Page 125 - Hikâyemizin Yarım Asırlık Yerli Sesi Mustafa Kutlu
P. 125

HIKÂ YEMIZIN  Y ARIM  ASIRLIK  YERLI  SESI :  MUSTAF A  KUTL U  125

           diyerek Doğu- Batı mücadelesini anlatmış, Rüzgârlı Pazar ki-
           tabında “Sana gelince, işte sen bir Doğulu olarak, bir yerde
           kalmaya çalışıyorsun. Batı’ya doğru kafanı çevirdiğin zaman,
           Doğu’nun bir parçası olmakta kararlı olduğun için arka plan-
           da gözükürsün. Ama senin gerçek yuvan Doğu’da, tam bura-
           da. Batı’ya gitmek isteyen birçok kişinin aksine, sen burada
           kalıyorsun.  Burada,  atalarının  ruhunun  yaşadığı  yerdesin.
           Burada, kendi yarattığın yerdesin ve burada, her zaman var
           olan ve seni saran güzellikleri keşfediyorsun” diyerek kişinin
           her zaman ait olduğu coğrafyasında kendini gerçekleştirebi-
           leceğini dile getirmiştir.
               Kutlu Anadolu’yu meydana getiren geleceğe, kültüre, me-
           deniyete sıkı sıkıya bağlıdır. Köklerini bizden yani Doğu’dan
           alır.  Olayın  merkezine  kendini  yani  Anadolu’yu  koymuştur.
           Mustafa  Kutlu,  Anadolu  insanını  saf,  şehirli  insanı  ise  kirli
           olarak göstermiştir. Anadolu insanı iyi kalpli, merhametli, ah-
           laklı olarak anlatılırken şehirli insanı ise zalim, savurgan ve
           ahlaksız olarak tanımlanır. Anadolu insanı ile Doğu’yu, şehirli
           insan ile Batı’yı temsil eder. Bu farklı kişilikler elbette bir ça-
           tışma yaşar. Geleneksel hayatı dinden alan Anadolu insanı şe-
           hirliler tarafından hor görülür. Fakat şehirli insanın unuttuğu
           bir husus vardır. Kutlu “Alafranga ailelerin üç beş kuşak geri-
           sine gidin karşımıza fesli-şalvarlı adamlar çıkar. “ sözleriyle
           şehirli insanın da kendini unuttuğunu ifade etmiştir.
               Anadolu insanı kendini unutmaya başlamıştır ve şehirli
           insana  benzemeye  çalışmaktadır.  Kutlu’ya  göre  bizim  gele-
           neksel hayat tarzımız dinin merkeze konulmasıyla şekillen-
           miştir. Günümüzde din unutulmuş ve dini yaşatacak insanlar
           da  yozlaşmaya  başlamıştır.  Mustafa  Kutlu,  Sır  kitabında  bu
           durumu en iyi şekilde anlatmıştır. Dava insanları olarak ta-
           nımlanan kişilerin çoğu, modern dünyanın “nimetlerine” ye-
           nik düşmüştür.
               Insanlar, artık ahlaka değil paraya göre birbirlerini yar-
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130