Page 42 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 42

YENİ ÇAĞ İÇİN YENİ SORGULAMALAR

































             Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk, eğitimin temel kavramlarının sorgulanması gerektiğini belirtti.

              Avrupa ülkelerindeki ulusal özel okul dernekleri arasında iş birliği için 1988 yılında kurulan, Finlandiya merkezli Avrupa
           Konseyi Ulusal Özel Okullar Dernekleri Birliği  (ECNAI), 17 Avrupa Birliği üyesi ülkenin 21 özel okul derneğini temsil ediyor.
           İstanbul Sepetçiler Kasrı’nda düzenlenen “Avrupa’da Özel Okulların Geleceği ve Öğrenci Katılımı” konulu konferansın açılışı
           Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk, ECNAIS Başkanı Sayın Rodrigo Queiroz E Melo ve TÖZOK Yönetim Kurulu Başkanı
           Sayın Nurullah Dal’ın katılımıyla yapıldı.
             Türkiye’den Darüşşafaka Cemiyeti Başkanı Sayın M. Talha Camaş, Doğuş Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Sayın
           Prof. Dr. Gülşen Sayın ve Portekiz’den Sayın Paulo Lapas’ın konuşma yaptığı konferansa; Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti,
           Danimarka, Finlandiya, Hollanda, İngiltere, İtalya, Polonya, Portekiz, İspanya, Ukrayna, Yunanistan ve Türkiye olmak üzere
           13 ülkenin özel okul derneklerinden 72 eğitimci ve 33 öğrenci katılıyor.

             Eğitimin Etik Bir Temeli Olmalı

             Konferansa  birçok  ülkeden  katılımın  olduğunu  belirten  Millî  Eğitim  Bakanımız  Sayın  Ziya  Selçuk,  misafirleri
           ağırlamaktan mutlu olduğunu söyledi. Millî Eğitim Bakanlığı olarak, Türkiye Özel Okullar Derneğinin (TÖZOK) bu tür
           faaliyetlerine katkı vermekten büyük zevk duyduklarını belirten Selçuk, “Şimdiye kadar dünyadaki eğitim sisteminin nereye
           gittiği, nasıl bir yolculuk içerisinde olduğu çok tartışıldı. Felsefeciler, sosyologlar tartıştı. Dünyadaki sistemin nereye gittiği
           sorusu eskisinden çok daha önem arz ediyor. Eğitim, artık kendi kavramsal çerçevesinde kalmayıp bilimin, teknolojinin ve
           sanatın, endüstrinin ve sosyal hayatın, çok belirgin bir parçası hâline geldi. Eğitim seviyesi arttıkça dünyadaki obezite ve
           açlık aynı anda artıyor. Çok ilginçtir ki eğitim seviyesi arttıkça çevre kirliği artıyor. Bilimin ve teknolojinin gücü yükseldikçe
           ölümün gücü artıyor. Bu temel soruları kendimize sormamız gerekiyor. Eğitim eğer etik bir temele sahip olmazsa insanlara
           ve insanlığa zarar veren bir kurum hâline de dönüşebilir.” diye konuştu. Selçuk, bir şekilde dünyada yapılagelen eğitimin
           neye hizmet ettiğini, yeniçağ için yeni bir sorgulamaya tabi tutma ihtiyacının olduğuna işaret etti.
              Eğitimi Yeniden Yorumlamak

             Eğitimin  endüstrinin  ihtiyacını  karşılamaya  dönük  bir  çerçeveye  sahip  olmasına  dikkati  çeken  Selçuk,  şöyle  devam
           etti: “Eğitimi yeniden yorumlamaya ihtiyacımız var. Eğitim, endüstriye belirli beceri setlerine sahip olan birey yetiştirmeyi
           amaçlayan bir kurum değildir bizim bakış açımıza göre. Eğitimin endüstriye hizmet etmesinin yanı sıra insanın kendi
           varoluşuna hizmet etmesi de sağlanmalı. İnsanın maddi ve manevi alanını birlikte kuşatması gereken bir kurum hâline
           gelmeli. Buradaki çift kanatlılık söz konusu olmazsa, eğitim tek kanatlı olarak sadece küresel sermayenin emrine girmiş
           olan bir bilimin aracı hâline dönüşecektir. Eğitimle birlikte yapmaya çalıştığımız katılım, paylaşım arzusu riske girecektir.



                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  41
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47