Page 145 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 145

ETKİLİ DERS ÇALIŞMA STİLLERİ













































          özEl EğİtİM VE rEhbErlİk hİzMEtlErİ şubEMİz, hEr EğİtİM kadEMESİ İçİn “Etkİlİ çalışMa
          StİllErİ” İlE İlgİlİ VİdEo VE Slaytlar hazırladı, onlİnE olarak yaygınlaştırdı.

          Bir öğrencinin en büyük kaygısı, ders çalışmak veya karşılığını alamamaktır. Bu kaygı, temelde öğrencinin kaygısı ol-
          makla beraber onun çevresindeki kişilerin de (anne-baba, öğretmenler gibi) etkiler. Öğrenciler çoğunlukla yeterince
          çalışma yaptıklarını, ancak istenen notu alamadıklarını düşünürler. Böyle bir durumda genellikle iki neden vardır.
          Birincisi öğrencinin ders çalışmak için yeterince zaman ayırması ancak bunu verimli olarak değerlendirememesidir.
          Örneğin: öğrenciler çalışmak için masada 3 saat oturuyor, ancak bunun 30 dakikasını gerçek anlamda ders çalışarak
          geçiriyor olabilir. İkincisi ise öğrencinin öğrenmek için değil, not almak için çalışmasıdır. Bu amaç için çalışan kişi ez-
          bere yönelir. Oysa öğrenmek için çalışmak anlamayı ve kavramayı gerektirir. Çocuğun çevresindeki kişilere düşen en
          önemli görev, öğrenciyi not korkusu yaratmadan ders çalışmaya istekli hale getirerek, ancak öğrenmek için çalışmak
          zorunda olduğunu da kavratarak yol göstermektir.

          Her eğitim kademesinden üçer rehberlik öğretmeninin katılımı ile “Etkili Çalışma Stilleri” ile ilgili çalışmaları yürüt-
          mek adına çalışma grupları oluşturuldu. Çalışma grupları Rehberlik Hizmetleri Şubesi koordinatörlüğünde video ve
          slaytlar hazırladı, ilgili materyaller online olarak yaygınlaştırıldı.
















     144      AR-GE B LTENİ ’19
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150