Page 15 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 15

Bununla birlikte, eğitimde bilgisayar kullanımının artma-  yoekonomik geçmişe sahip öğrencilerin CIL ÇN1  puanları
          sıyla ilgili bir endişe, özellikle dijital beceriler öğrencile-  önemli ölçüde daha yüksekti . Bu önemli bulgu, deza-
                                                                                        6
          re yeterince öğretilmezse, daha yüksek ve daha düşük   vantajlı öğrencilerin belirlenmesi ve gelecekte, özellikle
          başarılı öğrenciler arasındaki uçurumu genişletebilece-  kesintiler sırasında onlara daha iyi yardımcı olmak için
          ğidir. Ayrıca ICILS 2018’den, sözde dijital uçurumun öğ-  özel önlemler geliştirilmesi konusunu daha iyi anlama-
          rencilerin sosyoekonomik durumuyla ilişkili olduğunu bi-  mıza duyulan ihtiyacın altını çiziyor.
          liyoruz. Ortalama olarak daha yüksek (ebeveyn mesleği,
          ebeveyn eğitimi ve evdeki kitap sayısı ile ölçülen) sos-











































          Dijital ortama kayan sadece eğitim değil, aynı zamanda değerlendirmelerdir. IEA’nın PIRLS (Uluslararası Okuma   ıstanbul   .
          Becerilerinde Gelişim Araştırması) 2016 döngüsünde ePIRLS’e  başladı. TIMSS, Problem Çözme ve Sorgulama Gö-
                                                                 7
          revleri (veya PSI’ları)  ile 2019 döngüsünde dijital ortama taşındı. ICILS, çalışmanın doğası gereği amacı öğrencilerin
                            8
          bilgisayar okuryazarlığını değerlendirmek olduğundan her zaman bilgisayar tabanlı değerlendirme kullandı. Bu da,
          2013, 2018 ve mevcut 2023 döneminin tüm döngülerini kapsamaktadır. Ayrıca ICCS ÇN2 , en son 2022 döngüsünde
          dijital bir seçeneğe geçti.






          4  Meinck, S., Fraillon, J., Strietholt, R. (Eds.) (2022). The Impact of The Covid-19 Pandemic On Education
          International Evidence From The Responses To Educational Disruption Survey (Revised Edition). Retrieved from IEA website: https://www.iea.nl/
          index.php/publications/international-evidence-responses-to-educational-disruption-survey
          5  Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Foy, P., Kelly, D. L.,  Fishbein, B. (2020). TIMSS 2019 International Results in Mathematics and Science. Retrieved
          from Boston College, TIMSS & PIRLS International Study Center website: https://timssandpirls.bc.edu/timss2019/international-results/
          6  Fraillon, J., Ainley, J., Schulz, W., Friedman, T., Duckworth, D. (Eds.) (2020). Preparing for Life in a Digital World. IEA International Computer and
          Information Literacy Study 2018 International Report. Retrieved from Springer website: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-38781-5
          7  Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Foy, P., & Hooper, M. (2017). ePIRLS 2016 International Results in Online Informational Reading. Retrieved from
          Boston College, TIMSS & PIRLS International Study Center website: http://timssandpirls.bc.edu/pirls2016/international-results/
          8  Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Fishbein, B., Foy, P., & Moncaleano, S. (2021). Findings from the TIMSS 2019 Problem Solving and Inquiry Tasks.
          Retrieved from Boston College, TIMSS & PIRLS International Study Center website: https://timssandpirls.bc.edu/timss2019/psi/
           .
          Istanbul
                  ÖLÇME
                                .
                   DEGERLENDIRME                                                                               15
                       (
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20