Page 77 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 77

YEDİTEPE YEDİ RENK           75




               larına dayalı geribildirimler vererek onları
               teşvik edebilir veya ödüllendirme sistem-
               leri oluşturarak motivasyonlarını artırabi-
               lir. Teknolojinin eğitimde yardımcı araç
               olarak kullanılmasıyla birlikte öğrencilerin
               sosyal etkileşimlerinin ve pratik becerile-
               rinin geliştirilmesine de önem verilmesi
               gerekliliği bulunmaktadır (Yörük-Topuz, &
               Cihangir-Çankaya, 2022; Söylev, & Öztürk,
               2022; Yörük, 2019;).

               Bu yöntemler, özel eğitimde psikolo-
               jik sağlamlığı desteklemek için yapay
               zekanın nasıl kullanılabileceğine dair
               birkaç örnektir. Ancak, yapay zeka kulla-
               nırken etik ve gizlilik standartlarına uyul-
               ması önemlidir ve öğrencilerin duygusal
               ihtiyaçlarına uygun bir şekilde hareket
               edilmelidir.





                  KAYNAKÇA

               1.  Arslan, K. (2020). Eğitimde yapay zekâ   9.  Uçar, Ö. (2007). Engelli çocuklar için
                  ve uygulamaları. Batı Anadolu Eğitim        yapay zekâ tabanlı eğitim-destek araçları
                  Bilimleri Dergisi, 11(1), 71-88.            geliştirilmesi.
               2.  Arslan, K. (2020). Eğitimde yapay zekâ   10. Uzun, Y., Tümtürk, A. Y., & Öztürk, H. (2021).
                  ve uygulamaları. Batı Anadolu Eğitim        Günümüzde ve gelecekte eğitim alanında
                  Bilimleri Dergisi, 11(1), 71-88.            kullanılan yapay zeka. In 1st International
               3.  Bostan, T. C., & Bostan, C. G. (2023). Ways   Conference on Applied Engineering and
                  to use Artificial Intelligence in Education.   Natural Sciences (pp. 1-3).
                  Tam Metin Bildiri Kitabı, 166.           11.  Yörük, İ. (2019). Özel yetenekli öğrencilerin
               4.  Coşkun, F., & Gülleroğlu, H. D. (2021). Yapay   psikolojik sağlamlık düzeylerinin benlik
                  zekânın tarih içindeki gelişimi ve eğitimde   saygısı, akran ilişkileri ve ebeveyn
                  kullanılması. Ankara University Journal of   tutumları açısından incelenmesi (Master’s
                  Faculty of Educational Sciences (JFES),     thesis, Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
                  54(3), 947-966.
               5.  Feyzi, A., Yıldız,  A., Kılınç, S., Aytekin, N.,   12. Yörük-Topuz, İ., & Cihangir-Çankaya,
                                                              Z. (2022). Özel yetenekli öğrencilerin
                  Adalı, R., & Kurnaz, K. (2023). Yapay zekânın   psikolojik sağlamlığının yordayıcıları:
                  eğitime etkileri. International Journal of   Benlik saygısı, akran ilişkileri ve ebeveyn
                  Social and Humanities Sciences Research     tutumları. Ozel Egitim Dergisi, 23(2), 271-
                  (JSHSR), 10(98), 2100-2107.                 294.
               6.  İşler, B., & Kılıç, M. (2021). Eğitimde Yapay
                  Zekâ Kullanımı ve Gelişimi. Yeni Medya   13. Yuan, X. (2021). Retracted: Design of
                  Elektronik Dergisi, 5(1), 1-11.             College English Teaching Information
               7.  Sağdıç, Z. A., & Sunagül, S. B. (2020).    Platform Based on Artificial Intelligence
                                                              Technology. In Journal of Physics:
                  Otizm spektrum bozukluğu ve yapay zeka      Conference Series (Vol. 1852, No. 2, p.
                  uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları
                  ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 92-111.     022031). IOP Publishing
               8.  Söylev, Ö. F., & Öztürk, C. K. (2022). Özel   14. https://www.unite.ai/tr/E%C4%9Fitim-
                  Gereksinimli Çocuğu Olan Ailelerin          i%C3%A7in-en-iyi-10-yapay-zeka-
                  Psikolojik Sağlamlığı ile Maneviyat İlişkisi.   arac%C4%B1/ adresinden 10 Mart 2024
                  Turkish Academic Research Review, 7(2),     tarihinde edinilmiştir.
                  373-394.



                                                                        Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇
   72   73   74   75   76   77   78   79   80