim  Programı’nın  temel  felsefesi,  öğrencilere  yabancı  dilin
               sadece  bir  ders  gibi  değil  bir  iletişim  yolu  olarak  tanıtılması  ve  sevdirilmesidir.  Programda
               öğrencilerin  özellikle  dinleme  ve  konuşma  becerilerinin  geliştirilmesinin  hedeflendiği
               görülmektedir. Diller Avrupa Ortak Çerçeve Programını temel alan bu programda öğrencilerin
               dili  kullanarak  iletişim  kurmasının  hedeflenmesi,  derslerin  öğrencilerin  yaşlarına  uygun
               yöntem,  teknik,  materyal  ve  etkinlikler  ile  işlenmesini  gerektirmektedir.  Bu  doğrultuda
               ilkokulda  derse  giren  İngilizce  öğretmenleri  bunlara  uygun  olarak,  derslerinde  drama,

               canlandırma, resimli kartlar ile oyunlar oynama, yarışmalar yapma, kuklalar kullanma, şarkılar
               ve videolardan faydalanma gibi yöntem, teknik ve materyallerden faydalanmaktadır.  Örneğin;
               yapılan  etkinliklerde  kuklalar  kullanarak  tanışma,  yaş  sorma  gibi  temel  diyalogların
               pekiştirildiği bilinmektedir. Sınıflarda bulunan akıllı tahtalardan da bu hedefler doğrultusunda
               yararlanılmaktadır.  Akıllı  tahtalar  ders  anlatmak,  oyun  oynamak,  konu  ile  ilgili  görsel-işitsel
               materyallere erişmek noktasında ve hatta sınıf yönetiminde oldukça etkili olmaktadır.

                      Ancak İlkokul Yabancı Dil Eğitim Programı’nın hedef ve amaçlarında okuma ve yazma

               hedeflerinin  olmaması  ise  bir  eksiklik  olarak  görülmektedir.  Genel  olarak  ilkokul  İngilizce



                                                                                                         9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14