Page 60 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 60
“Hikâye Satan Tavşan” kitabınız- yapar. Bu durum giderek değerlerden
da değerler üzerine odaklandığınız uzaklaşma riskini oluşturur. Bu bağ-
göze çarpıyor. Öğretmen olmanızın lamda biz yetişkinlere önemli görev-
eserinizde değerler eğitimine vurgu ler düştüğüne inanıyorum. Ben de bir
yapmanızda etkisi var mı? insan olarak üzerime düşen sorum-
luluğun bilinciyle çocuklarımızın de-
Kesinlikle çok etkisi var. Öncelikle ben
ğerlerimizden uzaklaşmamaları için
bir öğretmenim. Ve mesleğimi çok se- hikâyeler yazarak gelişimlerine katkı-
viyorum. Çocuklarla bir arada olma-
RÖPORTAJ nın olağanüstü bir öğretici yanı oldu- da bulunmaya çalışıyorum.
ğunu düşünüyorum. Özellikle onların
Bundan sonraki çalışmalarınız-
dünyasına şahit olmak, konular üze-
rine veya hayat üzerine sözlerine ve da hangi konular üzerine yazmayı
planlıyorsunuz?
58 davranışlarına tanıklık etmek büyük
bir ayrıcalık. Bir anlamda çocuklar İnsan, doğayla ve kalbiyle yakın ve
dengeli bir ilişki kursaydı nasıl bir
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ ze çağırırlar. Büyüdükçe varolan ve bakış açısı, duyguları nasıl şekillenir-
davranışlarıyla bizleri çocukluk yılla-
varlık olurdu? Düşünceleri, değerleri,
rımızdaki ruhsal ve duygusal halimi-
di? Bu soruları çok önemsiyorum. Ve
onların da dâhil olmak zorunda ol-
bundan sonraki çalışmalarımda da bu
dukları sisteme göre kişilikleri şekille-
soruların cevaplarının izini sürmek is-
nir. Modern dünya ise bireylere daha
tiyorum. Tabi bunu yaparken de her
iyi bir insan olmaktan ziyade istek-
zaman olduğu gibi milli ve manevi
lerini beslemeyi öğütler, konforlu bir
değerlerimiz referansım olacak.
hayata sahip olmanın propagandasını