Page 39 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 39

Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı



               güncel gelişme ve yenilikleri takip etmesine olanak sağlayacak içeriklerle zenginleştirilmelidir.
               Bu sayede yabancı dil öğretmenleri arasında teknolojik yenilikler ve web araçların kullanımının
               yaygınlaştırılması  sağlanmalıdır.  Üniversite,  özel,  genel  mümkün  olan  her  türlü  platformla
               anlaşılarak,  mesleki  gelişim  seminerlerinin  zorunlu  hizmet  içi  eğitim  dönemlerine  dahil
               edilmesi gerekmektedir.


                      Dil  eğitiminde  değişen  yeni  sisteme  uyum  sağlamak  adına,  öğretmen  eğitimlerinde
               dört beceriye yönelik hizmet içi eğitimlerin düzenlenmesi önerilmektedir. Öğretmenlere dört
               beceriyi etkin öğretebilmek için her alana ilişkin faklı yöntem ve tekniklerin olduğu daha fazla
               etkinlik  düzenlenmelidir.  Bununla  birlikte  kademelere  göre  mesleki  gelişim  fırsatların
               sunulması da önem taşımaktadır. İlkokul öğrencileri (Young Learners) ile yapılabilecek sınıf içi
               etkinlikler, lise grupları (Teenage Learners) için uygun olmayabilir. Bu nedenle seviyelere göre
               farklılaştırılmış mesleki gelişim fırsatları sunulmalıdır.


                      Öğretmenlerin  mesleki  gelişimlerini  teşvik  etmek  ve  akademik  dünyayı  takip
               edebilmelerinin  sağlanması  adına,  üniversite  iş  birliği  içinde  sertifika  programları
               düzenlenebilir.  Hazırlanan  akademik  programlara  katılım,  öğretmenlerin,  uzman  ve
               başöğretmen  olurken  kriter  olarak  getirilebilir.  Ek  olarak,  hizmet  içi  eğitim  kapsamında
               üniversitelerle  iş  birliğinin  artırılması,  öğrencilerin  de  akademik  olarak  gelişimine  katkı
               sunarken daha yetkin bireyler olarak yetişmesine de zemin hazırlayacaktır.

               SORU 2: Öğretmenlerin İngilizce öğreniminde karşılaştığı temel engeller nelerdir? Öğrenciler
               arasında İngilizce iletişim kurma konusunda gözlemlediğiniz zorluklar nelerdir? Sınıfınızda dil

               seviye  farklılıkları  öğrencilerin  öğrenme  sürecini  nasıl  etkiliyor?  Ortaöğretim  İngilizce
               derslerinde öğrenci katılımı ve motivasyonuyla ilgili dikkat çeken durumlar var mı? Öğrenciler
               arasında derslere aktif katılım konusunda yaşanan zorluklar nelerdir? Ortaokul öğrencileri için
               İngilizce öğrenimi nasıl daha ilgi çekici ve alakalı hale getirilebilir?

               CEVAP 2: 12.  sınıflarda sınava yönelik çalışma olduğu için, İngilizce dersine karşı motivasyon
               ve  etkin  katılımda  sorunlar  yaşanmaktadır.  Hazırlık  sınıflarına  heterojen  öğrenci  grupları
               gelmektedir.  Bu  nedenle  alt  seviye  öğrenciler  dil  yeterliliğinden  dolayı  motivasyon  kaybı

               yaşanabilmektedir.

                   12.  sınıflarda  4  saat  İngilizce  dersi  vardır.  Bu  ders  saatleri,  öğrenciler  yoğun  şekilde
               üniversite sınavına çalıştığından ve öğrencilerin sınavda İngilizceden sorumlu olmamalarından
               dolayı  derse  olan  ilgi  ve  alakayı  düşürmektedir.  Bu  nedenle  12.  sınıflardaki  4  saat  İngilizce
               dersinin  azaltılarak,  10.  ya  da  11.  sınıfa  eklenmesi  önerilmektedir.  Bir  diğer  öneri  ise
               İngilizcenin  de  üniversite  giriş  sınavına  dahil  edilmesinin  öğrencilerin  İngilizce  öğrenme
               motivasyonuna katkı sağlayacağı belirtilmiştir.


                      Hazırlık eğitimi veren liselerde, öğrenme motivasyonu yüksek olup teknoloji derslere
               entegre  edilmekte,  derslerde  farklı  öğretim  ortamlarından  faydalanılmaktadır.  Bu  sayede
               öğrencilerde ciddi bir motivasyon sorunları yaşanmamaktadır. Fakat, hazırlık sınıflarına gelen
               öğrencilerin dil seviyelerindeki farklılıklar, dil becerisi daha zayıf olan öğrencilerde motivasyon


                                                                                                        39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44