Page 132 - Mustafa Kutlu Panel Metinleri
P. 132
HIKÂ YEMIZIN Y ARIM ASIRLIK YERLI SESI : MUSTAF A KUTL U 131
“Ne içindeyim zamanın,
Ne de büsbütün dışında;
Yekpare, geniş bir anın
Parçalanmaz akışında.”
Mustafa Kutlu farklı şairlerden ve yazarlardan alıntılar ya-
parken kendi kitapları arasında da alıntılar, geçişler yapmıştır.
Mustafa Kutlu hikâyelerinde pek çok kez üstkurmaca tek-
niğine başvurur. Kitaplarında pek çok yerde hikâyenin tama-
men kendi kurmacası olduğuna dair kesitler bulunur. Bunlar-
dan en belirginlerinden birisi Mavi Kuş kitabının sonudur. Ki-
tabın sonunda aslında yaşanan tüm olayların bir film çekimine
ait olduğunu öğreniriz. Bunun gibi pek çok yerde hikâyelerinin
aslında bir kurmacadan ibaret olduğunun izleri vardır.
Her yazar yazılarında resim çizer, anılarını çizer. Mustafa
Kutlu hayatı çizer. Hayatının bir kısmında resim çizmekle uğra-
şan Mustafa Kutlu boyayı, fırçayı bıraktıktan sonra kalemiyle,
sözcükleriyle resimler çizmeye devam etmiştir. Hikâyeleriyle
Modern Türk Edebiyatında izler bırakan Mustafa Kutlu gerek
kendine has cümle yapısı gerekse oluşturduğu samimi ortam-
la çizdiği hayatların bizler üzerindeki etkisini arttırmıştır. Işte
Buffo’nun dediği gibi “Üslup yazarın ta kendisidir.”
Şeymanur Özker
Yüksel Ilhan Alanyalı Fen Lisesi
9/D 52 Kartal
* * *
MUSTAFA KUTLU’DA ANADOLU İRFANI
Müstesna kalem Mustafa Kutlu; edebiyatımızın Türk ve
Islam kültür, değer ve ögelerini hikâyeleştirme konusunda
yaşayan efsanelerinden birisidir. Yazarın eserlerinde bizi biz
olmaktan çıkarana bir taşlama, mazimize ve kültürümüze bir
çağrı vardır. Anlatımı okunuşuyla yalın ancak çağrıştırdıkla-
rıyla ve bizlere kavrattıklarıyla çok süslüdür. Yazar, hikâyeleri-