Page 43 - İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
P. 43

Eğitim  bağlamında  gerçekleşen  iletişim  ve  faaliyetlerin  rilmesinde  ve  bu  kapsamda  herhangi  bir  problem  ya-
          çoğu konuşma ve metin yoluyla gerçekleşmektedir. Bu  şayan öğrencilerin belirlenmesinde etkili olabilmektedir.
          da  doğal  dil  işlemeyi  ve  eğitimde  kullanımını  mantıklı  Eğitimciler, bir sınıfta öğrenim görmekte olan öğrenciler
          bir eşleşme haline getirmektedir. Eğitim kurumlarındaki  arasındaki iş birliği düzeyini incelemek maksadıyla DDİ
          yöneticiler ve personeller, DDİ’yi temel alan semantik ve  tabanlı teknikleri kullanabilirler. Araştırmacılar, çevrim içi
          duygu  analizi  aracılığıyla  öğrencilerin  o  anda  aldıkları  tartışma  forumlarında  ve  Kitlesel Açık  Çevrim  içi  Kurs-
          eğitime, akademik ve sosyal çevrelerindeki değişikliklere  larda  veya  MOOC’larda  öğrenciler  arasındaki  iş  birliği
          yanıt olarak gösterdikleri davranışları inceleyebilmekte-  modellerini ortaya çıkarmak için dil verilerine sosyal ağ
          dir. Bu, belirli bir müfredatın veya öğretim yaklaşımının  analizi yaklaşımlarını uygulayabilmektedirler.
          iyi  bir  şekilde  karşılanıp  karşılanmadığının  değerlendi-




















































          Öğrencilerin kavramsal anlayışını değerlendirmek ve zamanında geri bildirim sağlamak, öğretimin en önemli yönle-  ıstanbul   .
          rinden bir tanesidir. Çünkü bunlar öğretimin kavramsal anlayışı daha etkili bir şekilde geliştirmek için uyarlanmasına
          olanak tanımaktadır. Esnek çalışma düzenlemeleri lehine ortaya çıkan değişimle birlikte geleneksel biçimlendirici
          değerlendirme tekniklerinin günümüz öğretim ortamlarına uygunluğu tartışılır hâle gelmiştir. Otomatik değerlendirme,
          eğitimcilere ve öğrencilere gerektiğinde ve tekrarlanabilir bir şekilde geri bildirim verilmesini sağlar. Ayrıca otomatik
          bir yaklaşımla geleneksel değerlendirmenin zaman gereksinimleri büyük ölçüde azaltılarak sınıf mevcutlarının art-
          masının zararlı etkileri önemli ölçüde azaltılır. Dil değerlendirmesi DDİ için en eski ancak hâlâ çok aktif olan eğitim
          uygulamalarından bir tanesidir. Düzey belirleyici dil değerlendirmesi tipik olarak öğrencilerin birinci veya ikinci bir dili
          okuma, yazma veya konuşma yeterliliklerinin değerlendirilmesini içermektedir (Wahl vd., 2010). Bunun aksine biçim-
          lendirici dil değerlendirmesi mevcut yeterliliği geliştirmek amacıyla insan veya makine öğretimi gibi sonraki faaliyetleri
          desteklemek için öğrenci çalışmalarını değerlendirmektedir.
           .
          Istanbul
                  ÖLÇME
                                .
                       (
                   DEGERLENDIRME                                                                               43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48