Page 77 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 77
YEDİTEPE YEDİ RENK 75
larına dayalı geribildirimler vererek onları
teşvik edebilir veya ödüllendirme sistem-
leri oluşturarak motivasyonlarını artırabi-
lir. Teknolojinin eğitimde yardımcı araç
olarak kullanılmasıyla birlikte öğrencilerin
sosyal etkileşimlerinin ve pratik becerile-
rinin geliştirilmesine de önem verilmesi
gerekliliği bulunmaktadır (Yörük-Topuz, &
Cihangir-Çankaya, 2022; Söylev, & Öztürk,
2022; Yörük, 2019;).
Bu yöntemler, özel eğitimde psikolo-
jik sağlamlığı desteklemek için yapay
zekanın nasıl kullanılabileceğine dair
birkaç örnektir. Ancak, yapay zeka kulla-
nırken etik ve gizlilik standartlarına uyul-
ması önemlidir ve öğrencilerin duygusal
ihtiyaçlarına uygun bir şekilde hareket
edilmelidir.
KAYNAKÇA
1. Arslan, K. (2020). Eğitimde yapay zekâ 9. Uçar, Ö. (2007). Engelli çocuklar için
ve uygulamaları. Batı Anadolu Eğitim yapay zekâ tabanlı eğitim-destek araçları
Bilimleri Dergisi, 11(1), 71-88. geliştirilmesi.
2. Arslan, K. (2020). Eğitimde yapay zekâ 10. Uzun, Y., Tümtürk, A. Y., & Öztürk, H. (2021).
ve uygulamaları. Batı Anadolu Eğitim Günümüzde ve gelecekte eğitim alanında
Bilimleri Dergisi, 11(1), 71-88. kullanılan yapay zeka. In 1st International
3. Bostan, T. C., & Bostan, C. G. (2023). Ways Conference on Applied Engineering and
to use Artificial Intelligence in Education. Natural Sciences (pp. 1-3).
Tam Metin Bildiri Kitabı, 166. 11. Yörük, İ. (2019). Özel yetenekli öğrencilerin
4. Coşkun, F., & Gülleroğlu, H. D. (2021). Yapay psikolojik sağlamlık düzeylerinin benlik
zekânın tarih içindeki gelişimi ve eğitimde saygısı, akran ilişkileri ve ebeveyn
kullanılması. Ankara University Journal of tutumları açısından incelenmesi (Master’s
Faculty of Educational Sciences (JFES), thesis, Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
54(3), 947-966.
5. Feyzi, A., Yıldız, A., Kılınç, S., Aytekin, N., 12. Yörük-Topuz, İ., & Cihangir-Çankaya,
Z. (2022). Özel yetenekli öğrencilerin
Adalı, R., & Kurnaz, K. (2023). Yapay zekânın psikolojik sağlamlığının yordayıcıları:
eğitime etkileri. International Journal of Benlik saygısı, akran ilişkileri ve ebeveyn
Social and Humanities Sciences Research tutumları. Ozel Egitim Dergisi, 23(2), 271-
(JSHSR), 10(98), 2100-2107. 294.
6. İşler, B., & Kılıç, M. (2021). Eğitimde Yapay
Zekâ Kullanımı ve Gelişimi. Yeni Medya 13. Yuan, X. (2021). Retracted: Design of
Elektronik Dergisi, 5(1), 1-11. College English Teaching Information
7. Sağdıç, Z. A., & Sunagül, S. B. (2020). Platform Based on Artificial Intelligence
Technology. In Journal of Physics:
Otizm spektrum bozukluğu ve yapay zeka Conference Series (Vol. 1852, No. 2, p.
uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları
ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 92-111. 022031). IOP Publishing
8. Söylev, Ö. F., & Öztürk, C. K. (2022). Özel 14. https://www.unite.ai/tr/E%C4%9Fitim-
Gereksinimli Çocuğu Olan Ailelerin i%C3%A7in-en-iyi-10-yapay-zeka-
Psikolojik Sağlamlığı ile Maneviyat İlişkisi. arac%C4%B1/ adresinden 10 Mart 2024
Turkish Academic Research Review, 7(2), tarihinde edinilmiştir.
373-394.
Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇