Page 151 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 151
HÂREZMÎ EĞİTİM MODELİ TOPLANTILARI
hârEzMî EğİtİM ModElİ bİrİncİ bölgE dEğErlEndİrME toPlantıları yaPıldı.
Hârezmî Eğitim Modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini keşfetmelerinin yanında; güvenli,
etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendi-
rip güncellemeyi hedefliyor. Başka bir ifadeyle öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlayıp, çözmek
üzere algoritma tasarlayan, adım adım bu sorunun nasıl çözüleceğini belirleyip programlamanın gücünden faydala-
narak yenilikçi fikirler üretme sürecidir.
Hârezmî Eğitim Modelinin zemininde beş ana başlık mevcuttur. Bilgisayar bilimi öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bü-
tünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin
kullanıldığı, disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı işbirliğini benim-
seyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modelidir.
İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Murat Altınöz başkanlığındaki toplantılara Hârezmî Eğitim Modeli uygulayan okul-
larımızın öğretmenleriyle proje koordinatörleriniz katıldı.
Tuzla, Beylikdüzü, Bahçelievler, Şişli ve Üsküdar’da iki oturum şeklinde gerçekleşen Bölge Değerlendirme Toplantıla-
rının ilk oturumunda okul türlerine göre grup çalışması yapan değerli öğretmenlerimiz 6 haftalık süreçlerini birbirleri
ile paylaştılar. İkinci oturumda ise öğretmenlerimiz grup değerlendirme formu, uygulama plan değerlendirme ölçeği
ile süreçlerini değerlendirip deneyim paylaşımında bulundular.
150 AR-GE B LTENİ ’19