Page 126 - Mustafa Kutlu Panel Metinleri
P. 126
HIKÂ YEMIZIN Y ARIM ASIRLIK YERLI SESI : MUSTAF A KUTL U 125
diyerek Doğu- Batı mücadelesini anlatmış, Rüzgârlı Pazar ki-
tabında “Sana gelince, işte sen bir Doğulu olarak, bir yerde
kalmaya çalışıyorsun. Batı’ya doğru kafanı çevirdiğin zaman,
Doğu’nun bir parçası olmakta kararlı olduğun için arka plan-
da gözükürsün. Ama senin gerçek yuvan Doğu’da, tam bura-
da. Batı’ya gitmek isteyen birçok kişinin aksine, sen burada
kalıyorsun. Burada, atalarının ruhunun yaşadığı yerdesin.
Burada, kendi yarattığın yerdesin ve burada, her zaman var
olan ve seni saran güzellikleri keşfediyorsun” diyerek kişinin
her zaman ait olduğu coğrafyasında kendini gerçekleştirebi-
leceğini dile getirmiştir.
Kutlu Anadolu’yu meydana getiren geleceğe, kültüre, me-
deniyete sıkı sıkıya bağlıdır. Köklerini bizden yani Doğu’dan
alır. Olayın merkezine kendini yani Anadolu’yu koymuştur.
Mustafa Kutlu, Anadolu insanını saf, şehirli insanı ise kirli
olarak göstermiştir. Anadolu insanı iyi kalpli, merhametli, ah-
laklı olarak anlatılırken şehirli insanı ise zalim, savurgan ve
ahlaksız olarak tanımlanır. Anadolu insanı ile Doğu’yu, şehirli
insan ile Batı’yı temsil eder. Bu farklı kişilikler elbette bir ça-
tışma yaşar. Geleneksel hayatı dinden alan Anadolu insanı şe-
hirliler tarafından hor görülür. Fakat şehirli insanın unuttuğu
bir husus vardır. Kutlu “Alafranga ailelerin üç beş kuşak geri-
sine gidin karşımıza fesli-şalvarlı adamlar çıkar. “ sözleriyle
şehirli insanın da kendini unuttuğunu ifade etmiştir.
Anadolu insanı kendini unutmaya başlamıştır ve şehirli
insana benzemeye çalışmaktadır. Kutlu’ya göre bizim gele-
neksel hayat tarzımız dinin merkeze konulmasıyla şekillen-
miştir. Günümüzde din unutulmuş ve dini yaşatacak insanlar
da yozlaşmaya başlamıştır. Mustafa Kutlu, Sır kitabında bu
durumu en iyi şekilde anlatmıştır. Dava insanları olarak ta-
nımlanan kişilerin çoğu, modern dünyanın “nimetlerine” ye-
nik düşmüştür.
Insanlar, artık ahlaka değil paraya göre birbirlerini yar-