Page 161 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 161

İYİ YÖNETİM İLKELERİ YARIŞMASI





























          kaMu dEnEtçİlİğİ kuruMu İlE İl Mİllî EğİtİM MüdürlüğüMüz İş bİrlİğİndE lİSE VE dEngİ
          okullar araSında İyİ yönEtİM İlkElErİ yarışMaSı düzEnlEnEcEk.

          Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK), ile İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüz iş birliğinde öğrencilerde hak arama kültürü-
          nün gelişmesi, haklarını nerede ve nasıl arayacaklarını öğrenmeleri amacıyla lise ve dengi okullar arasında kompozis-
          yon, resim veya digital resim, sloganlı afiş tasarımı, kısa film veya animasyon olmak üzere dört kategoride İyi Yönetim
          İlkeleri Yarışması düzenlenecek.

          Yarışma çerçevesinde bugün İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüzde yapılan toplantıya Kamu Başdenetçisi Sayın Şe-
          ref Malkoç, İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, Kamu Denetçiliği Kurumu Kurumsal İletişim Başkanı Sayın
          Mehmet Sarı, Kamu Denetçiliği Kurumu Kamu Denetçisi Sayın Arif Dülger, Millî Eğitim Müdür Yardımcılarımız ve İlçe
          Millî Eğitim Müdürlerimiz katıldı.


          Kamu Denetçiliği Kurumunun temel görevinin idarenin her türlü eylem ve işlemlerini denetlemek olduğunu bildiren
          Başdenetçi Şeref Malkoç, “Kamu Denetçiliği Kurumunun diğer denetim kurumlarından farkı şudur; Kamu Denetçiliği
          Kurumu insanımızın, vatandaşımızın avukatıdır bir bakıma gülen yüzüdür, idarenin de hasmı değildir. Verdiği tavsiye
          kararlarıyla idareye yol gösteren bir kurumdur. Dünyadaki yaygın adı ombudsmanlıktır. Devlet her alanda hizmet
          verir. Önemli olan vatandaşın memnuniyetidir.  Otokontrol hizmeti gören kurumumuz, insanı yaşat ki devlet yaşasın
          anlayışıyla hareket ediyor.  Vatandaşın hem gülen yüzüdür hem de idarenin yol göstericisi bu açıdan çok önemli bir
          kurumdur.” dedi.

          İyi Yönetim İlkelerinin Yerleşmesi
          Kamu Denetçiliği Kurumunun vatandaşın hak arama kültürünü geliştirmek için kurulan kurumlardan biri olduğunu
          söyleyen Malkoç, “Vatandaş, idareyle olan temasında bir haksızlığa, yanlışlığa, idarenin tutum ve davranışında bir
          ayrımcılık olduğunu hissederse Kamu Denetçiliği Kurumuna başvurabilir. Kamu Denetçiliği Kurumu mahkemeye git-
          meden önce vatandaşın mutlaka başvurması gereken bir kurumdur. Çünkü başvuru çok kolay, başvurulardan ücret
          almıyoruz. Ayrıca, bize yapılan müracaatları 6 ay gibi kısa bir süre içerisinde neticeye bağlıyoruz.  Kurumumuzun
          diğer bir özelliği de bize yapılan başvurularda idareyle görüşüp dostane çözüm yolları arıyoruz yani idareyle vatandaş
          arasındaki ilişkilerde köprüyüz. İstiyoruz ki vatandaş idareyle olan sıkıntısını mahkemeye intikal ettirmeden halletsin.”
          şeklinde konuştu
          Kamu Denetçiliği Kurumunun idarenin vatandaşa daha iyi hizmet vermesi, idarenin şeffaf çalışması, Türkiye’de iyi yö-
          netim ilkelerinin yerleşmesi ve insanımızın hak arama kültürünün yaygınlaştırılması için çalışan bir kurum olduğunu
          ifade eden Malkoç, “Kamu Denetçiliği Kurumu, özellikle gençlerimiz arasında, liselerde hakkaniyeti ve adaleti yaygın-
          laştırmaya çalışıyor. İdareye dostane kararlarımızla yol göstermek sürecinde yetişen gençlerimize katkıda bulunmak
          için bu yarışmayı birlikte yapıyoruz. Gençlerimiz hakkaniyet, adalet, iyi yönetim ilkeleri ve hak arama kültürü hakkın-
     160      AR-GE B LTENİ ’19
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166