Page 34 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 34
Hitap Edilen Grup:
• Bireysel geri bildirim “ Öğretmen benim öğrenmelerime değer veriyor.” mesajını verir, kişisel eksikliklerin gideril-
mesi, duyuşsal ögelerin geliştirilmesinde etkilidir.
• Gruba ya da sınıfa sunulan geri bildirim, yeniden öğretme fırsatı olarak kabul edilmeli ve birçok öğrencinin yeter-
siz kaldığı bir kavramı ya da görevi belirttiği için, grup düzeyinde geri bildirim sağlanmalı.
Sonuç
Geri bildirim özellikle biçimlendirici değerlendirme kapsamında etkin kullanılması gereken ve uygun kriterler göz
önünde bulundurularak hazırlandığında öğrencide duyuşsal ve bilişsel bütünleşik bir gelişme sağlayan, öğretmene
ise öğrenme sürecinin işlerliğine ilişkin yol gösteren, öğretmenin rehberlik rolünü güçlendiren, çağdaş eğitim felsefe-
lerini destekleyen önemli bir öğrenme aracıdır. Hazırlanması ve sunulması da zaman ve emek gerektiren geri bildi-
rimin, amaca yönelik olarak oluşturulması önem arz etmekte, aksi durumda beklenen faydalara ulaşılamamaktadır.
Daha etkili ve zamanında geri bildirimler oluşturmak için öğretmenler değerlendirmelerini bilimsel temellere oturtarak
gerekli kriterleri gözetmeli, sabırlı bir yaklaşım benimseyerek geri bildirimleri dersler ve öğretme etkinlikleri içinde
öğrencilere sunmalıdır.
KAYNAKÇA
Bangert-Drowns, R. L., Kulik, C. L. C., Kulik, J. A., & Morgan, M. (1991). The instructiona leffect of feedback in
test-like events. Review of educational research, 61(2), 213-238.
Black, P.J.&Wiliam, D. (2009) Developing the theory of formative assessment. Educational assessment evaluation
and accountability, 21, 5–31.
ıstanbul Development (ASCD).USA: Virginia.
Brookhart, S. M. (2008). How to give effective feedback to your students. Association for Supervision and Curriculum-
. Dmitrenko, N. Y., &Budas, I. O. (2021). The Impact of Feedback on Students’ Autonomous ESP Learning Outcomes.
Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13(2), 323-339.
Hattie, J.&Timperley, H. (2007) The power of feedback. Review of Educational Research., 77, 81–112.
Higgins, R., Hartley, P., &Skelton, A. (2001). Getting the message across: the problem of communicating assessment
feedback. Teaching in higher education, 6(2), 269-274.
Ivanic, R., Clark, R., &Rimmershaw, R. (2000). What am I supposed to make of this? The messages conveyed to
students by tutors’ written comments. In: Student writing in higher education : new contexts. Open UniversityPress,
Buckingham, pp. 47-65.
Kluger, A.N.; DeNisi, A. (1996). The effects of feedback interventions on performance: A historical review, a me-
ta-analysis, and a preliminary feedback intervention theory. Psychological Bulletin, 119, 254–284.
Laurillard, D. (2002). Rethinking university teaching: A conversation al framework for the effective use of learning
technologies. Routledge.
Nicol, D. (2021) The power of internal feedback: Exploiting natural comparison processes. Assessment and Evalua-
tion in Higher Education. 46, 756–778.
Sadler, D. R. (1989). Formative assessment and the design of instructional systems. Instructional science, 18(2),
119-144.
Sadler, D. R. (1998). Formative assessment: Revisiting the territory. Assessment in education: principles, poli-
cy&practice, 5(1), 77-84.
Shute, V.J. (2008) Focus on formative feedback. Review of Educational Research, 78, 153–189.
Tunstall, P., &Gipps, C. (1996). ‘How does your teacher help you to make your work better?’Children’s understanding
of formative assessment. The Curriculum Journal, 7(2), 185-203.
Yorke, M. (2003). Formative assessment in higher education: Moves towards theory and the enhancement of peda-
gogicpractice. Higher education, 45(4), 477-501.
.
Istanbul
ÖLÇME
34 ( .
DEGERLENDIRME