Page 75 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 75

YEDİTEPE YEDİ RENK           73




               Yapay zekanın faydası sadece bilişsel alan   formansını analiz edebilir, önerilerde bu-
               ile sınırlı olmayıp görsel sanatlar kısmın-  lunabilir  ve  öğretmenlere  öğrencilerin
               da da özgün tasarımlar oluşturmaktadır.     ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verebilmeleri
               Oluşturulan  marka  fikri  yapay  zeka  ile   için veri sağlayabilir. Yapay zeka destekli
               bulunabildiği gibi tasarımı da yaptırılabil-  öğrenme analitiği araçları, öğrenci verile-
               mektedir. CANVA sihirli yazı aracılığıyla ise   rini derinlemesine analiz ederek öğrenci-
               orijinal görsel oluşturabilirsiniz. Hazır şab-  lerin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyebilir.
               lonların yanı sıra size yapay zeka alanında   Bu araçlar, öğrencilerin öğrenme süreç-
               özgün tasarımlarıyla afiş, davetiye, sunu   lerini anlamak ve özelleştirilmiş öğrenme
               vb. istediğiniz bir çok alanda yardımcı ol-  stratejileri oluşturmak için kullanılabilir.
               maktadır. Okuduğunuz yazıda kullanılan      Öğrencilerin ilgisini çekmek ve öğren-
               görsellerin tamamı CANVA sihirli yazı ara-  me sürecini eğlenceli hale getirmek için
               cılığıyla üretilmiştir.                     yapay zeka destekli öğrenme oyunları ve

               Yapay zeka özel eğitim öğrencilerinin       simülasyonlar kullanılabilir. Bu oyunlar,
               güçlü ve zayıf yönlerini analiz ederek özel-  öğrencilerin  problem  çözme  becerilerini
               leştirilmiş öğrenme planları oluşturabi-    geliştirmelerine yardımcı olabilir ve öğ-
               lir. Örneğin, öğrencinin hangi konularda    renme sürecini daha etkileyici hale geti-
               zorlandığını belirleyebilir ve ona bu konu-  rebilir. Yapay zeka, öğrencilerin öğrenme
               larda ekstra destek sağlayabilir. Böylece   seviyelerine uygun olarak özelleştirilmiş
               öğrenciye bireyselleştirilmiş öğrenme       öğrenme materyalleri oluşturabilir. Örne-
               ortamı  sunar.  Öğrencilerin  ilerlemesini   ğin, öğrencilerin okuma seviyelerine göre
               sürekli olarak izleyebilir ve öğretmenlere,   özel olarak hazırlanmış metinler veya in-
               velilere veya terapistlere düzenli olarak   teraktif matematik egzersizleri sunabilir
               raporlar sunabilir. Bu sayede, öğrencilerin   (Sağdıç, & Sunagül, 2020; Uçar, 2007).
               gelişimini yakından takip etmek ve ge-      Dijitalleşme,  öğrencilerin  bireysel  öğ-
               rektiğinde müdahale etmek daha kolay        renme ihtiyaçlarını daha iyi anlamamıza
               olur. Yapay zeka, öğrencilerin seviyesine   olanak tanır. Özel yetenekli  çocukların
               uygun öğretim materyalleri oluşturabilir.   özelliklerine uygun eğitim materyalleri ve
               Öğrencinin, okuma seviyesine göre özel      programlar geliştirilerek, öğrenme süreç-
               olarak hazırlanmış kitaplar veya interaktif   leri kişiselleştirilebilir. Uzaktan eğitim ve
               öğrenme materyalleri sağlayabilir. Yapay    çevrimiçi kaynaklar ile  özel yetenekli ço-
               zeka tabanlı uygulamalar, öğrencilere       cuklar, geleneksel sınıf ortamlarında ken-
               konuşma ve dil becerilerini geliştirmeleri-  dilerini sıkılmış veya sınırlı hissedebilirler.
               ne yardımcı olabilir. Dil bozuklukları olan   Dijital platformlar aracılığıyla, öğrencilere
               öğrencilere yönelik terapi uygulamala-      daha zengin içerikler sunulabilir ve uzak-
               rı veya dil öğreniminde kullanılan inte-    tan eğitim olanakları sayesinde coğrafi
               raktif araçlar geliştirilebilir. Ayrıca yapay   sınırlamalar  ortadan  kaldırılabilir.  Dijital
               zeka,  öğrencilerin  duygusal  durumlarını   oyunlar ve simülasyonlar, özel yetenekli
               anlamak için ses veya metin analizi gibi    çocukların ilgi alanlarına yönelik eğitim
               teknikleri kullanabilir. Bu  sayede, öğ-    materyalleri sunabilir. Bu materyaller, öğ-
               rencilerin duygusal ihtiyaçlarını daha iyi   rencilerin meraklarını ve öğrenme istek-
               anlamak ve gerektiğinde destek sağla-       lerini artırabilir. Sanal laboratuvarlar ve
               mak mümkün olabilir (İşler, & Kılıç, 2021).  deneyimler ile özel yetenekli çocuklar için
               Özel eğitimde, öğrencilerin ilerlemesini    sanal laboratuvarlar ve deneyimler, bilim,
               izlemek ve özelleştirilmiş öğrenme plan-    matematik, mühendislik ve teknoloji gibi
               ları oluşturmak için Öğrenme Yönetim        alanlarda derinlemesine öğrenme fırsat-
               Sistemleri (LMS)’ler kullanılabilir. Yapay   ları sunabilir. Bu tür deneyimler, gelenek-
               zeka destekli LMS’ler, öğrencilerin per-    sel sınıf ortamlarında erişilemeyen kay-



                                                                        Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80