Page 155 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 155

İSTANBUL STEM BİLİM ŞENLİĞİ






































          İStanbul Mİllî EğİtİM MüdürüMüz Sayın lEVEnt yazıcı, 4007 tübİtak bİlİM şEnlİklErİ dEStEklEME
          PrograMı kaPSaMında bahçElİEVlEr İlçE Mİllî EğİtİM Müdürlüğü VE  bahçElİEVlEr İto bİlİM VE
          Sanat MErkEzİ İş bİrlİğİndE gErçEklEşEn “İStanbul StEM bİlİM şEnlİğİ”nİn açılışını yaPtı.


          İstanbul Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı; öğrencilerin yenilikçi bireyler olarak yetişmesini ve küçük yaş-
          lardan itibaren bilimsel faaliyetlere ilgilerinin arttırılmasını sağlamak amacıyla, 4007 TÜBİTAK Bilim Şenlikleri Destek-
          leme Programı kapsamında Bahçelievler İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü ve  Bahçelievler İTO Bilim ve Sanat Merkezi iş
          birliğinde gerçekleşen “İstanbul STEM Bilim Şenliği”nin açılışını yaptı.

          Teorik bilginin uygulamaya,  ürüne ve yenilikçi buluşlara dönüştürülmesini amaçlayan, öğrencilerin fen bilimleri,
          teknoloji, mühendislik ve matematik derslerinde öğrendikleri bilgileri bir bütünün parçaları olarak görmelerini sağ-
          layan, dünyada birçok ülkenin öğretim programlarına dâhil ettiği bir eğitim yaklaşımı olma özelliğini taşıyan STEM
          (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitiminin ülkemizde de giderek yaygınlaşmakta olduğu, yapılan etkinlik ve
          çalışmaların çeşitliliği ve renkliliği ile kendini göstermekte.


          Açılış programına İl Milli Eğitim Müdürümüzün yanı sıra Bahçelievler Kaymakamı İlker Arıkan, İlçe Millî Eğitim Müdü-
          rü Emin Çıkrıkçı, Sivil Toplum Kuruluşlarının Temsilcileri, Şube Müdürleri, Okul Müdürleri, öğretmenler, veliler ve çok
          sayıda öğrenci katıldı. Birbirinden renkli ve farklı çalışmaların yer aldığı şenliğin açılışında konuşan İstanbul Millî Eği-
          tim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı toplumda bilim kültürünü oluşturarak merak uyandırmayı hedefleyen etkinliğin
          önemine değinerek şu hususlara dikkat çekti:


          Hep Birlikte Bu Umudu Büyüteceğiz
          “Öncelikle; öğrencilerimizin bu çabalarına ortak olan herkesi yürekten tebrik ediyorum. STEM uygulamalarının hepsi
          bilimde, sanatta, müzikte ve kültürde çok farklı açılımlar sağlıyor. Bunların hepsi öğrenmeyi ateşleyecek, çocukları-
          mızın düşüncelerini geliştirecek farklı yöntemlerdir. Zaman içinde bunların adları değişebilir; bazen STEM olur, bazen
          yenilikçi uygulama olur, bazen iyi örnek olur. Bilimsel bulgular ışığında farklı adlandırmalar olabilir. Önemli olan bun-
          ların hepsini okullarımızın ve eğitim-öğretim sürecimizin gelişimine vesile kılmaktır.
          STEM’i; özellikle bilim, mühendislik, matematik ve artık son dönemde içine sanatı da katmaya çalıştığımız bir çer-
          çevede ele almaya çalışıyoruz. Küresel ölçekte rekabet edebilir tarzda, sadece bilimsel çalışmaları yapabilen değil;

     154      AR-GE B LTENİ ’19
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160