Page 152 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 152

GELECEĞİN EĞİTİMİNİ KURGULAMAK











































           İl MüdürlüğüMüzün hârEzMî EğİtİM ModElİ koordİnatörlErİ 5-9 kaSıM 2018 tarİhlErİ
           SİVaS’takİ öğrEtMEn EğİtİMİnE katıldılar.


           İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılında hayata geçirilen Hârezmî Eğitim Modeli
           yaygınlaşıyor. Bu çerçevede Sivas Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından talep edilen Hârezmî Öğretmen Eğitimi hizmetiçi
           kursu 5-9 Kasım 2018 tarihleri arasında Sivas’ta düzenlendi.

           Hârezmî Eğitim Modeli çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini ortaya koymayı hedefliyor. Model
           öğrencilerin güvenle ama aynı zamanda ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile belirlediği
           süreci, öğretmenleri ile değerlendirmelerine imkân tanıyor. Hârezmî Eğitim Modeli, geleceğin eğitimini nasıl kurgula-
           yacağımız ve nasıl doğru uygulayacağımız noktasında öğretmen ve öğrencilerimize ışık tutuyor. Bu bakımdan model,
           kendi kendini doğuran ve kendisini sürekli inşa eden bir yapıyı barındırıyor.

           Hârezmî Eğitim Modelinin temel prensipleri: birlikte tasarlama, birlikte öğrenme, birlikte öğretme ve birlikte üretme-
           dir. Modelin uygulama sürecinde öğrenciler hayatın içinden gerçek sorunlarına çözüm ararlar. Bu süreçte duyularını
           ve duygularını işin içine katarak çeşitli uygulamaların desteğiyle bir öğrenme süreci gerçekleştirirler.


           Hârezmî Eğitim Modeli odaklı kursta farklı branşlardan 31 öğretmenimize hizmetiçi eğitim verildi. Sivas’taki kursun
           eğitmenliğini Hârezmî Eğitim Modeli İstanbul Koordinatörü Neslihan Bektaş (Bilişim Teknolojileri) ve Üsküdar İlçe Ko-
           ordinatörü Funda Bayraktar (Felsefe)  üstlendi. Süreç boyunca öğretmenler, disiplinlerarası anlayışla birlikte çalışma
           ve üretme, aynı sınıfta birden fazla öğretmenin öğrenme sürecine katılması, farklı yöntem ve teknikleri kullanma gibi
           durumları tecrübe etme imkânı buldular.









                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  151
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157