Page 59 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 59
ÖĞRETMEN
YAZARLARLA
MİNİ SÖYLEŞİ
Konuşan: Dr. Berrin BAYBURT
Hamza ÇELİKEL ile öykücülük, yazarlık ve öğretmenlik
hakkında konuştuk.
Hikâye yazmanızda neler etkili ken tek kaynak olarak gösterilir. Oysa
oldu? Bu türde yazmanızın neden- Anadolu Ruhu böyle değildir. Binler-
leri nelerdir? ce yıldır bu topraklardaki insanlar
kalbinden ve doğadan aldığı bilgiyle
Yazma eylemi kimileri için bir ihti-
aydınlanmaya çoktan ulaşmıştı. Ve
yaçtır. Ve söylemek istediklerimizi
bu toprakların Mevlânâ Celâleddîn-i
farklı yazı türleri üzerinden dile ge-
Rûmî, Yunus Emre gibi nice değer-
tirebiliriz. Hikâyeler öğrencilerimle
leri olduğunu ve eserlerinden ilham
bir aradayken, derste başvurduğum
aldığımı söyleyebilirim. Ayrıca fark-
kaynaklardandı. Bir hikâyenin içinde
olmanın ve onun büyülü dünyasına lı toplumlardaki yazar/düşünürlerin
kapılmanın öğrencilerimi çok mut- de eserlerini inceliyorum. Örneğin,
çağımızın çok iyi eleştirisini yapan
lu ettiğini gözlemlemek beni de çok
mutlu ediyordu. Bu aynı zamanda ru- Byung-Chul Han’ın da eserlerini dik-
humu besleyen bir süreçti. Farklı yazı katle okuyorum. RÖPORTAJ
türleri üzerine yazılar yazdım fakat Hikâyelerinizi kurgularken nelere
kendimi en çok hikâye yazarken mut- dikkat ediyorsunuz?
lu hissettiğimi söyleyebilirim. Hikâye- 57
Yaşamın kendisini anlatmak istiyo-
lerimde “yaşamın gerçekliği” üzerine
rum. Eserlerde iyi ve güzel şeylerin
olan konulara yer vermek öncelikli
amacım ve bunu olayları sıkça kulla- varlığı kadar kötü olan davranışları-
narak yazıyorum. na da yer verilmesi gerektiğini düşü-
nüyorum. İşte bu konuda yazar taraf
Size ilham veren ya da örnek aldığı-
olur ve olmalıdır da; iyi ve güzel ola- İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
nız yazarlardan bahseder misiniz?
nın tarafında… Tabi bunu yaparken,
Modern yaşam bizlere aklı işaret kurmacanın gücüyle gerçekliğe do-
eder, aydınlanmanın yalnızca akılla kunarak hikâyelerimi güzelleştirerek
gerçekleşeceğini ve yüceltilmesi gere- sunmaya çalışıyorum.