Page 44 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 44
TÜRKİYE’NİN MİLLÎ EĞİTİM DAVASI
Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk, “Türkiye’de millî mutabakat olmadan eğitimin tabiatına
hürmet imkânsız.” dedi.
Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı’nda düzenlenen Türkiye 2023 Eğitim Zirvesine Millî Eğitim Bakanımız
Sayın Ziya Selçuk, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürümüz Sayın Kemal Varın Numanoğlu, Ölçme, Değerlendirme
ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürümüz Sayın Sadri Şensoy, İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, SETA Genel
Koordinatörü Sayın Prof. Dr. Burhanettin Duran, Millî Eğitim Bakan Danışmanı Sayın İpek Coşkun, İlçe Millî Eğitim
Müdürlerimiz, akademisyenler, yazarlar ve çok sayıda eğitimci katıldı.
Millî Eğitimde Mutabakat
Zirvenin açılışında konuşan Millî Eğitim Bakanımız Ziya Selçuk, “2023 Eğitim Vizyonunun da Cumhurbaşkanımızın
ortaya koymak istediği şudur. Biz çok büyük bir matrisin üzerinde eğitim sistemini bütün alt sistemleriyle birlikte nasıl
bir sinerji oluşturabileceği, her bir alt bileşenin birbiriyle iletişiminin ve etkileşiminin ne olduğu ve nasıl bir metotlar
bütünlüğüne ihtiyacımız var. Asıl vermek istediğimiz bu. Biz eğitim sisteminde bir karar aldığımızda, bu kararın muhakkak
bir suretle hangi parametreleri ne şekilde etkileyeceği simülasyonunu yapmak zorundayız. Bunu yapmadığımızda
hazırladığımız her çözüm ilerideki sorunumuz olacaktır’’ ifadelerini kullandı.
Türkiye’nin millî bir mutabakata ihtiyacı olduğunu vurgulayan Bakanımız Selçuk, “Dünya tarihinde gördüğüm medeniyet
çekirdeklerinin filizlendiği bütün hayat sistemlerinde bir mutabakat zemininin oluştuğunu görüyorum. Türkiye’de bir millî
mutabakat olmaksızın, toplumun ortak paydasına dikkat çekmeksizin, bu meseleyi millet ve ülke ödevi olarak görmeksizin
bizim eğitimin tabiatına hürmet etmemiz söz konusu olmayacak. Toplumumuzu çocuklarımızla buluşturamayacaksak
neyle buluşturacağız sorusunu sıklıkla soruyoruz. Kendi çocuklarımızın, bu ülkenin, bu milletin, bu toprakların geleceği
için bir mutabakata ihtiyacımız var. Bu mutabakat millet olma şuurunu güçlendirecektir.” şeklinde konuştu.
Okullar Arasındaki Farklılıklar
Eğitim ve ekonomi arasındaki ilişkiye dikkat çeken Bakanımız Selçuk şunları söyledi: “Bizim ülkemizi bloke eden sınav
sisteminin ana mekanizması şöyle çalışıyor. Okullar arasındaki imkân ve öğrenme farklılıkları yüksek olduğu için veliler ve
çocuklar belirli okulları tercih ediyorlar. Eğer bu okullar arasındaki imkân ve öğrenme farklılıkları azalırsa okullar arasındaki
tercihlerde bir sınırlama olduğunu göreceğiz ve sınavın baskısı azalacak. Biz bunu yapmadan sınavın adını değiştirerek,
metodunu değiştirerek, sorusunu değiştirerek asla yol alamayız. Aksi takdirde bu bizi ekonomideki orta gelir tuzağıyla
karşı karşıya bırakır. Orta gelir tuzağı demek, aslında orta eğitim tuzağı demektir. Eğitiminiz ortaysa ekonominiz orta olur.
AR-GE B LTENİ ’19 43