Page 15 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 15
Bununla birlikte, eğitimde bilgisayar kullanımının artma- yoekonomik geçmişe sahip öğrencilerin CIL ÇN1 puanları
sıyla ilgili bir endişe, özellikle dijital beceriler öğrencile- önemli ölçüde daha yüksekti . Bu önemli bulgu, deza-
6
re yeterince öğretilmezse, daha yüksek ve daha düşük vantajlı öğrencilerin belirlenmesi ve gelecekte, özellikle
başarılı öğrenciler arasındaki uçurumu genişletebilece- kesintiler sırasında onlara daha iyi yardımcı olmak için
ğidir. Ayrıca ICILS 2018’den, sözde dijital uçurumun öğ- özel önlemler geliştirilmesi konusunu daha iyi anlama-
rencilerin sosyoekonomik durumuyla ilişkili olduğunu bi- mıza duyulan ihtiyacın altını çiziyor.
liyoruz. Ortalama olarak daha yüksek (ebeveyn mesleği,
ebeveyn eğitimi ve evdeki kitap sayısı ile ölçülen) sos-
Dijital ortama kayan sadece eğitim değil, aynı zamanda değerlendirmelerdir. IEA’nın PIRLS (Uluslararası Okuma ıstanbul .
Becerilerinde Gelişim Araştırması) 2016 döngüsünde ePIRLS’e başladı. TIMSS, Problem Çözme ve Sorgulama Gö-
7
revleri (veya PSI’ları) ile 2019 döngüsünde dijital ortama taşındı. ICILS, çalışmanın doğası gereği amacı öğrencilerin
8
bilgisayar okuryazarlığını değerlendirmek olduğundan her zaman bilgisayar tabanlı değerlendirme kullandı. Bu da,
2013, 2018 ve mevcut 2023 döneminin tüm döngülerini kapsamaktadır. Ayrıca ICCS ÇN2 , en son 2022 döngüsünde
dijital bir seçeneğe geçti.
4 Meinck, S., Fraillon, J., Strietholt, R. (Eds.) (2022). The Impact of The Covid-19 Pandemic On Education
International Evidence From The Responses To Educational Disruption Survey (Revised Edition). Retrieved from IEA website: https://www.iea.nl/
index.php/publications/international-evidence-responses-to-educational-disruption-survey
5 Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Foy, P., Kelly, D. L., Fishbein, B. (2020). TIMSS 2019 International Results in Mathematics and Science. Retrieved
from Boston College, TIMSS & PIRLS International Study Center website: https://timssandpirls.bc.edu/timss2019/international-results/
6 Fraillon, J., Ainley, J., Schulz, W., Friedman, T., Duckworth, D. (Eds.) (2020). Preparing for Life in a Digital World. IEA International Computer and
Information Literacy Study 2018 International Report. Retrieved from Springer website: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-38781-5
7 Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Foy, P., & Hooper, M. (2017). ePIRLS 2016 International Results in Online Informational Reading. Retrieved from
Boston College, TIMSS & PIRLS International Study Center website: http://timssandpirls.bc.edu/pirls2016/international-results/
8 Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Fishbein, B., Foy, P., & Moncaleano, S. (2021). Findings from the TIMSS 2019 Problem Solving and Inquiry Tasks.
Retrieved from Boston College, TIMSS & PIRLS International Study Center website: https://timssandpirls.bc.edu/timss2019/psi/
.
Istanbul
ÖLÇME
.
DEGERLENDIRME 15
(