Page 57 - YEDİ TEPE YEDİ RENK
P. 57

YEDİTEPE YEDİ RENK           55




               Üstün yetenekli öğrencilerin sosyal duy-
               gusal  süreçlerini  etkileyen  ya  da  sosyal   KAYNAKÇA
               duygusal süreçlerinden etkilenen bir di-
               ğer durum da başarıdır. Başarı ile ilgili   1.  Byrd I., (2024). The curious case of
               toplumsal olarak bu öğrenciler hakkında        imposter syndrome. https://www.
               sahip olunan bir diğer kalıplaşmış düşün-      byrdseed.com/the-curious-case-of-
               ce de yüksek başarı beklentisidir. Tek ne-     impostor-syndrome/.
               den olmamakla  birlikte üstün yetenekli     2.  Columbus Group (1991). Unpublished
               öğrenciler, sosyal duygusal ihtiyaçları kar-   transcript of the meeting of the Columbus
               şılanmadığında başarılarında beklenme-         Group. Columbus, Ohio.
               yen bir düşüş görmek olasıdır. Literatür-   3.  Gross, M. (1989). The pursuit of excellence
               de bu duruma beklenmedik başarısızlık          or the search for intimacy? The forced-
               sendromu  ismi verilmektedir  ve üstün         choice dilemma of gifted youth. Roeper
               yetenekli çocukların potansiyelleri ile or-    Review, 11, 189-194.
               taya koydukları performans arasındaki       4.  Hebert, T. P. (2011). Understanding the
               tutarsızlığı  ifade  etmektedir  (Leana-Taş-   social and emotional lives of gifted
               cılar, 2023).                                  students. Prufrock Press.

               Özetle, üstün yetenekli öğrencilerin sos-   5.  Leana-Taşcılar (2023). Özel yetenekli
               yal duygusal ihtiyaçları karşılanmadığın-      öğrencilerde erken beklenmedik
               da, üstün yetenekleri fark edilmediğinde       başarısızlık erken tespit kitinin
               ve gerekli durumlarda destek olamadığı-        hazırlanması. (Proje no:117K963 Sonuç
               mızda var olan potansiyelini sekteye uğ-       raporu), TUBITAK.
               ratmamız söz konusu olabilir. Zira onların   6.  Özbaş, E. ve Leana-Taşcılar, M.Z. (2023).
               bir yandan eğitimsel süreçlerini bilen ve      Özel yetenekli ergen öğrencilerin anime
               onlara göre uyarlamalar yapabilen öğret-       izleme davranışlarına göre yürütücü işlev
               menlere, özelliklerini kabul eden ve des-      becerilerinin incelenmesi (Sözlü bildiri).
               tek olmaya çabalayan ebeveynlere ve gü-        8. Ulusal Özel Yeteneklilerin Eğitimi
               venli liman olabilecek dostlara ihtiyaçları    Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
               vardır… Bu koşullar sağlandığında onlar     7.  Piechowski, M. M. (2008). Discovering
               da sağlıklı bir ağaç gibi birer meyve olan     Dabrowski’s theory. Dabrowski’s theory of
               yeteneklerini ortaya koyabilecekleri çev-      positive disintegration, 41-77.
               reyi bulmuş olacaktır. Güneşi, toprağı ve   8.  Ruf, D. L. (1998). Environmental, familial,
               suyu uygun bir şekilde ayarlamak, çevre-       and personal factors that affect the
               sel imkânları onlara sunmak biz eğitimci-      self-actualization of highly gifted adults:
               lerin en temel sorumluluklarından biridir.     Case studies. (Unpublished doctoral
                                                              dissertation). University of Minnesota,
                                                              Minneapolis.
                                                           9.  Silverman, L. K. (1993). (Ed.) Counseling the
                                                              Gifted and Talented. Love Pub.
                                                           10. Tunçpınar, E. (2023). Üstün potansiyelli
                                                              yetişkinlerin sosyal duygusal açıdan
                                                              yaşadığı sorunlara yönelik yetişkin eğitim
                                                              programı önerisi. (Yayınlanmamış yüksek
                                                              lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi,
                                                              İstanbul.









                                                                        Özel Eği ̇ti ̇m ve Rehberli ̇k Dergi ̇si ̇
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62