Page 40 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 40

MASAL OKULU EĞİTİMLERİ

































             Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk, İstanbul Masal Okulunun ilk dersine katıldı.

             İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün Kütüphanede Hayat Var Projesi, Millî Eğitim Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu
           çerçevesinde hayata geçirdiği projelerden biri.  Projeyle, İstanbul’daki okul kütüphanelerimizin öğrencilere hayat veren
           mekânlar hâline gelmesi amaçlanıyor. Ayrıca okul kütüphanelerinin yenilenmesi ve masallarla hayat bulması için bir dizi
           çalışma yapıldı.

             Masal Yolculuğu
             Proje  kapsamında,  İstanbul’daki  masal  anlatıcısı  öğretmenlerimiz bir  araya  gelerek  tüm  okul  kütüphanelerinde eş
           zamanlı masal anlattılar. Öğretmenlerimizden gelen yoğun talep üzerine 16 Mart 2019’ta 800 öğretmenimizin katılımıyla
           “İstanbul Masal Zirvesi”  düzenlendi. Birbirinden değerli konuşmacıların katıldığı zirve iki oturum şeklinde gerçekleştirildi.
           Zirvede masalın eğitimdeki önemi çeşitli boyutlarıyla tartışıldı.

             Masal zirvesi, masalların neden önemli olduğunu dahası; öğretmenlerin sınıfta kullandığı teknikleri,  çocuklardan
           ve velilerden aldığı geri bildirimleri sunarken, masalların sınıf ortamında ne şekillerde değerlendirilebileceğini gösterdi.
           Masal zirvesinin ardından masal anlatıcılığı eğitimi almak isteyen öğretmenlerin talepleri üzerine öğretmenlere yönelik
           80 saatlik masal anlatıcılığı eğitim modülü geliştirildi. Zira masal, çocuklara hayal kırmayı, hayallerine giderken yollarına
           çıkan engelleri aşmayı dahası dinlemeyi ve duygudaşlığı öğretir.
             Masal Anlatıcılığı Eğitimi

             Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk, kültürel mirasımız ve söz varlığımızı yeni nesillere aktarmayı amaçlayan
           İstanbul Masal Okulunun ilk dersine katıldı. İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı’nın çaldığı zille başlayan masal
           dersleri, ses ve sözü bir araya getiren masallarımızın eğitim ortamlarımıza daha nitelikli bir şekilde taşınması bakımından
           da önemli bir adım.

             Masal aslında her şeyden önce ve daha çok ses demek… Bu yüzden masal okunmaktan ziyade dinlenir. Biri anlatır,
           diğerleri dinler. Kısalığı, dili, yapısı buna uygundur. Gelgelelim sese karşı olan hassasiyetimiz, yaşımız ilerledikçe özellikle
           görme duyumuzun sürekli uyarılmasıyla geri planda kalmaya başlıyor. Buna rağmen masal o hassasiyeti yeniden yeniden
           yaşayacağımız mahrem bir alan. Masalları profesyonel bir anlatıcıya ya da seslendirme sanatçısına okutarak kaydetmek,
           evde, sınıfta çocuklara kayıttan dinletmek mümkün. Öğretmen de bir on dakika nefes alır, o da bir masal dinler. Ama
           öğretmenlerin kendi içlerinden geldiği gibi masal okumalarının/anlatmalarını yerini hiçbir şeyin tutmayacağı açıktır.





                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  39
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45