Page 57 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 57
film dilinden haberdar olması, en az Film eleştirisini; eleştirmen, yönet-
bir yönetmen kadar sinema bilgisine, men ve akademisyen ve de seyirci-
sinema tarihine hatta yönetmenin nin sinemanın gelişimi için hayati
ötesinde bir bilgiye sahip olması ge- bir önemde olduğunu kavranması
rekir ki eleştirdiği filmi doğru algı- gerekiyor. Nitekim bunun örneğini
layabilirsin, doğru bir eleştiriye tabi Fransız Yeni Dalgası’nda görmüştük.
tutabilsin. Dünya sinemasını etkileyen son etkili
akım olan Fransız Yeni Dalgası temel-
Eleştirinin kurumsallaşamamasında
de film eleştirisi yazan gençlerin var
akademinin de payı var şüphesiz.
ettiği bir sinema dönemidir. Yine baş-
Akademinin konuyu sadece göster-
ka bir örnek Alman Yeni Dalgası’nın
gebilimsel yöntemle ele alması, eleş- ortaya çıkmasında sinema yazarı Lot-
tirileri genelde bu yöntemle yapma-
te Eisner’in çok büyük rolü olmuştur.
sı, akademinin film eleştirisi alanını
daha dar bir çerçevede ele alınmasına
yol açıyor. Ayrıca makale formatının
dışındaki yazıları popüler film oku-
ması, değerlendirme-tanıtım yazısı
olarak tanımlaması da akademinin
konuya dair olumsuz etkisini oluştu-
ruyor.
SİNEMA SİNEMA
55
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ