Page 143 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 143

EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR AKADEMİSİ





























          EğİtİMdE yEnİ yaklaşıMlar akadEMİSİ bünyESİndE öğrEtMEnlErİMİzE öğrEnME VE öğ-
          rEtME SürEçlErİylE İlgİlİ MESlEk-İçİ EğİtİM VErİlMESİ hEdEflEnMEktEdİr.

          Çağdaş eğitimin hedefi, problem çözme yeteneği gelişmiş, bilgiye ulaşma yöntemlerini tanıyan, analitik düşünme be-
          cerisi kazanmış, bilgilenme istekliliğini sürekli canlı tutan öğrenciler yetiştirmek, öğrenciyi ekip çalışmasına yöneltmek
          ve tüm öğrenme süreci boyunca öğrencilerin aktif olmasını sağlamaktır.

          Bu hedefin gerçekleşmesi ise öğretmenlerin meslek öncesi ve meslek-içi eğitimlerinin bu gereksinimleri karşılayabile-
          cek biçimde değişimini zorunlu kılmaktadır. Bu anlayışla bazı yaklaşımlar ve yerleşmiş kavramlar eğitim çevrelerince tar-
          tışılmalı ve alternatifler üretilmelidir. İşte bu önemden hareketle Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Akademisi geçen yıl açılmış
          ve bünyesinde öğretmenlerimize öğrenme ve öğretme süreçleriyle ilgili meslek-içi eğitim verilmesi hedeflenmektedir.

          Tam 16 haftalık seminer programı içerisinde alanında uzman eğitmenlerimiz ile gerçekleştirilecek olan eğitimler ile
          öğretmenlerimizin meslek hayatlarında ihtiyaç duydukları yahut duyabilecekleri konu başlıkları uygulamalı bir şekilde
          veriliyor.


          Prof. Dr. Hasan Bacanlı: Sağlıklı iletişimin kavram yanılgılarını giderme ile mümkün olacağını, aynı kavramı aynı şekilde
          anlamayan bireylerin ortak paydada buluşamayacağı ifade edildi. Buradan hareketle “değer” nedir, ne değildir girizgâ-
          hıyla değer bilinçlendirmenin nasıl olması gerektiği irdelendi.

          Uzman Psikolog Bedi Aydın: Yetkin öğretmenin her şeyden önce “neyi” “kime” “nasıl” öğreteceğini iyi bilen, kendini
          duruma adapte ederek gerektiğinde “her bilgiyi öğretebilen” kişi olması gerektiği anlatıldı. Bu konuda yetkin olabilmek
          için öğretmenin sınıf yönetiminde yapması gerekenler vurgulandı.

          Yakup Kocaman: İnovasyon tanımı ve çeşitleri örneklerle tanıtıldı. Dünyayı şekillendirmekteki etkisinden bahsedildi.
          Eğitim ve öğretimde de olması gerektiği vurgulandı.


          Dr. Burcu Uysal: Öğrencilerin içinde bulundukları psikolojik durumlar ve bunun öğretime olan etkisi anlatıldı. Öğretme-
          nin hangi metotlarla durum çözümlemesi yapacağı tartışıldı. Öğretmenler kendi deneyimlerini eğitim öğretim kademe-
          sine göre grup olarak paylaştılar.

          Dr. Müge Uluman: 21. yüzyıl öğrenenlerini yetiştirmek için üst düzey zihinsel becerileri geliştirecek bir eğitim yapmamız
          gerektiği vurgulandı. Bu bağlamda ölçme değerlendirmede yeni yaklaşımlar konusunda tamamlayıcı teknikler tanıtıldı.
          Ölçme değerlendirme nasıl hazırlanır, nerelerde kullanılır, kullanma sıklığı, hangi derste hangi tekniği kullanmalıyız ko-
          nuları üzerinde duruldu.

     142      AR-GE B LTENİ ’19
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148