Page 143 - Mustafa Kutlu Panel Metinleri
P. 143
142 HIKÂ YEMIZIN Y ARIM ASIRLIK YERLI SESI : MUSTAF A KUTL U
mıştır. Mustafa Kutlu kendi felsefesini çevresindeki faktörler-
den etkilenerek ancak kendi fikirlerinden ödün vermeyerek
oluşturmuştur. Anlamı üreten, okurdur, düşüncesi ile öyküle-
rini kaleme almıştır.
Ecrin Çiğdem Akkaya
Yüksel Ilhan Alanyalı Fen Lisesi
9/C Kartal
* * *
MUSTAFA KUTLU’DA TOPLUMSAL DEĞİŞİM
Mustafa Kutlu’nun da belirttiği üzere, kitaplarının bitip
tükenmeyen konusu Türkiye’deki toplumsal değişim olmuş-
tur. “Ben Türkiye’deki değişimi takip ediyorum. Bunu takip
etmezsen insanı tanıyamazsın ucunu kaçırırsın.” (1 Kutlu, Mü-
lakat, Ek-1) der ve insanı incelemenin metodunu koyar ortaya.
Toplumun bir değişimin içine girmesi, en küçük biriminde bi-
reydeki değişimle olacaktır. Insanın değişimi zihniyet değişimi
ve alışkanlıkların, davranışların değişimi olarak, birbirinden
ayrı ve bağımsız düşünemeyeceğimiz iki bileşenle gerçekle-
şir. Zihniyetin, kültürün, fikirlerin, dünya görüşünün değişimi,
kuşkusuz, davranışların değişimini doğuracaktır. Bunun tersi
de mümkündür. Hareketler, uğraşlar değişirse, zihniyet değiş-
meye mahkûm olacaktır. Adeta; beyin, vücudiyetiyle; yani var
olduğunun fiziki kanıtıyla, ters düşmemek için; hareketleri
yönünde düşüncelerini değiştirmek zorundadır. Türkiye’deki
toplumsal değişim dendiğinde modernleşme kavramı, önem-
li bir etmen olarak öne çıkar. Modernleşme nedir, modern
kimdir, kimlerdedir? Modernleşme kavramında modernliğin
ölçüsü batının ölçüsüdür. Çağa uygun olup olmadığımızın öl-
çüsü Batı’dır. Dolayısıyla modernleşmenin muhtevası ve ana
fikri, Batı’nın çağına uyum sağlamaktır. Batı’nın yaşam tar-
zına, değerlerine… Değişimin hayata, dolayısıyla hikâyelere
yansıması:’ Dört bir yandan haberler geliyordu köyün verimli,