Page 17 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 17

Değerlendirme yöntemlerindeki bu değişimin birden çok  çümü iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda kendileri için
          nedeni  vardır.  Bir  yandan,  değerlendirme  uygulamaları  çok zor bir sınava girmiş olabilecek öğrencilerin gergin-
          eğitim uygulamalarını takip eder. Eğer öğrencilere dijital  liğini de azaltır. (bkz. dördüncü bölüm Mullis, Martin ve
          ortamda eğitim veriliyorsa yine aynı şekilde değerlendi-  von Davier, 2021).
          rilmelidir. Ayrıca dijital değerlendirme, bir kağıt ve kalem
          testiyle değerlendirilmesi zor olan becerilerin değerlendi-  Bilgisayar  kullanımının  yaygınlaştırıldığı  eğitim,  birçok
          rilmesine de izin verir (bkz. TIMSS PSI’ları). Son olarak  fırsat sunan gerekli bir gelişmedir. Tabii ki bu gelişimin -
          öğrencilerin değerlendirmeye nasıl yanıt verdiğine ilişkin  örneğin öğretmen eğitimi ile - izlenmesi ve desteklenmesi
          daha  fazla  bilgi  de  sunar;  örneğin,  bir  görevdeki  süre,  gerekiyor. Aynı zamanda örneğin, daha yüksek ve daha
          öğrencilerin testi doğrusal bir yolda yanıtlayıp yanıtlama-  düşük  başarılı  öğrenciler  arasındaki  uçurumu  artırmak
          dıkları (Soru1   2    3   …) veya yanıtlarını kontrol etmek  gibi bazı riskler de taşır. Bilgisayarlar ve yazılımlar öğret-
          için sonunda başa dönüp dönmedikleri gibi. Tüm bunlar,  menlerin yerini tutamaz ancak yardımcı araçlar olabilir.
          eAssessments’ın ÇN3  kayıt dosyalarında tutulur (bkz. Has-
          tedt ve Sibberns, 2022).                            Ayrıca değerlendirmede bilgisayarların giderek daha faz-
                                                              la kullanılması, belirli becerileri daha iyi değerlendirmek
          Ölçümle  ilgili  olarak  bilgisayar  tabanlı  değerlendirme-  ve bir teste yanıt veren öğrenciler hakkında yardımcı bilgi
          lerin,  daha  sonra  madde  kalibrasyonlarından  çıkarıla-  toplamak gibi ek fırsatlar ve muhtemelen bugün henüz
          bilecek  aktif/ilgili  olmayan  öğrencileri  tespit  etmek  ve  farkında bile olmadığımız daha fazla imkânlar sunan ge-
          değerlendirmelerin  öğrencilerin  yeteneklerine  daha  iyi  rekli bir sonuçtur.
          hedeflenmesi gibi bazı avantajları vardır. Bu sadece öl-



          ÇN 1: CIL: Computer and Information Literacy - Bilgisayar ve Bilgi Okuryazarlığı
          ÇN 2: ICCS: International Civic and Citizenship Education Study - Uluslararası Yurttaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi Çalışması
          ÇN 3: eAssessments – e-Değerlendirme                                                                     ıstanbul   .





























          Kaynakça

          Hastedt and Sibberns (2022): https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-3-030-38298-8 24-1
          Mullis, I. V. S., Martin, M. O. (Eds.). (2017). TIMSS 2019 assessment frameworks. Chestnut Hill, MA: Boston College,
          TIMSS & PIRLS International Study Center. Retrieved from http://timssandpirls.bc.edu/timss2019/frameworks/.
          Mullis, I.V.S, Martin, M.O., von Davier, M. (Eds.). (2021). TIMSS 2023 Assessment Frameworks. Retrieved from Bos-
          ton College, TIMSS & PIRLS International Study Center website: https://timssandpirls.bc.edu/timss2023
          Striethold et al (2021), Changes in Digital Learning During a Pandemic—Findings From the ICILS Teacher Panel, IEA

           .
          Istanbul
                  ÖLÇME
                                .
                   DEGERLENDIRME                                                                               17
                       (
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22