Page 11 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 11

Eğitimin ve Eğitim

          Değerlendirmelerinin

          Dijitalleştirilmesindeki Eğilimler




          Dirk HASTEDT
          IEA Yönetici Müdür










          IEA 1958’den beri dünya çapında karşılaştırmalı eğitim-  ICILS TP (Uluslararası Bilgisayar ve Bilgi Okuryazarlığı
          sel başarı araştırmaları yürütmeye öncülük etmiştir. Son  Çalışması Öğretmen Paneli) 2020, katılımcı ülkeler Da-
          yıllardaki en önemli gelişmelerden biri bilgisayar sistem-  nimarka, Finlandiya ve Uruguay’da COVID-19’un patlak
          lerinin  yaygınlaşması  olmuştur.  Giderek  dijitalleşen  bir  vermesinden bu yana öğretimde bilgisayar ve bilgi tekno-
          toplumda  yaşıyoruz  ve  bu,  eğitimde  dijital  teknolojiden  lojisi kullanımındaki değişikliklere ilişkin benzersiz bir an-
          giderek daha fazla yararlanıldığı için, farklı oranlarda da  layış sağlar. IEA, mevcut ICILS 2018 verileri ve bulguları
          olsa birçok ülkede öğrencilerin okuldaki ve evdeki öğren-  sayesinde,  2020’nin  sonlarında  anketleri  ICILS  2018’e
          me ortamlarına da yansıyor.                         katılan öğretmenlere ve okullara yeniden uygulayabildi.


          Kasım 2020’de yayımlanan ve ülkeden ülkeye değişen  ICILS TP’deki öğretmenlerin algılarına göre, COVID-19   ıstanbul   .
          TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştır-  salgını sırasında öğretmenlik yapmanın zorlukları, 2018
          ması) 2019 Ansiklopedisi’nde, ülkeler tarafından tekno-  ile 2020 arasında eğitim vermede BİT ile ilgili çeşitli iyileş-
          lojinin artan önemini yansıtan politikalar rapor edilmiştir.  tirmeler anlamına geliyordu. Örneğin, 2020’de, katılımcı
          Ülkelerin yaklaşık beşte dördü, dördüncü ve sekizinci sı-  ülkelerde dijital araçları kullandığını bildiren öğretmenle-
          nıflarda teknolojiyi matematik ve fen öğretimine entegre  rin yüzdesi 2018’e kıyasla daha yüksekti. Ayrıca 2018’e
          etmek için yürürlükte olan ulusal politikalara sahip oldu-  kıyasla  öğretmenlerin  daha  büyük  bir  kısmı,  2020’de
          ğunu  bildirmiştir;  aynı  zamanda  ülkelerin  yaklaşık  üçte  öğretimde BİT kullanımının bir öncelik olarak kabul edil-
          ikisi, her iki sınıfta da fen öğretiminde bilgi ve iletişim tek-  diğine  dair  ifadelere  katılıyor:  oranların,  Danimarka’da
          nolojisi ile ilgili benzer politikalara sahiptir .  %97’den %100’e, Finlandiya’da %90’dan %95’e ve Uru-
                                              1
                                                              guay’da %68’den %78’e çıktığı görülmektedir. 3
          COVID-19  kesintisinden  önce,  öğretme  ve  öğrenmede
          dijitalleşme, özellikle daha gelişmiş ülkelerde zaten ge-
          leneksel  eğitime  entegre  edilmişti .  COVID-19  salgını,
                                        2
          birçok ülkenin okul topluluklarındaki üyeler arasında BİT
          tabanlı iletişimi daha kapsamlı kullanma ihtiyacını acilen
          hızlandırdı.





          Kelly, D.L., Centurino, V.A.S., Martin, M.O., & Mullis, I.V.S. (Eds.) (2020). TIMSS 2019 Encyclopedia: Education Policy and Curriculum in Mathe-
          1
        matics and Science. Retrieved from Boston College, TIMSS & PIRLS International Study Center website: https://timssandpirls.bc.edu/timss2019/
        encyclopedia/
          Fraillon, J., Ainley, J., Schulz, W., Friedman, T., Duckworth, D. (Eds.) (2020). Preparing for Life in a Digital World. IEA International Computer and
          2
        Information Literacy Study 2018 International Report. Retrieved from Springer website: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-38781-5
          3
          Strietholt, R., Fraillon, J., Meinck, S., Wild, J., Liaw, Y. (Eds.) (2021). Changes In Digital Learning During A Pandemic: Findings from the ICILS
        Teacher Panel. Retrieved from IEA website (table 3.6): https://www.iea.nl/publications/study-reports/international-reports-iea-studies/changes-digi-
        tal-learning-during
           .
          Istanbul
                  ÖLÇME
                                .
                       (
                   DEGERLENDIRME                                                                               11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16