Page 39 - Bugünden Yarına Türkiye'de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
P. 39
Bugünden Yarına Türkiye’de İngilizce Öğretimi Çalıştayı
güncel gelişme ve yenilikleri takip etmesine olanak sağlayacak içeriklerle zenginleştirilmelidir.
Bu sayede yabancı dil öğretmenleri arasında teknolojik yenilikler ve web araçların kullanımının
yaygınlaştırılması sağlanmalıdır. Üniversite, özel, genel mümkün olan her türlü platformla
anlaşılarak, mesleki gelişim seminerlerinin zorunlu hizmet içi eğitim dönemlerine dahil
edilmesi gerekmektedir.
Dil eğitiminde değişen yeni sisteme uyum sağlamak adına, öğretmen eğitimlerinde
dört beceriye yönelik hizmet içi eğitimlerin düzenlenmesi önerilmektedir. Öğretmenlere dört
beceriyi etkin öğretebilmek için her alana ilişkin faklı yöntem ve tekniklerin olduğu daha fazla
etkinlik düzenlenmelidir. Bununla birlikte kademelere göre mesleki gelişim fırsatların
sunulması da önem taşımaktadır. İlkokul öğrencileri (Young Learners) ile yapılabilecek sınıf içi
etkinlikler, lise grupları (Teenage Learners) için uygun olmayabilir. Bu nedenle seviyelere göre
farklılaştırılmış mesleki gelişim fırsatları sunulmalıdır.
Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini teşvik etmek ve akademik dünyayı takip
edebilmelerinin sağlanması adına, üniversite iş birliği içinde sertifika programları
düzenlenebilir. Hazırlanan akademik programlara katılım, öğretmenlerin, uzman ve
başöğretmen olurken kriter olarak getirilebilir. Ek olarak, hizmet içi eğitim kapsamında
üniversitelerle iş birliğinin artırılması, öğrencilerin de akademik olarak gelişimine katkı
sunarken daha yetkin bireyler olarak yetişmesine de zemin hazırlayacaktır.
SORU 2: Öğretmenlerin İngilizce öğreniminde karşılaştığı temel engeller nelerdir? Öğrenciler
arasında İngilizce iletişim kurma konusunda gözlemlediğiniz zorluklar nelerdir? Sınıfınızda dil
seviye farklılıkları öğrencilerin öğrenme sürecini nasıl etkiliyor? Ortaöğretim İngilizce
derslerinde öğrenci katılımı ve motivasyonuyla ilgili dikkat çeken durumlar var mı? Öğrenciler
arasında derslere aktif katılım konusunda yaşanan zorluklar nelerdir? Ortaokul öğrencileri için
İngilizce öğrenimi nasıl daha ilgi çekici ve alakalı hale getirilebilir?
CEVAP 2: 12. sınıflarda sınava yönelik çalışma olduğu için, İngilizce dersine karşı motivasyon
ve etkin katılımda sorunlar yaşanmaktadır. Hazırlık sınıflarına heterojen öğrenci grupları
gelmektedir. Bu nedenle alt seviye öğrenciler dil yeterliliğinden dolayı motivasyon kaybı
yaşanabilmektedir.
12. sınıflarda 4 saat İngilizce dersi vardır. Bu ders saatleri, öğrenciler yoğun şekilde
üniversite sınavına çalıştığından ve öğrencilerin sınavda İngilizceden sorumlu olmamalarından
dolayı derse olan ilgi ve alakayı düşürmektedir. Bu nedenle 12. sınıflardaki 4 saat İngilizce
dersinin azaltılarak, 10. ya da 11. sınıfa eklenmesi önerilmektedir. Bir diğer öneri ise
İngilizcenin de üniversite giriş sınavına dahil edilmesinin öğrencilerin İngilizce öğrenme
motivasyonuna katkı sağlayacağı belirtilmiştir.
Hazırlık eğitimi veren liselerde, öğrenme motivasyonu yüksek olup teknoloji derslere
entegre edilmekte, derslerde farklı öğretim ortamlarından faydalanılmaktadır. Bu sayede
öğrencilerde ciddi bir motivasyon sorunları yaşanmamaktadır. Fakat, hazırlık sınıflarına gelen
öğrencilerin dil seviyelerindeki farklılıklar, dil becerisi daha zayıf olan öğrencilerde motivasyon
39