Page 60 - akademi-dergisi-ekim-2024
P. 60

“Hikâye  Satan  Tavşan”  kitabınız-  yapar. Bu durum giderek değerlerden
                 da değerler üzerine odaklandığınız   uzaklaşma  riskini  oluşturur.  Bu  bağ-
                 göze çarpıyor. Öğretmen olmanızın   lamda biz yetişkinlere önemli görev-
                 eserinizde değerler eğitimine vurgu   ler düştüğüne inanıyorum. Ben de bir
                 yapmanızda etkisi var mı?          insan  olarak  üzerime  düşen  sorum-
                                                    luluğun bilinciyle çocuklarımızın de-
                 Kesinlikle çok etkisi var. Öncelikle ben
                                                    ğerlerimizden  uzaklaşmamaları  için
                 bir öğretmenim. Ve mesleğimi çok se-  hikâyeler yazarak gelişimlerine katkı-
                 viyorum. Çocuklarla bir arada olma-
         RÖPORTAJ  nın olağanüstü bir öğretici yanı oldu-  da bulunmaya çalışıyorum.
                 ğunu düşünüyorum. Özellikle onların
                                                    Bundan  sonraki  çalışmalarınız-
                 dünyasına şahit olmak, konular üze-
                 rine veya hayat üzerine sözlerine ve   da hangi konular üzerine yazmayı
                                                    planlıyorsunuz?
     58          davranışlarına  tanıklık  etmek  büyük
                 bir  ayrıcalık.  Bir  anlamda  çocuklar   İnsan,  doğayla  ve  kalbiyle  yakın  ve
                                                    dengeli  bir  ilişki  kursaydı  nasıl  bir
         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ  ze  çağırırlar.  Büyüdükçe  varolan  ve   bakış açısı, duyguları nasıl şekillenir-
                 davranışlarıyla bizleri çocukluk yılla-
                                                    varlık olurdu? Düşünceleri, değerleri,
                 rımızdaki ruhsal ve duygusal halimi-
                                                    di? Bu soruları çok önemsiyorum. Ve
                 onların  da  dâhil  olmak  zorunda  ol-
                                                    bundan sonraki çalışmalarımda da bu
                 dukları sisteme göre kişilikleri şekille-
                                                    soruların cevaplarının izini sürmek is-
                 nir. Modern dünya ise bireylere daha
                                                    tiyorum. Tabi bunu yaparken de her
                 iyi  bir  insan  olmaktan  ziyade  istek-
                                                    zaman  olduğu  gibi  milli  ve  manevi
                 lerini beslemeyi öğütler, konforlu bir
                                                    değerlerimiz referansım olacak.
                 hayata sahip olmanın propagandasını
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65