Page 57 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 57

film dilinden haberdar olması, en az   Film  eleştirisini;  eleştirmen,  yönet-
              bir yönetmen kadar sinema bilgisine,   men  ve  akademisyen  ve  de  seyirci-
              sinema  tarihine  hatta  yönetmenin   nin  sinemanın  gelişimi  için  hayati
              ötesinde bir bilgiye sahip olması ge-  bir  önemde  olduğunu  kavranması
              rekir  ki  eleştirdiği  filmi  doğru  algı-  gerekiyor.  Nitekim  bunun  örneğini
              layabilirsin,  doğru  bir  eleştiriye  tabi   Fransız  Yeni  Dalgası’nda  görmüştük.
              tutabilsin.                        Dünya sinemasını etkileyen son etkili
                                                 akım olan Fransız Yeni Dalgası temel-
              Eleştirinin  kurumsallaşamamasında
                                                 de film eleştirisi yazan gençlerin var
              akademinin  de  payı  var  şüphesiz.
                                                 ettiği bir sinema dönemidir. Yine baş-
              Akademinin  konuyu  sadece  göster-
                                                 ka bir örnek Alman Yeni Dalgası’nın
              gebilimsel yöntemle ele alması, eleş-  ortaya çıkmasında sinema yazarı Lot-
              tirileri  genelde  bu  yöntemle  yapma-
                                                 te Eisner’in çok büyük rolü olmuştur.
              sı,  akademinin  film  eleştirisi  alanını
              daha dar bir çerçevede ele alınmasına
              yol açıyor. Ayrıca makale formatının
              dışındaki  yazıları  popüler  film  oku-
              ması,  değerlendirme-tanıtım  yazısı
              olarak  tanımlaması  da  akademinin
              konuya dair olumsuz etkisini oluştu-
              ruyor.













                                                                                           SİNEMA  SİNEMA




                                                                                          55


                                                                                           İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62