Page 70 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 70

68         YEDİTEPE YEDİ RENK




            de girişimleri sayesinde kendilerini kör-   hademenin maaşından daha düşük üc-
            lerin eğitimine adamış zengin bir çift ile   retle  çalışan  bir  hoca  olması  kendisinde
            tanışma imkânı yakalayan yazar bu çiftin    biraz burukluk yaratsa da bunu kafaya
            sağladığı burs ile Amerika’ya gider. Ame-   takmaz. Zira o, gözü parada olan bir ego-
            rika macerası yazara yeni yeni gözlem ve    ist değil, körlere eğitim hizmetine odak-
            mukayese fırsatları vermiştir. Artık toplu-  lanmış bir idealisttir.
            ma, eğitime, aile-çocuk ilişkilerine kısa-  Yazar, hocalık yaptığı yıllarda da Millî Eği-
            ca hayata daha geniş bakmakta ve gün-       timin kapısını aşındırarak özel eğitimin
            den güne kendisini geliştirmektedir. Üç     ihmal edilmemesi, bu alanla ilgili birta-
            yıl sonra ülkesine lisans ve yüksek lisans   kım çalışmaların yapılması gerektiğini
            diplomasıyla dönmenin gururunu yaşar.       ifade etse de bakanlığın o dönemki önce-
            Aslında  yazarın  doktora  eğitimini  de  ta-  liği köy enstitüleri ve köy okulları olduğu
            mamlayarak üçüncü bir diplomayı da ya-      için istediği sonuçları alamaz. Hocalığının
            nında getirme imkânı vardır. Ancak o bir    üzerinden on sene geçmesine rağmen
            an evvel ülkesine dönüp Mr. Isely’e verdi-  amacına hâlâ ulaşamamış olan yazar pes
            ği “diğer körlere umut ışığı olma” sözünü   etmez ve birtakım girişimlerin  ardından
            tutmak için işe koyulur.                    tam arzuladığı şekilde olmasa da Anka-
            Yazarın ülkeye döndüğünde kafasındaki       ra’da bir Körler Okulu açmayı başarır. Ar-
            tek şey Ankara’da bir Körler Okulu kur-     dından aldığı bir davet ile birtakım gezi
            maktır. Bu amaçla önce dönemin Başba-       ve gözlemler için Amerika’ya giden yazar,
            kanı Refik Saydam ile sonra da Sağlık Ba-   dört aylık bir program dahilinde oradaki
            kanı (O yıllarda özel eğitim ile ilgili okullar   özel eğitim kurumlarını en ince ayrıntıla-
            Millî Eğitim Bakanlığına değil Sağlık       rına kadar inceleme fırsatı bulur. Yurda
            Bakanlığına bağlıdır.) ile görüşme fırsa-   döndükten sonra  Gazi’deki hocalığa de-
            tı  bulur. Ancak o  yıllarda patlak  vermek   vam  etmekle  birlikte  Orta  Doğu  Teknik
            üzere  olan  İkinci  Dünya  Savaşı’nın  geri-  Üniversitesi bünyesinde açılan Eğitim
                                                        Fakültesine kurucu dekan olarak atanır.
            liminin bahane edilmesi sebebiyle okul      Ankara Üniversitesi bünyesinde Eğitim
            açma  beklentisi  gerçekleşmez.  Bunun      Fakültesi açılır ve özel eğitim derslerini
            yerine yazara bakanlıkça iki teklif sunulur:   yürütmek için oraya görevlendirilir.
            Birincisi İzmir’deki Sağır-Dilsiz ve Körler
            Okuluna öğretmen olarak atanabilece-        Mitat Enç, önce kendi karanlığını sonra
            ği,  ikincisi ise  iş buluncaya kadar  kendi-  da binlerce görme engellinin karanlığını
            sine Kızılay’dan bir miktar maddi yardım    aydınlığa çevirebilmiş bir eğitim neferidir.
            sağlanabileceğidir. Yazar elindeki iki dip-  Bitmeyen Gece’de Enç’in kendi yaşamını
            lomasına rağmen bir işinin olmayışını       şekillendirirken yaşadıkları, edindiği izle-
            sorun etmez. Dahası babasının  ekono-       nimler,  yaptığı dikkatli ve gerçekçi göz-
            mik bir çöküntü yaşamakta oluşunu da        lemler, giriştiği Avrupa-Amerika-Türkiye
            sineye çeker ve gerek kendisine gerekse     mukayeseleri okuyucu için oldukça çar-
            de ailesine ilaç gibi gelecek olan bu tek-  pıcıdır. Bir ömrün eğitime adanmışlığı-
            lifleri reddeder. Çünkü yazarın asıl gayesi   nın  öyküsü  olan  Bitmeyen  Gece’nin  ana
            geçimini sağlayacak bir iş bulmak değil,    iskeletini yazarın çeşitli alanlarda yaptığı
            o güne kadar üzerinde durulmamış bir        gözlem, tespit ve değerlendirmeler oluş-
            hizmet alanına öncülük etmektir. Sonra-     turur.
            sında girişimlere devam eden yazar Gazi
            Eğitim Enstitüsü Pedagoji Bölümünde
            programa kendi alanıyla ilgili birkaç dersi   Mitat Enç, Ötüken Neşriyat, Kasım 2017,
            ekletir ve öğretim görevlisi olarak görev   336 Sayfa, ISBN: 9754372403
            yapmaya başlar. Çalıştığı kurumdaki bir     Yazar: Cengiz ÇAKMAK(Alıntı)



               Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75