Page 151 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 151

HÂREZMÎ EĞİTİM MODELİ TOPLANTILARI





































          hârEzMî EğİtİM ModElİ bİrİncİ bölgE dEğErlEndİrME toPlantıları yaPıldı.

          Hârezmî Eğitim Modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini keşfetmelerinin yanında; güvenli,
          etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendi-
          rip güncellemeyi hedefliyor. Başka bir ifadeyle öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlayıp, çözmek
          üzere algoritma tasarlayan, adım adım bu sorunun nasıl çözüleceğini belirleyip programlamanın gücünden faydala-
          narak yenilikçi fikirler üretme sürecidir.

          Hârezmî Eğitim Modelinin zemininde beş ana başlık mevcuttur. Bilgisayar bilimi öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bü-
          tünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin
          kullanıldığı, disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı işbirliğini benim-
          seyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modelidir.

          İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Murat Altınöz başkanlığındaki toplantılara Hârezmî Eğitim Modeli uygulayan okul-
          larımızın öğretmenleriyle proje koordinatörleriniz katıldı.

          Tuzla, Beylikdüzü, Bahçelievler, Şişli ve Üsküdar’da iki oturum şeklinde gerçekleşen Bölge Değerlendirme Toplantıla-
          rının ilk oturumunda okul türlerine göre grup çalışması yapan değerli öğretmenlerimiz 6 haftalık süreçlerini birbirleri
          ile paylaştılar. İkinci oturumda ise öğretmenlerimiz grup değerlendirme formu, uygulama plan değerlendirme ölçeği
          ile süreçlerini değerlendirip deneyim paylaşımında bulundular.


















     150      AR-GE B LTENİ ’19
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156