Page 29 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 29

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               CEVAP 3: Öğrencilerin motivasyonu genel olarak düşüktür. Öğrenciler, İngilizce öğreniminin
               amacının  farkında  değillerdir  ve  ders  süreleri  oldukça  yetersizdir.  Mevcut  saatlerde  de
               çoğunlukla  yeni  değerlendirme  sisteminin  gerekliliği  olan  sözlü,  yazılı  ve  dinleme  sınavları
               uygulanmaktadır. Pratik uygulamalara yer ayırmak olanaksız hale gelmiştir.
                      Ders saatleri mevcut hedefleri gerçekleştirmek için çok yetersiz kalmaktadır. İngilizce
               derslerinde  kazandırılmak  istenen  hedeflerin  çoğuna  yeterince  zaman  ayıramadan,  sonraki

               hedefe  geçilmektedir.  Bu  koşullarda  dil  öğrenimi  hiç  gerçekçi  değildir.  Kaldırılan  İngilizce
               seçmeli  dersleri  yeniden  verilmelidir.  Genel  anlamda  öğrencilere  seyreltilmiş  bir  müfredat
               sunulmalıdır. Dil eğitimi, ağırlıklı derslerden biri olmalıdır. Ayrıca İngilizce derslerini cazip hale
               getirecek uygulamalara erişim kolaylaştırılmalıdır.

               SORU  4:  Ortaöğretim  öğretmenleri;  okul  programı  dahilinde,  İngilizce  derslerine  yeterli
               zaman  ayırma  konusunda  ne  gibi  zorluklarla  karşılaşıyorlar?  Yenilenen  seçmeli  ders
               yönetmeliği hakkındaki görüşleri nelerdir?

               CEVAP  4:  İngilizce  ders  saatleri  tüm  kademelerde  yetersizdir.  Bununla  beraber  özellikle
               Meslek  Liseleri  ve  İmam  Hatip  liselerinde  yabancı  dile  yer  ayrılan  2  saat  çok  yetersiz
               kalmaktadır.  Öğretmenlerin  sınıf  içinde  öğrencilerle  pratik  yapma  imkânı  çok  sınırlı

               kalmaktadır. Zaman sıkıntısı ve müfredat yoğunluğu ve yeni değerlendirme sistemi sebebiyle
               sadece istekli öğrencilerle çok sınırlı pratik yapma imkânı bulunmaktadır.

                      Uygulamalı  sınavlara  yeterli  vakit  ayırmayla  ilgili  sorun  sebebiyle  kaldırılan  seçmeli
               ders  saatleri  yeniden  verilmelidir.  Konuşma  ve  Dinleme  becerilerini  kapsayan  Dinleme  ve
               Konuşma  başlıklı  ve  içerikli  bir  ders  konulmalıdır.  Öğrencilerin  dile  maruz  olduğu  saatlerin
               artırılması gerekmektedir.


                      Değişen sınav yönetmeliği ile 3 sınav  uygulanıp tek  not verilmesi, dönem ortasında
               sistem değişikliğine gidilip senaryo uygulamasına gidilmesi ve yeterli bilgilendirme toplantısı
               yapılmadan yeni siteme giriş yapılması İngilizce öğretmenlerinin iş yükünü arttırmıştır. Bunun
               yanında  yoğun  müfredat  olmasına  rağmen  tek  senaryo  uygulanması  sınavların  kapsam
               geçerliğini düşürmüş, öğrenci motivasyonunu olumsuz etkilemiştir. Değişen sınav yönetmeliği
               ile öğretmenin iş yükü artmıştır. Değerlendirilmesi gereken sınav sayıları iki katına artırılmıştır.
               Bu duruma öneri olarak her dönem için sadece bir uygulama sınavı yapılması verilebilir.

                      Sınıf mevcudunun çok kalabalık olduğu sınıflar, yeni geliştirilen ölçme değerlendirme
               sınavları açısından elverişli değildir. Özellikle konuşma sınavı yapmak uzun zaman almaktadır.
               Okullarda uygulanan sınavlarda açık uçlu soru tipine geçiş  ile şans başarısı faktörü ortadan

               kaldırılmıştır. Uygulamada açık uçlu sınav sorularının kullanılması zorunlu tutulurken MEB’in
               paylaştığı örnek sınavlar çoktan seçmelidir. Bu da uygulamada karışıklıklara sebep olmaktadır.






                                                                                                        29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34