Page 32 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 32

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               SORU  3:  Ortaöğretim  İngilizce  derslerinde  öğrenci  katılımı  ve  motivasyonuyla  ilgili  dikkat
               çeken  durumlar  var  mı?  Öğrenciler  arasında  derslere  aktif  katılım  konusunda  yaşanan
               zorluklar nelerdir? Ortaokul öğrencileri için İngilizce öğrenimi nasıl daha ilgi çekici ve alakalı
               hale getirilebilir?

               CEVAP  3:  Öğrencilerimizin  çok  azı  yüksek  motivasyona  sahiptir.  Bir  kısım  öğrenci  dil

               öğrenmenin gereksiz olduğunu düşünmekte, diğer bir grup okulda 2 saatte verilen İngilizce
               dersi ile ilerlemeyeceklerini düşünüp, dil öğrenme sürecini üniversite yıllarına bırakmayı tercih
               etmektedir. Öğrencilerdeki bu negatif tutumu ve düşük motivasyonu başarıyı da aynı ölçüde
               etkilemektedir. Aile içinde yabancı dilin önemi vurgulandığında, öğrencinin derse yaklaşımı ve
               derse  katılım  motivasyonu  çok  daha  olumlu  olmaktadır.  Öğrencilerin  okul  türü,  öğretim
               ortamı,  ebeveynin  yabancı  dile  olan  yaklaşımı  ve  yurt  dışında  bulunma  etkenlerine  göre
               ilgilerinde ve motivasyonlarında değişkenlik görülmektedir.


                      Öğrencilerin derslerde özellikle de konuşma kısımlarında hata yapma ve etrafta gülünç
               bulunma  konusunda  hassasiyetleri  bulunmaktadır.  Bu  nedenle  emin  olsalar  bile  kendini
               yabancı  dilde  ifade  etmekten  çekinen  ve  sorulara  cevap  vermeyi  reddeden  birçok  öğrenci
               bulunmaktadır.  Öğretmenlerin  bu  anlamda  sık  sık  hata  yapmanın  olağanlığını  vurgulaması
               gerekmektedir.  Öğretmenin  sınıf  içinde  demokratik  ve  destekleyici  tutumu  motivasyonu
               artıracak bir etkendir.

                         Öncelikle  öğrenciye  dili  neden  öğrenmesi  gerektiği  konusunda  bilgilendirme
               yapılmalıdır. Yaşamı boyunca hemen hemen her iş kolunda yabancı dile ihtiyaçları olacağını,

               yabancı  dilin  dünya  vatandaşı  olma  yolunda en fazla  gereksinim  duyacakları  araç  olacağını
               bilmeleri öğrencilerin ilgisini ve motivasyonunu artıracaktır. Bu konu kamu spotları vb. iletişim
               araçları ile vurgulanmalıdır. Öğrencilere gerçek hayat deneyimi sunacak fırsatlar sağlanmalıdır.
               Bu  anlamda,  öğrencilere  verilebilecek  proje  ödevleri  gerçek  hayatta  iletişim  kurabilecekleri
               olaylardan  esinlenerek,  daha  gerçekçi  tasarlanmalı,  uluslararası  projelerin  (Erasmus  ve  e-
               twinning)  hedef  dili  kullanarak  iletişim  kurmaları  açısından  çok  faydalı  olacağı
               düşünülmektedir.

               SORU 4: Lise öğrencilerinin İngilizce öğrenimiyle ilgili özel engelleri veya talepleri var mı?


               CEVAP 4: Özellikle üniversiteye geçiş sınavına hazırlanmakta olan 11 ve 12. Sınıf öğrencileri
               sınavda  sorumlu  olmayacakları  ve  haftalık  ders  saati  çok  az  olan  İngilizce  derslerine  karşı
               olumsuz  tutum  içindedir  ve  motivasyonları  oldukça  düşüktür.  9.  ve  10.  sınıflarda  seviyenin
               karma  olması  öğrencilerin  motivasyonlarının  düşmesine  neden  olmaktadır.  Özellikle  temel
               eğitimde  özel  okullara  devam  etmiş  olup  resmi  liseye  devam  eden  öğrenci  ile  resmi
               ortaokuldan gelen öğrenciler arasında ciddi bir seviyesi farkı bulunmaktadır.









                                                                                                        32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37