Page 160 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 160
İŞİTEN GÖNÜLLER
İl Mİllî EğİtİM MüdürlüğüMüzün İStanbul ModErn’lE hayata gEçİrdİğİ “Sanatın SözlE-
rİ orkEStraSı” gEnçlErİ VE aİlElErİnİ Sanatla buluşturdu.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün İstanbul Modern’in işitme engelli çocuk ve gençlere yönelik hazırladığı “Sanatın
Sözleri” projesinin ilk yılı tamamlandı. “Sanatın Sözleri” eğitim programı, 1 Ekim’de işitme engelli gençlerden oluşan
orkestranın performansıyla izleyicilerle buluştu.
“Sanatın Sözleri” eğitim programı yıl boyunca işitme engelli çocuk ve gençlere yönelik uzman eşliğinde sergi gezileri,
atölye uygulamaları ve orkestra çalışmalarını içeriyor. 18 farklı etkinlik ile 96 işitme engelli çocuk ve gence ulaşılan
programın sanatsal üretim alanını ise besteci Prof. Dr. Alper Maral’ın tasarladığı “Sanatın Sözleri Orkestrası” oluştu-
ruyor.
İşitme engelli gençlerin hayal gücü ve özgüven duygusunun gelişimini destekleyen program ile çocuk ve gençler,
kelimeleri imge ve seslere, sözcükleri ise kompozisyonlara dönüştürdü. İstanbul Modern’deki Yeditepe Özel Eğitim
Meslek Lisesi öğrencilerinden oluşan orkestranın performansını İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz temsilcileri, öğretmen,
veli ve çok sayıda davetli ilgiyle izledi.
Performans öncesi bir müzenin aynı zamanda yılda 50 bin çocuk ve genci sanatla buluşturan bir eğitim kurumu ola-
bileceğini gösterdiklerine dikkat çeken İstanbul Modern Genel Direktörü Levent Çalıkoğlu, “Okullarımızda öğrenilen
akademik bilgileri müzede sanat yoluyla pekiştirmeye, anlamlandırmaya ve çoğaltmaya çalışıyoruz. Müfredatta yer
alan konuların sanat yapıtları ile ilişkilendirilerek ele alınmasının, çocukların motivasyonlarını arttırarak öğrenme
meraklarını tetiklediğini mutlulukla gözlemliyoruz” dedi.
Sanatın Sözleri Orkestrası
Sanatın Sözleri Orkestrası’nın şefi besteci Prof. Dr. Alper Maral ise müziğin, işitme engelli çocukların ruhuyla nasıl
bütünleştiğini vurguladı. Müziğin bir zaman sanatı olduğuna dikkat çeken Maral, “Akan giden zamanda vurgularla
ya da genellikle seslerle yapılır müzik. Ama birinci şartı bu değildir; kaldı ki ses dediğimiz de ‘periyodik basınç deği-
şimleri’nden ibarettir. Müzikte sesten daha önemli olan, sessizliktir. Sanatın Sözleri Orkestrası’nın şefliğini yürütmek,
bu her biri şahsına münhasır, evreni algılamak için başka duyularını daha etkin kullanmayı bilen bu yaratıcı gençleri
tanımak, yeteneklerini yönlendirmeye çalışmak benim için inanılmaz bir deneyimdi. Orkestramızı oluşturan Yeditepe
Özel Eğitim Meslek Lisesi öğrencilerinden Aleyna Akbaba, Tuana Su Aksoy, Melisa Biter, Damla Buse Celep, Kader
Demirbaş, Hakan Güner, Adem İlerin, Buse Karaca, Yusuf Kilgi, Duygu Öztürk, Rasim Temel, Alanur Toprak’a ve bu
deneyimi yaşamamızı sağlayan İstanbul Modern’e teşekkür ederim” dedi.
AR-GE B LTENİ ’19 159