Page 13 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 13
... kullanan öğretmenlerin %’si
Kelime İşleme Yazılımı İletişim Yazılımı Ders Kitapları İle Bağlantılı Eğitim Yönetim Sistemi İş Birlikçi Yazılım
Dijital İçerik
ICILS TP’ye katılan ülkelerde, daha fazla öğretmen bir öğrenme yönetim sisteminin nasıl kullanılacağını bildiğini, BİT
ile paylaşılan kaynakları kullanarak başkalarıyla iş birliği yaptığını ve BİT ile öğrencilerin öğrenmesini değerlendirdi-
ğini, öğrenciler tarafından BİT kullanımını içeren dersler hazırladığını bildirdi. Örneğin Uruguay’da, araçlarda, öğret-
menlerin bir öğrenme yönetim sistemi ve BİT’i kullanma konusundaki kendi yeterliliklerine ilişkin algılarında %29’luk
bir artış oldu ve 2018’de %62 iken 2020’de %92’ye yükseldi.
Pandemi öncesine kıyasla, öğretmenler
tarafından BİT öz yeterliliğinde bir artış bildirildi. ıstanbul .
Uruguay’da %29 artış
Bir öğrenme yönetim sisteminin nasıl kullanılacağını bildiğini ifade
eden öğretmen %’si
IEA’nın Eğitimdeki Aksaklık Anketine Yanıtları’ndan (REDS), eğitimin dijitalleşmesi açısından zaten daha iyi bir ko-
numda olan ülkelerin COVID zamanlarında eğitime devam etme konusunda daha az zorluk yaşadıklarını görebildik.
REDS’in olumlu bir bulgusu, mesleki gelişim faaliyetleri için ayrılan sürenin ülkeler arasında önemli ölçüde artmasıy-
dı, bu da öğretmenlerin belirli becerileri geliştirme fırsatlarına sahip olduğunun sinyalini veriyordu. Bu, muhtemelen
kesintinin ötesinde devam edecek bir etkiydi . Mart-Haziran 2019’da ve herhangi bir pandemi izinden önce toplanan
4
TIMSS 2019 sonuçları, öğrencilerin %70’inden fazlasının, teknolojiyi matematik ve fen öğretimine entegre etmeye
yönelik gelecekte daha fazla mesleki gelişime ihtiyaç olduğunu belirten sekizinci sınıf öğretmenleri tarafından eğitil-
mekte olduğunu ortaya koyuyor .
5
.
Istanbul
ÖLÇME
.
DEGERLENDIRME 13
(