Page 22 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 22

Birey davranışları hakkında daha nesnel bilgiler sunan,  malarla, Göz İzleme ve EEG gibi sensörlerden alınan öl-
          biyosensörlerden elde edilen ölçümlerin eğitim ve psiko-  çümler temel alınarak madde ve test puanları üzerinden
          lojide ölçme ve değerlendirme alanlarına entegre edilerek  yapılan  geleneksel  güvenirlik  ve  geçerlik  çalışmalarına
          gözlenen puanlarla ilgili geçerlik argümanlarının destek-  farklı ve yenilikçi bir bakış açısı sunulabilir. Böylelikle, bi-
          lenmesi ve birey davranışlarıyla ilgili çıkarımların anlam-  reylerden alınan ölçek ve test puanları gibi ölçümler ile
          larının  değerlendirilmesi  amaçlarıyla  kullanımı  oldukça  biyometrik ölçümler arası ilişkiler incelenerek ölçülmek is-
          önemlidir. Bu yenilikçi yaklaşımı ölçme ve değerlendirme  tenen özelliğin doğasının ne ölçüde yakalanabildiği, göz-
          alanında uygulayabilme hedefiyle, “Seshat Eğitimde ve  lenen puanların gerçek durumu ne kadar iyi yansıttığı ve
          Psikolojide Biyometrik ve Boylamsal Araştırmalar Grubu”  bu puanların pratikte ne kadar anlamlı olduğu değerlen-
          olarak projeler yürütmekte ve araştırmalar yapmaktayız  dirilebilir. En nihayetinde ölçme sonuçları doğrultusunda
          (Daha fazla bilgi için bakınız www.niluferkahraman.com).  yapılacak  ve  bireylerin  gelişimlerini  etkileyecek  sonraki
                                                              çalışmalar, uygulamalar ve kararlar (öğrenme sürecinin
          Burada örneklendirilen ve biyosensörlerin ölçme ve de-  planlanması,  bir  müdahale/koruma  programının  tasar-
          ğerlendirme  alanına  entegrasyonunu  amaçlayan  çalış-  lanması gibi) daha sağlam temellere dayandırılabilir.

















      ıstanbul



    .





          Kaynakça


          Abhang, P. A., Gawali, B., & Mehrotra, S. (2016). Introduction to EEG-and speech-based  emotion recognition. Aca-
          demic Press.
          Akbaş, D., Çorbacı, E. C., Sözer-Boz, E. & Kahraman, N. (2022, 21-23 Eylül). EEG ile kaydedilen beyin dalgalarının
          görsel uyaranlı bir soruya verilen yanıtlara göre karşılaştırılması: Örnek bir uygulama [Konferans sunumu]. 8. Eğitim-
          de ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, İzmir, Türkiye.
          American Educational Research Association, A. P. (2014). Standarts for educational and psychological testing. .
          Washington, DC.: American Educational Research Association.
          Carter, B. T. & Luke, S. G. (2020). Best practices in eye tracking research. International Journal of Psychophysiology,
          155, 49-62.
          Chen, H. C., Lai, H. D. & Chiu, F. C. (2010). Eye tracking technology for learning and education. Journal of Research
          in Education Sciences, 55(4), 39.
          Cohen, M. X. (2017). Where does EEG come from and what does it mean?. Trends in neurosciences, 40(4), 208-
          218.https://doi.org/10.1016/j.tins.2017.02.004
          Çorbacı, E. C. & Kahraman, N. (2022). Latent growth modeling of item process data derived from eye-tracking tech-
          nology: An experimental study investigating reading behavior of examinees when answering a multiple-choice test
          item. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 13(3), 194-211. https://doi.org/10.21031/
          epod.1107597
          Farnsworth, B., (2017, 4 Nisan). What is biometric research? https://imotions.com/blog/what-is-biometric-research/
                                                                                     .
                                                                                    Istanbul
                                                                                            ÖLÇME
         22                                                                                      (        .
                                                                                             DEGERLENDIRME
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27