Page 46 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 46
Bu yüzden ülkemizde erken çocukluk eğitiminde önemli gelişmeler yaşanmış ve konu eğitim politikalarında yer almaya
başladı. Zirvenin dördüncü oturumunda İstanbul Aydın Üniversitesi’nden Sayın Prof. Dr. Belma Tuğrul, İstanbul Kültür
Üniversitesi’nden Sayın Doç. Dr. Mehmet Toran ve Üsküdar Üniversitesi’nden Sayın Prof. Dr. Nurper Ulküer erken çocukluk
eğitiminin mevcut durumu ve gelecek perspektifi üzerinde durdular. Bu oturumu Sayın Dilek Güngör yönetti.
Dördüncü Oturum: Ölçme, İzleme ve Değerlendirme
Son oturumda ölçme, izleme ve değerlendirme
ele alındı. Bilindiği üzere 2023 Eğitim Vizyon Belgesi
ölçme değerlendirme alanında da birtakım yenilikler
getirdi. Zira ölçme değerlendirme teknik bir konu
olmanın ötesinde nasıl bir insan yetiştirilmek
istendiği, benimsenen eğitim felsefesi ve hedefleri ile
ilişkilidir. Neyin, nasıl ve hangi amaçla ölçüldüğüne
ilişkin verilecek her türlü cevabın merkezinde
öğrencilerimizin tüm yönleriyle gelişimi ve mutluluğu
yer alır.
Bunun için 2023 Eğitim Vizyonunda öğrencilerimizin her ders ve düzeyde yeterliliklerinin belirlenmesi, izlenmesi
ve desteklenmesi için “Yeterlilik Temelli Değerlendirme Sistemi” kurulacak. Erken çocukluktan lise mezuniyetine kadar
öğrencilerimizin izlenmesi, değerlendirilmesi, geliştirilmesi ve yönlendirilmesi amacıyla her öğrenci için bir e-portfolyo
oluşturulacak.
Büyük dönüşüne katkı sunan bu oturumda ise Sayın Prof. Dr. Petek Aşkar, Ankara Üniversitesi’nden Sayın Eren Ceylan ve
Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürümüz Sayın Sadri Şensoy konuştu.
AR-GE B LTENİ ’19 45