Page 40 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 40
MASAL OKULU EĞİTİMLERİ
Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk, İstanbul Masal Okulunun ilk dersine katıldı.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün Kütüphanede Hayat Var Projesi, Millî Eğitim Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu
çerçevesinde hayata geçirdiği projelerden biri. Projeyle, İstanbul’daki okul kütüphanelerimizin öğrencilere hayat veren
mekânlar hâline gelmesi amaçlanıyor. Ayrıca okul kütüphanelerinin yenilenmesi ve masallarla hayat bulması için bir dizi
çalışma yapıldı.
Masal Yolculuğu
Proje kapsamında, İstanbul’daki masal anlatıcısı öğretmenlerimiz bir araya gelerek tüm okul kütüphanelerinde eş
zamanlı masal anlattılar. Öğretmenlerimizden gelen yoğun talep üzerine 16 Mart 2019’ta 800 öğretmenimizin katılımıyla
“İstanbul Masal Zirvesi” düzenlendi. Birbirinden değerli konuşmacıların katıldığı zirve iki oturum şeklinde gerçekleştirildi.
Zirvede masalın eğitimdeki önemi çeşitli boyutlarıyla tartışıldı.
Masal zirvesi, masalların neden önemli olduğunu dahası; öğretmenlerin sınıfta kullandığı teknikleri, çocuklardan
ve velilerden aldığı geri bildirimleri sunarken, masalların sınıf ortamında ne şekillerde değerlendirilebileceğini gösterdi.
Masal zirvesinin ardından masal anlatıcılığı eğitimi almak isteyen öğretmenlerin talepleri üzerine öğretmenlere yönelik
80 saatlik masal anlatıcılığı eğitim modülü geliştirildi. Zira masal, çocuklara hayal kırmayı, hayallerine giderken yollarına
çıkan engelleri aşmayı dahası dinlemeyi ve duygudaşlığı öğretir.
Masal Anlatıcılığı Eğitimi
Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk, kültürel mirasımız ve söz varlığımızı yeni nesillere aktarmayı amaçlayan
İstanbul Masal Okulunun ilk dersine katıldı. İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı’nın çaldığı zille başlayan masal
dersleri, ses ve sözü bir araya getiren masallarımızın eğitim ortamlarımıza daha nitelikli bir şekilde taşınması bakımından
da önemli bir adım.
Masal aslında her şeyden önce ve daha çok ses demek… Bu yüzden masal okunmaktan ziyade dinlenir. Biri anlatır,
diğerleri dinler. Kısalığı, dili, yapısı buna uygundur. Gelgelelim sese karşı olan hassasiyetimiz, yaşımız ilerledikçe özellikle
görme duyumuzun sürekli uyarılmasıyla geri planda kalmaya başlıyor. Buna rağmen masal o hassasiyeti yeniden yeniden
yaşayacağımız mahrem bir alan. Masalları profesyonel bir anlatıcıya ya da seslendirme sanatçısına okutarak kaydetmek,
evde, sınıfta çocuklara kayıttan dinletmek mümkün. Öğretmen de bir on dakika nefes alır, o da bir masal dinler. Ama
öğretmenlerin kendi içlerinden geldiği gibi masal okumalarının/anlatmalarını yerini hiçbir şeyin tutmayacağı açıktır.
AR-GE B LTENİ ’19 39