Page 21 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 21

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               zemin  hazırlayacak,  bu  da  temel  hedefimiz  olan  hayat  boyu  öğrenmeyi  beraberinde
               getirecektir.

               SORU 3: Ortaokul öğretmenleri; okul programı dahilinde, İngilizce derslerine yeterli zaman
               ayırma  konusunda  ne  gibi  zorluklarla  karşılaşıyorlar?  Yenilenen  seçmeli  ders  yönetmeliği
               hakkındaki görüşler nelerdir?


               CEVAP  3:  Sınıflarda  öğrencilerin  her  birinin  ders  saatleri  haricinde  yabancı  dile  ayırdıkları
               zaman  ve  atfettikleri  önem  farklıdır;  bu  durumda  öğrencilerin  İngilizce  dersine  ve  farklı
               kültürlerin öğrenilmesine olumlu tutum geliştirmelerinde ve hazır bulunuşluklarını artırmada
               öğretmenlerin  veli  ile  iş  birliği  son  derece  hayatidir.  Ebeveynin  bakış  açısı  ve  tutumu,
               öğrencinin  öğrenme  yolculuğunda  bir  mihenk  taşıdır.  Öğrencilerin  ders  saatleri  haricinde
               dışarıdan desteklenebilmeleri için öğretmen-veli iş birliği teşvik edilmelidir.


                      Seçmeli  dersler  arasında  yabancı  dil;  Matematik,  Fen  Bilimleri  gibi  öğrencilerin
               anlamakta ve sınavlarda doğru cevap vermekte güçlük çektikleri ders grubunda bulunmakta
               bu sebeple de ortak sınavlarda ve LGS, Bursluluk gibi ülke geneli uygulanan sınavlarda başarılı
               olamama kaygısı nedeniyle sözü edilen dersler seçilmekte ve yabancı dil dersleri seçmeli ders
               olarak  seçilememektedir.  Başka  bir  bağlamda  ise  ortaokul  İngilizce  öğretmenleri  sadece
               “Seçmeli  İngilizce”  başlığı  altında  bir  dersin  yeterli  olmadığı  görüşünü  paylaşmaktadır.
               “Drama”, “okuma-yazma becerileri” gibi dersler de hedef dilde seçmeli ders olarak öğrencilere
               sunulabilir.


               SORU 4: Müfredatta kültürel içeriklere yeterli vurgu yapılıyor mu? Öğrencilere kültürlerarası
               iletişim becerilerini geliştirmeleri için yeterli fırsatlar sağlanıyor mu?

               CEVAP 4:  Yabancı  dil  ve  kültür öğretiminin  ayrıştırılması  mümkün  değildir.  Kültür  öğretimi
               esasında bir ihtiyaç alanıdır. Ders kitaplarının sadece bir kültüre odaklanmayıp farklı kültürlere

               odaklanması  ve  dahil  edilebilirlik  boyutunda  daha  işlevsel  olması  önemlidir.  Mevcut  ders
               kitaplarımızda  da  dini,  milli  bayramlarımızın  yanı  sıra  başka  ülkelerdeki  festivallerin,  halk
               oyunlarının  etkinlikler  aracılığıyla  sunulduğunu  görmekteyiz.  Elbette,  tüm  kültürlerin  ders
               kitapları aracılığıyla öğrencilerle paylaşılması mümkün değildir; ancak  olması beklenen ders
               kitaplarımızda  kültürün  dile  yansıdığı  kadarının  dahil  edilmesidir.  Ders  kitaplarının  bazı
               bölümleri yerelleştirilerek materyaller geliştirilebilir, çizgi filmler ve animasyonlar ile kültürel
               esneklik sağlanıp kültürlerarası farklılıklar gösterilebilir, önyargılar aşılabilir. Bununla beraber,
               kitaplardaki görsellerin de daha ilgi çekici ve uygun hale getirilmesi hem kültürün hem dilin
               öğrenime hizmet edecektir.












                                                                                                        21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26