Page 142 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 142

TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ  EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLERDEN ÖZGÜN UYGULAMALARA





































           İl Mİllî EğİtİM MüdürlüğüMüzün Vİzyon ProjElErİndEn EğİtİMdE İyİ örnEklErdEn öz-
           gün uygulaMalara SErgİSİ 2019 bİlgİlEndİrME toPlantıSı yaPıldı.


           Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara Sergisi 2019, İstanbul’da eğitim ve öğretim etkinlikleri kapsamında,
           resmî tüm okul/kurumlarda yürütülen çalışmalar sonucunda ortaya çıkan iyi örnekleri paylaşmak, bu örneklerden
           haberdar olmak ve özgün çalışmaları belirleyerek ön plana çıkarıp resmî tüm okul/kurumlar tarafından model alın-
           masını sağlamayı hedefliyor.  Proje kapsamında 39 ilçe temsilcileriyle dün 14.00-17.00 saatleri arasında İl Müdürlü-
           ğümüzün İstanbul Salonu’nda bir toplantı yapıldı.  İlçe özel bürolarıyla proje yazma,  ve uygulama süreçlerinde başarı
           elde eden birer öğretmenimizin katıldığı toplantıda, projenin hedefleri, teknik altyapısı ve takvimi hakkında bilgi
           verildi.

           Proje en temelde iyi örneklerini paylaşmak isteyen eğitimcilerin bir araya gelmesini ve birbirlerini etkilemesini önce-
           liyor. Bu çerçevede oluşturulan başvuru şartları sergilenecek örneklerin kalitesini artırmayı, dolayısıyla katılımcıların
           öğrenme fırsatlarını artırmayı amaçlamakta.  Ayrıca sergide sunulan iyi örneklerin eğitim süreçlerini daha nitelikli
           hâle getirmesi veya bir eksikliği gidermesi önemseniyor.

           Esas Mesele Özgünlük
           Paylaşım odaklı projenin, 4 Şubat 2019- 24 Şubat 2019 tarihleri arasında www.istmem.com web sayfası üzerinden
           yapılacak e-başvurularını, yönergesini, kategorilerini ve dikkat edilmesi gereken hususları Derviş Çelik anlattı. Başvu-
           rusu yapılacak iyi örneğin ve özgün uygulamanın eğitim ve öğretim faaliyetlerini geliştirmeyi amaçlayan bir yönünün
           bulunması gerektiğini belirten Çelik, projelerin taşıması gereken özellikleri, bilimsel araştırma süreciyle ilgili etik ku-
           rallara uymanın önemini örneklere anlattı.

           Yönerge üzerinden Etkin Öğretim, Kültür, Sanat ve Spor, Bilim ve Teknoloji, Özel Eğitim ile Çevre ve Okul Estetiği
           kategorilerin mahiyeti üzerinde durdu. Ardından seçici kurullar, ödüllendirmede dikkat edilecek noktalar, projelerin
           öğretim programlarındaki kazanımlarla ilişkisi, değerlendirme ölçütleri başta olmak üzere projenin detaylarını sundu.
           Bu çerçevede projelerin özgün olmasının önemine dikkat çekti.







                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  141
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147