Page 72 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 72

70        YEDİTEPE YEDİ RENK




            Örneğin büyük hedeflere sahip, okulu        hayatın bütünüyle kötü olmadığını, belli
            çok seven ve derslerle bağı güçlü olan bir   döngülerle hareket ettiğini anlamalarına
            çocuğun akademik kaygısı yüksek olabi-      yardımcı oluyoruz.
            liyor.  Bu  durumda,  ona  sadece  “sabret”   Çocukların psikolojik sağlamlığına yö-
            demek, kaygısını azaltmıyor. Bir eğitim     nelik ailelerle nasıl bir iş birliği içinde-
            planı hazırlayarak konu kayıplarını telafi   siniz? Ailelere nasıl destek sağlıyorsu-
            ettiğimizde çocuğun kaygı düzeyi ina-       nuz?
            nılmaz biçimde düşüyor. Hatta zaman
            zaman, “İyi ki hastaneye gelmişim. Bu ko-   Çocuğun  iyiliği  için  öğretmen  ve  velinin
            nuyu hiç anlamamıştım. Şimdi anladım.”      ortak bir tutum  sergilemesi gerektiğine
            gibi ifadelerle karşılaşabiliyoruz.         inanıyoruz. Biz öğretmenler hastalığı ha-
                                                        yatın içinde var olan normal bir durum
            Peki, akademik kaygısı olmayan, okul-       olarak algıladığımızda veliye karşı da bir
            la bağı zayıflamış  çocuklara yönelik       duruş sergilemiş oluyoruz. Bu bağlamda
            nasıl bir strateji uyguluyorsunuz?          velilere de psikolojik destek vermiş oluyo-
                                                        ruz aslında.
            Çocuk için dersler önemli değilse, hayat-
            ta hedefi yoksa veya kendini çıkmazda       Günlük çalışma sürecinizde karşılaştı-
            hissediyorsa, derslerde ısrar etmek yeri-   ğınız zorluklar nelerdir? Bu zorlukları
            ne onlarla oturup konuşarak mutlu ola-      aşmak için kullandığınız stratejiler ne-
            cakları ve kişisel gelişimlerine katkı sağ-  lerdir?
            layacak şeyleri birlikte bulmaya çalışırız.   Günlük çalışma sürecinde karşımıza çıka-
            Eğitim ve öğretim, bir bütündür ve ikisini   bilecek olası zorlukların büyük bir kısmını
            harmanlayarak ilerleriz. Ayrıca hastanede   hizmet içi eğitimler yoluyla önceden öğ-
            mülteci, sığınmacı öğrencilere ve zaman     renip ona göre hazırlıklı oluyoruz. Ancak
            zaman velilere dil eğitimi de veriyoruz.    hastanede okuldan farklı olarak öğrenci-
            Kendini ifade edememek, insanı çare-        ler kalıcı olmuyor. Dolayısıyla bir çocuk-
            siz hissettiren bir durumdur. Çocuklara,    la başladığımız çalışmanın devamlılığını
            geldikleri hastanede dil eğitimi vererek    sağlayamayabiliyoruz.




































               Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77