Page 147 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 147

FARKLILIKLARIMIZLA YAŞIYORUZ ENGELLERİ BİRLİKTE AŞIYORUZ





































          2023  Vİzyon  bElgESİ  çErçEVESİ  kaPSaMındakİ  bu  ProjEdE  özEl  gErEkSİnİMlİ  bİrEy-
          lErİn EğİtİM SürEçlErİnİn SoSyal VE fİzİkSEl çEVrElErİndEn MüMkün olduğu kadar
          ayırMadan PlanlanıP yürütülMESİ hEdEflEnİyor.


          Farklılıklarımızla Yaşıyoruz Engelleri Birlikte Aşıyoruz Projesi özel gereksinimli bireylerin eğitsel performansları doğ-
          rultusunda amaç, içerik ve öğretim süreçlerinde uyarlamalar yapılarak diğer bireylerle birlikte eğitim görmelerine
          öncelik verilmesi amaçlanıyor.  Ayrıca ailelerin özel eğitim sürecinin her aşamasında aktif katılımlarının sağlanması,
          özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde üniversitelerin ilgili bölümleriyle özel gereksinimli bireylere yönelik faali-
          yette bulunan sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde çalışmalar yapılması da yer almaktadır.


          Proje kapsamında Aralık ayında ‘’Ailem Okulda’’ faaliyeti ile başlayan faaliyetlerle ilimizde bulanan özel eğitim meslek
          okullarımızda toplam 434 veliye ulaşılarak okulda atölye derslerinde velilerimizin çocuklarıyla birlikte dersi işleme
          fırsatı sunulmuştur. “Bir Dileğim Var” faaliyetinde ise ünlü iş insanları ve hayırseverlerle görüşülerek eğitim uygulama
          okullarımızda eğitim gören 390 öğrencimizin yazılı olarak istedikleri hayalleri gerçekleşmiştir.

          Projemizin hedefleri sayesinde, özel eğitim okullarına devam eden özel gereksinimli çocuklar ve ailelerine ulaşıla-
          caktır. Tutum çalışmaları yapılarak özel gereksinimli bireylere yönelik olumlu tutum geliştirme çalışmaları için ön
          ayak olunacak olup aileler ve çocuklar ile etkinlikler yapılacaktır. Ayrıca özel gereksinimli ve normal gelişim gösteren
          öğrencileri bir araya getirerek arkadaşlık kurma ve sosyal duygusal gelişim alanları desteklenmesi planlandı.



















     146      AR-GE B LTENİ ’19
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152