Page 41 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 41

YEDİTEPE YEDİ RENK           39




               sorunlarla bireyin başa çıkmasını sağla-    nüz çocuğunun durumunu gerçekçi ola-
               maya yönelik profesyonel yardım” olarak     rak göremeyen, kabul etmeyen, içinde
               tanımlanır. Buna göre  özel gereksinimli    bulunulan duruma uyum sağlayamayan
               çocuk ailelerine psikolojik danışmanlık     aileler çocuklarının özel eğitim ve ilgi-
               hizmetleri, aile bireylerinin çocuklarının   li destekleri almasında en önemli engeli
               durumuna uyum sağlamalarını destek-         oluştururlar. Dahası, çareyi bilimsel da-
               leyerek var olan durumla başa çıkma ka-     yanakları olmayan çeşitli uygulamalar-
               pasitelerini arttırmaya yönelik hizmetleri   la, gıda takviyeleri, geleneksel çabalarla
               içerir. Psikolojik danışmanlık hizmetleriy-  çocuklarını iyileştireceğini söyleyenlerde
               le birlikte ailelerin olması gereken doğru   arayabilmektedirler. Ancak aileler, bu sü-
               hizmetleri  bulmalarına  yardımcı  olmada   reçte sosyal ve ekonomik olarak istismar
               rehberlik hizmetleri son derece önemli-     edilebilmektedirler. Dolayısıyla ailelerin
               dir. Rehberlik hizmetleri yoluyla ailelerin   çocuklarının  gelişimine aktif  olarak katı-
               çocuklarının durumunu daha iyi anla-        lımlarında öncelikli konu, eğitimciyle iş
               malarına yardımcı olmak, çocukların eği-    birliğine girme aşamasına gelebilmele-
               timine  ilişkin çeşitli kaynaklar  hakkında   ridir. Aileler, öğretmenler ve tüm hizmet
               bilgilendirmek öncelikli konulardan ol-     sunanlarla iş birliği hâlinde çalışmaları,
               malarıdır. Aileler bu konularla ilgili alabi-  çocuğun özel eğitim ve ilgili desteklere
               leceği desteklere en kısa yoldan Rehber-    erişimi aileler aracılığıyla daha da kolayla-
               lik Araştırma Merkezleri ve okul rehberlik   şacaktır. Aile katılımı ve aile eğitimine yö-
               servislerinden erişebileceklerdir.          nelik destekler, özel gereksinimli öğrenci-
               Ailelerin  çocuklarının  durumunu  kabul    lerin devam ettiği okul ya da özel eğitim
               etme aşamasına gelmeleri aile katılımı      ve rehabilitasyon merkezlerinde özel eği-
               ve aile eğitimi  hizmetlerinin  başlaması   tim öğretmenlerinin okul rehberlik ser-
               için gereklidir ve en ideal zamandır. He-   visleri ile iş birliği hâlinde sunulmalıdır.










































                                                                        Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46