Page 76 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 76

74        YEDİTEPE YEDİ RENK




            naklara erişimi sağlayabilir. Öğrencilerin   rehberlik sağlamak için kullanılabilir. Ya-
            diğer özel yetenekli çocuklarla etkileşime   pay zeka destekli proje tabanlı öğrenme
            girebileceği  çevrimiçi  platformlar,  işbir-  destek araçları, üstün zekalı çocukların
            likçi öğrenme ve bilgi paylaşımını teşvik   yaratıcılıklarını ve problem çözme beceri-
            edebilir.  Bu tür platformlar,  öğrencilerin   lerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Bu
            birbirlerinden öğrenmelerine ve birlik-     araçlar, öğrencilere ilgi çekici ve meydan
            te projeler  geliştirmelerine olanak tanır.   okuyucu proje fırsatları sunabilir ve onla-
            Dijital araçlar, özel yetenekli çocukların   rın öğrenme deneyimlerini zenginleştire-
            yaratıcılıklarını ve problem  çözme bece-   bilir. Daha ileri seviyede ve derinlemesine
            rilerini  geliştirmelerine  yardımcı  olabilir.   konu materyalleri oluşturabilir. Bu mater-
            Programlama, kodlama ve diğer teknoloji     yaller, öğrencilerin daha karmaşık konu-
            odaklı beceriler, öğrencilerin kendi proje-  ları keşfetmelerine ve ilgi alanlarına göre
            lerini oluşturmalarını ve bu projeler üze-  öğrenme deneyimlerini genişletmelerine
            rinde çalışmalarını teşvik edebilir  (Uzun,   olanak tanır (Coşkun, & Gülleroğlu, 2021).
            Tümtürk, & Öztürk,2021).
                                                        Özel eğitimde psikolojik sağlamlık için
            Yapay zeka araçları özel yetenekli çocuk-   yapay zekadan faydalanmak, öğrencilerin
            ların eğitiminde kullanılarak onların po-   duygusal ve zihinsel sağlığını güçlendir-
            tansiyellerini  tam  olarak  keşfetmelerine   mek  ve  iyileştirmek  için  çeşitli  olanaklar
            ve geliştirmelerine yardımcı olabilir ni-   sunar. Yapay zeka duygusal durum izleme
            teliktedir. Çünkü özel yetenekli  öğrenci-  imkânı da sunabilir. Öğrencilerin duygu-
            lerin eğitiminde kullanılan etkinliklerde   sal durumlarını anlamak için ses ve metin
            zenginleştirme ve farklılaştırma önem       analizi gibi teknikleri kullanabilir. Öğren-
            taşımaktadır. Ancak her birinin kullanımı   cilerin duygusal durumları hakkında veri
            özenle planlanmalı ve öğrencilerin birey-   toplayarak, olası sorunları belirleyip öğret-
            sel ihtiyaçlarına uygun olarak uyarlanma-   menlere veya rehberlik uzmanlarına bilgi
            lıdır (Arslan, 2020).                       sağlayarak erken müdahale imkânı suna-

            Özel yetenekli öğrenci grubu Bilim ve       bilir. Yapay zeka tabanlı uygulamalar, öğ-
            Sanat Merkezlerinde proje tabanlı olarak    rencilere duygusal destek ve danışmanlık
            destek eğitimi  almaktadırlar. Yapay ze-    sağlayabilir. Bu uygulamalar, öğrencilere
            ka destekli öğrenme platformları, üstün     stres yönetimi, duygusal düzenleme ve
            zekalı çocukların öğrenme ihtiyaçlarını     ilişki becerileri gibi konularda rehberlik
            daha iyi karşılayabilir. Bu platformlar, öğ-  edebilir ve onlara duygusal sağlamlık ka-
            rencilerin ilgi alanlarını ve güçlü yönleri-  zandırmaya yardımcı olabilir. Yapay zeka,
            ni analiz ederek özelleştirilmiş öğrenme    öğrencilerin  duygusal  ihtiyaçlarını  belir-
            içerikleri ve aktiviteleri sunabilir. Adaptif   leyerek özelleştirilmiş duygusal gelişim
            öğrenme  yazılımları,  öğrencilerin  öğren-  programları oluşturabilir. Örneğin, öğren-
            me seviyelerini sürekli olarak izleyerek    cinin belirli bir duygusal zorluğu varsa, bu
            özelleştirilmiş öğrenme yolları sunabilir.   konuda özel egzersizler veya  aktiviteler
            Üstün zekalı çocuklar için, bu tür yazı-    önerebilir. Öğrencilerin duygusal ifade ve
            lımlar öğrenme materyallerini hızlı bir     iletişim becerilerini geliştirmelerine yar-
            şekilde ilerletip daha karmaşık ve derin-   dımcı olabilir.  Duygusal ifadeleri tanıma
            lemesine konulara geçmelerine yardımcı      ve yorumlama üzerine interaktif egzer-
            olabilir. Ayrıca performans izleme ve de-   sizler sunabilir veya öğrencilere duygu-
            ğerlendirme araçları, üstün zekalı çocuk-   sal  olarak  zorlayıcı  senaryoları  ele  alma
            ların akademik ve bilişsel gelişimini daha   konusunda pratik yapma imkânı sağla-
            objektif bir şekilde değerlendirebilir. Bu   yabilir. Yapay zeka, öğrencilerin olumlu
            araçlar, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönle-  duygularını ve motivasyonlarını artırmak
            rini belirlemek ve öğretmenlere daha iyi    için de kullanılabilir.  Öğrencilerin başarı-



               Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80