Page 75 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 75
YEDİTEPE YEDİ RENK 73
Yapay zekanın faydası sadece bilişsel alan formansını analiz edebilir, önerilerde bu-
ile sınırlı olmayıp görsel sanatlar kısmın- lunabilir ve öğretmenlere öğrencilerin
da da özgün tasarımlar oluşturmaktadır. ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verebilmeleri
Oluşturulan marka fikri yapay zeka ile için veri sağlayabilir. Yapay zeka destekli
bulunabildiği gibi tasarımı da yaptırılabil- öğrenme analitiği araçları, öğrenci verile-
mektedir. CANVA sihirli yazı aracılığıyla ise rini derinlemesine analiz ederek öğrenci-
orijinal görsel oluşturabilirsiniz. Hazır şab- lerin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyebilir.
lonların yanı sıra size yapay zeka alanında Bu araçlar, öğrencilerin öğrenme süreç-
özgün tasarımlarıyla afiş, davetiye, sunu lerini anlamak ve özelleştirilmiş öğrenme
vb. istediğiniz bir çok alanda yardımcı ol- stratejileri oluşturmak için kullanılabilir.
maktadır. Okuduğunuz yazıda kullanılan Öğrencilerin ilgisini çekmek ve öğren-
görsellerin tamamı CANVA sihirli yazı ara- me sürecini eğlenceli hale getirmek için
cılığıyla üretilmiştir. yapay zeka destekli öğrenme oyunları ve
Yapay zeka özel eğitim öğrencilerinin simülasyonlar kullanılabilir. Bu oyunlar,
güçlü ve zayıf yönlerini analiz ederek özel- öğrencilerin problem çözme becerilerini
leştirilmiş öğrenme planları oluşturabi- geliştirmelerine yardımcı olabilir ve öğ-
lir. Örneğin, öğrencinin hangi konularda renme sürecini daha etkileyici hale geti-
zorlandığını belirleyebilir ve ona bu konu- rebilir. Yapay zeka, öğrencilerin öğrenme
larda ekstra destek sağlayabilir. Böylece seviyelerine uygun olarak özelleştirilmiş
öğrenciye bireyselleştirilmiş öğrenme öğrenme materyalleri oluşturabilir. Örne-
ortamı sunar. Öğrencilerin ilerlemesini ğin, öğrencilerin okuma seviyelerine göre
sürekli olarak izleyebilir ve öğretmenlere, özel olarak hazırlanmış metinler veya in-
velilere veya terapistlere düzenli olarak teraktif matematik egzersizleri sunabilir
raporlar sunabilir. Bu sayede, öğrencilerin (Sağdıç, & Sunagül, 2020; Uçar, 2007).
gelişimini yakından takip etmek ve ge- Dijitalleşme, öğrencilerin bireysel öğ-
rektiğinde müdahale etmek daha kolay renme ihtiyaçlarını daha iyi anlamamıza
olur. Yapay zeka, öğrencilerin seviyesine olanak tanır. Özel yetenekli çocukların
uygun öğretim materyalleri oluşturabilir. özelliklerine uygun eğitim materyalleri ve
Öğrencinin, okuma seviyesine göre özel programlar geliştirilerek, öğrenme süreç-
olarak hazırlanmış kitaplar veya interaktif leri kişiselleştirilebilir. Uzaktan eğitim ve
öğrenme materyalleri sağlayabilir. Yapay çevrimiçi kaynaklar ile özel yetenekli ço-
zeka tabanlı uygulamalar, öğrencilere cuklar, geleneksel sınıf ortamlarında ken-
konuşma ve dil becerilerini geliştirmeleri- dilerini sıkılmış veya sınırlı hissedebilirler.
ne yardımcı olabilir. Dil bozuklukları olan Dijital platformlar aracılığıyla, öğrencilere
öğrencilere yönelik terapi uygulamala- daha zengin içerikler sunulabilir ve uzak-
rı veya dil öğreniminde kullanılan inte- tan eğitim olanakları sayesinde coğrafi
raktif araçlar geliştirilebilir. Ayrıca yapay sınırlamalar ortadan kaldırılabilir. Dijital
zeka, öğrencilerin duygusal durumlarını oyunlar ve simülasyonlar, özel yetenekli
anlamak için ses veya metin analizi gibi çocukların ilgi alanlarına yönelik eğitim
teknikleri kullanabilir. Bu sayede, öğ- materyalleri sunabilir. Bu materyaller, öğ-
rencilerin duygusal ihtiyaçlarını daha iyi rencilerin meraklarını ve öğrenme istek-
anlamak ve gerektiğinde destek sağla- lerini artırabilir. Sanal laboratuvarlar ve
mak mümkün olabilir (İşler, & Kılıç, 2021). deneyimler ile özel yetenekli çocuklar için
Özel eğitimde, öğrencilerin ilerlemesini sanal laboratuvarlar ve deneyimler, bilim,
izlemek ve özelleştirilmiş öğrenme plan- matematik, mühendislik ve teknoloji gibi
ları oluşturmak için Öğrenme Yönetim alanlarda derinlemesine öğrenme fırsat-
Sistemleri (LMS)’ler kullanılabilir. Yapay ları sunabilir. Bu tür deneyimler, gelenek-
zeka destekli LMS’ler, öğrencilerin per- sel sınıf ortamlarında erişilemeyen kay-
Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇