Page 38 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 38

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               OTURUM II

               ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ


               SORU 1: Ortaöğretim öğretmenleri için hangi mesleki gelişim fırsatları mevcuttur ve bunlar
               nasıl  geliştirilebilir?  İngilizce  öğretmenleri  olarak  ihtiyaç  duyduğunuz  konularda  hizmet  içi
               eğitim imkanlarına erişimde zorluk yaşıyor musunuz?

                   CEVAP 1: Öğretmen yetiştirme lisans programları, teorik anlamda gerekli bilgi ve beceriyi
               sunmaktadır.  Fakat,  alanda,  aktif  rol  alma  konusunda  daha  fazla  çalışma  yapılması
               gerekmektedir.  Üniversitelerin  ilgili  lisans  bölümünden  yeni  mezun  öğretmenlerin  sınıf
               yönetimi,  konuyla  ilgili  doğru  etkinliği  gerçekleştirme,  etkili  zaman  yönetimi,  materyal

               geliştirme, ölçme değerlendirme faaliyetlerini süreç ve sonuç odaklı yürütmekte zorlandıkları
               deneyimlenmektedir.  Sıkıştırılmış  bir  şekilde  alınan  formasyon  eğitimlerinin  öğrencinin  ilgi
               ihtiyaç ve gereksinimlerini karşılayacak düzeyde olmadığı ortadadır.

                      Özellikle eğitimin son 2 yılında, devlet okullarından öğretmenlerle buluşmalar, sınıf içi
               gözlem ve ders işleme faaliyetleri arttırılmalıdır. Öğretmen adaylarının, okulda onları ne gibi
               zorluk ya da engellerin beklediğini bilerek ve bunlara karşı hazırlıklı olarak işe başlamaları ile
               öğretmenlerin de mesleki doyum, özgüven, ruhsallığı gibi konularda desteklenmesine olanak

               sağlanmalıdır.

                      MEB,  özel  kurumlar  ve  çeşitli  organizasyonlar  tarafından  öğretmenler  için  mesleki
               gelişim  fırsatları  sunulmaktadır.  ÖRAV,  ÖBA  platformu,  English  Together  Projesi,  CEFR,  D-
               AOBM  Tamamlayıcı  Cilt  Eğitimi,  İstanbul  Öğretmen  Akademileri  ve  İstanbul  Öğretmen
               Atölyeleri-Lisan Atölyeleri bu alanda eğitim vermekte olan oluşumlardır. Bu tarz çevrimiçi ve
               yüz yüze devam eden çalışmalar öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sağlamaktadır. Fakat
               bu eğitimlerin konu yelpazesinin arttırılması gerekmektedir.


                      Mesleki  gelişim  çalışmaları  gönüllülük  esasına  göre  ilerlemektedir.  Bu  da  genele
               ulaşmakta sınırlı kalınmasına neden olmaktadır. Kademelere göre; ilkokul, ortaokul ve lise için
               farklılaştırılmış  eğitimlerin  sayısı  yetersizdir.  Devlet  okullarında  görev  yapan  öğretmenler
               gerek iş yükü, evrak hazırlama gerek öğrenci-okul içi durumlarla çok fazla meşgul olmakta,
               müfredatı  yetiştirmek  adına  mesleki  ve  akademik  dünyadaki  gelişmelerden  uzak
               kalabilmektedir. Bu nedenle webinarlar aracılığıyla mesleki gelişim fırsatları desteklenmelidir.
               EBA’da yeni  eklenen webinarların  başarılı  olduğundan  hareketle  bu  tür webinarların  eğitim

               teknolojileri, güncel öğretim yöntemleri gibi, değişik konularda çeşitliliğinin artırılarak hizmete
               sunulmasının  gerekliliği  açıktır.  Örneğin  eğitim  teknolojileri  gibi  buna  benzer  güncel
               içeriklerin öğretmenlerin erişimine açılması gerekmektedir.

                      Mesleki  gelişim  olanaklarından  daha  çok  gönüllü  öğretmenler  faydalanmaktadır.  Bu
               tür fırsatların daha geniş kitlelere ulaşabilmesi açısından bütün öğretmenlerin erişebileceği bir
               platform oluşturulmalı ve bütün öğretmenler bu eğitimlere, mesleğe başladığı andan itibaren
               merkezi  sistemden  dahil  edilmelidir.  Bu  eğitimler  öğretmenlerin  dil  eğitimi  konusundaki



                                                                                                        38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43