Page 190 - Hikâyemizin Yarım Asırlık Yerli Sesi Mustafa Kutlu
P. 190

190    HIKÂ YEMIZIN  Y ARIM  ASIRLIK  YERLI  SESI :  MUSTAF A  KUTL U

           tedir. Hikâyenin sonunda işlenilmesi beklenilen kan davası ci-
           nayeti sonuçlanmış mı bilinmemektedir. Bu havada kalmış ek-
           siklik aslında yazarın vermek istediği tamamlanıştır. Bu eksik-
           liğin okurda hayal kırıklığı bırakması şaşılası değildir. Şükür
           otobüs trene yetişti derken duyulan “stop” sesiyle aslında tüm
           hikâyenin bir film sahnesi olduğunu görmüş oluyoruz. Yazar
           belki de tekrar bir hayal kırıklığıyla baş başa bırakıyor oku-
           runu. Gül ve Kemal şehirde beraber olurlar mı diye beklerken
           Kemal karakterinin mesleği sandığımız madencilik yerine po-
           lis çıkması ayrı bir hayal kırıklığına sebebiyet vermiştir. Eserin
           başından beri beklediğimiz cinayet yerine genç adamın Gül
           rolünü oynayan kadınla sohbet ederken vurularak ölmesi mu-
           hakkak okurda bir şok etkisi yaratmıştır ki muhtemelen yaza-
           rın amacı da budur çünkü mutlu sonla bitip bir üzüntü ya da
           şok yaratmayan çoğu eser tozlu rafta duruyorken unutulmaya
           mahkûmdur. Lakin sonunu beğenmesek de o eserin o sonu-
           nu unutmamız kolay kolay mümkün olamayacaktır. Insanoğlu
           mutlu sonları unuturken kötü ve acı olanı her zaman kalbi-
           nin bir köşesinde saklayarak yad etmeyi sürdürecektir. Yazar
           bunun farkında olmalı ki eserin tüm akışını son altı sayfada
           değiştirmiş ve iki yüz dört sayfadır gerçekliğine inanıp rüyada
           gibi süzüldüğümüz hikâyeden bizi dürtüklercesine tekrardan
           uyandırmıştır. Eserde her karakter için ayrı bir iki yüz on say-
           falık hikâye kitabı yazmak mümkündür. Kitabı okurken içinde
           yeni bir kitap açıp sayfalarını çeviriyormuşcasına hissettiği-
           miz bu eser sonda yazılan ölüm ile bitmekte ve kafamızdaki
           soru işaretleri de zaten hikâyenin bir film sahnesi olmasıyla
           yüzümüze çarpıp soru işaretlerini devirmekte ve okuru sus-
           turmaktadır. Eser kimine göre güzel kimine göre basit kalabi-
           lecek potansiyele sahip bir film sahnesinin satırlarıdır.
                                                         Derya İnce

                                   Orhan Cemal Fersoy Anadolu Lisesi
                                                11/F Küçükçekmece
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195