Page 45 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 45
Eğer ekonomide bir şey yapacaksak muhakkak
eğitimde bir şey yapmamız gerekir. Bunu yapabilmemiz
için koşullarımız müsait.”
Çok İyi Adımlar Atılacak
Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın
eğitimi millî bir dava olarak gördüğünü kaydeden Bakan
Selçuk, “Bunlar için büyük bir liderlik lazım. Bütün ülke
tarihlerine baktığımda eğitim ve ekonomide belirle
mesafeler almış olan ülkelere baktığımızda bir liderlik
görüyorum. Bu bir Bakanın ya da ekibin çözebileceği bir şey
değil. Bizim büyük bir liderliğe ihtiyacımız var. Bu liderliğe
baktığımızda bugünkü şartların buna müsait olduğunu
görüyoruz. Cumhurbaşkanımızın bu meseleyi ne kadar önemsediğini ve Türkiye’de millî bir dava olduğunu ve bu meselesin
bir dünya davası olduğunu sıklıkla vurguladığını görüyoruz. Bu çerçevede 2023 Eğitim Vizyonunu her yerde paylaşmaya
çalışıyorum. Bu liderliğin devamı süresince çok iyi adımlar atacağımıza inanıyorum.” diye konuştu.
Türkiye 2023 Eğitim Zirvesi, Millî Eğitim Bakanımızın konuşmasından sonraki oturumlarla devam etti. Bu çerçevede
önce Borsa İstanbul’dan Sayın Prof. Dr. Erişah Arıcan “Finansal Okur Yazarlık” üzerine konuştu.
Birinci Oturum: Tasarım ve Beceri Atölyeleri
Millî Eğitim Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu kapsamındaki Tasarım ve Beceri Atölyeleri, ilkokul ve ortaokullarda
sanat, bilim, kültür, spor ve yaşam ana temalarıyla hayata geçirildi. Türkiye’de ilk olan tasarım beceri atölyeleriyle öğrencilerin
okulda düşünmeye, tasarlamaya ve üretmeye zaman ayırabileceği ortamlar yaratılacak.
Çocukların sahip olduğu yeteneklerin uygulama düzeyinde geliştirilmesi, el becerilerinin artırılması amacıyla kurulan
Tasarım ve Beceri Atölyelerinin ele alındığı birinci oturumda Millî Eğitim Bakan Danışmanı Sayın İpek Coşkun, Sayın
Sümeyye Ceylan ve Sayın Prof. Dr. Selçuk Özdemir konuştu. Bu oturumun yöneticiliğini Sayın Okan Müderrisoğlu yaptı.
İkinci Oturum: Mesleki ve Teknik Eğitim
İkinci oturumda ise mesleki ve teknik eğitim ele alındı. 2023 Eğitim Vizyonu mesleki ve teknik eğitimde müfredatların
esnek ve modüler olarak yapılandırılmasını hedefliyor. Bununla eş-zamanlı olarak mesleki ve teknik eğitimin kalitesinin
artırılması, mesleki ve teknik eğitime yönelik var olan toplumsal algıyı değiştirmeyi hedefleyen, öğrencilerin mesleki ilgi ve
yeteneklerini tespit eden ve öğrenciler ile ailelerini bu doğrultuda yönlendiren projeler hayata geçirilmeye başlandı. Ayrıca
üniversiteler ve sektörle çoklu iş birlikleri hayata geçirildi.
Sektörün mesleki ve teknik eğitim süreçlerinde daha fazla yer alması, sektör liderleri ile iş birliği imkânlarının artırılması
bunların tabii bir sonucu. Bununla beraber sektörel iş birliği protokolleri ve iyi uygulama modeli olabilecek projelerin
hayata geçirilmesi önceleniyor. Okulların gelirlerinin artırılması ve mevcut kaynakların verimli kullanılması çerçevesinde
eğitim-sektör istişare toplantıları da yapılmaya devam ediyor.
Mesleki ve teknik eğitimin ele alındığı ikinci oturumda, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürümüz Sayın Kemal Varın
Numanoğlu, SETA Eğitim ve Sosyal Politikalar Araştırmaları Direktörü Sayın Atilla Arkan konuştu. Oturumu Sayın Şelale
Kadak yönetti.
Üçüncü Oturum: Erken Çocukluk Eğitimi
Millî Eğitim Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyon Belgesi, kalite standartları ve toplum temelli modellerin geliştirilmesi
için katılımcı süreçler yürütülmesini ve önemli bir altyapı oluşturulmasını hedefliyor. Bu bağlamda erken çocukluk
döneminde alınan eğitimin okula hazır olma sürecinde olumlu etkileri vardır.
44 AR-GE B LTENİ ’19